Klopt, maar ik vind wel dat hun mate van verantwoordelijkheid niet tot het vervoer vanuit het ziekenhuis reikt. In die zin dat ze natuurlijk hun mening en advies mogen geven, maar ze kunnen toch niet zeggen "Je krijgt de baby niet mee zolang je geen maxicosi hebt" lijkt mij. En nee de meesten zullen niet zo dichtbij wonen haha.
bij ons in het ziekenhuis 'verplichten' ze je ook de maxi cosi mee te nemen bij de bevalling! staat heel duidelijk in het boekje geschreven..
Wat ik ook niet op je lijstje vond was een thermometer voor jezelf. De kraamverzorgende zal jouw temperatuur ook meten. (ik vond het wel fijn om een digitale aan te schaffen meteen )
aah dat wist ik niet, goed dat je dat nog zegt. zal ze de temp. anaal gaan meten dan? (dat kan ik zelf ook......)
Ze temperaturen meestal onder je oksel, of in je oor als je zo'n thermometer hebt. Anaal is niet echt aan te raden vlak na de bevalling, je hele onderkant is dan nog best wel pijnlijk.
Kruikzakken mochten wij niet gebruiken van de kraamzorg. De eerste was na 2 dagen ziek en de 2e die we hadden was zelfs erg boos dat we die van de eerste mochten gebruiken. Schijnt niet erg veilig te zijn, hydrofieleluier is beter.
Hier wel gewoon rectaal hoor, ook direct na de bevalling en na zo'n bevalling stelt zo'n thermometertje niks voor. Blijft toch het meest nauwkeurig op die manier. Mocht het trouwens gewoon zelf doen hoor, dus niks genants aan.
ik heb ook gehoord dat ze zelf zo'n oorthermomethertje hebben die ze gebruiken. och waar maken we ons ook druk over haha, wat is zo een thermometertje nog nadat je een kindje eruit geduwt hebt
Mijn kraamzorg raadde me juist rectale aan, ze gebruikte geen oorthermometers meer zei ze Moet er ook 2 aanschaffen. Eentje voor mij eentje voor de kleine.
Hier ook rectaal vorige keer, en nu ook 2 thermometers klaarliggen. Maar dat mag je gewoon zelf doen hoor
wat een toppie lijst. ik heb alleen nog wat vraagjes. je had het over vestje/jasjes en slaapzakjes. waarom gebruik je slaapzakjes want ik hoor de 1 juist wel doe en de ander niet en zo ja in welke maat moet je die hebben. en welke maat vestje/jasje moet je die hebben. aankleedkussenhoes zijn er 2 genoeg? dekentje voor in de kinderwagen moet je er niet 2 hebben voor als de ene vies is of wil verfrissen? hoeveel flessen heb je nodig als je bv wil gaan geven? ik heb avent. ja weet t ben onzeker maar wil gewoon alles hebben wat nodig is maar weet niet hoeveel