vanaf wanneer...??

Discussion in 'De bevalling' started by MoesCH, Sep 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    hey dames!

vanaf wanneer hebben jullie een matrasbeschermer op je matras gedaan? en vanaf wanneer hebben jullie t babybedje opgemaakt?

t is de eerste keer dat ik dit alles mee ga maken.. maar heb geen idee!

ow ja, iemand ervaring met bevallen terwijl je snipverkouden bent?:(

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Die matrasbeschermer heb ik bij week 37 er op gedaan, vastgeplakt met schilderstape op het matras, omdat 'ie anders steeds verschoof. Ik vond het trouwens vreselijk zweterig, dus ik ben aan het verzinnen of er een alternatief is of dat ik het risico ga nemen om niks op het matras te doen.
    (Ik hoor dus graag die alternatieven in dit topic....:))

Het bedje heb ik ook zo rond die tijd gedaan. En iedere keer even kijken hè...? ;) Guttegut, daar ligt straks mijn kind in...

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    hahah dat heb ik nu al met t babybedje.. terwijl dr alleen nog maar t matras in ligt.. kan er al helemaal bij wegdromen haha..

wel een goed idee met die matrasbeschermer.. had namelijk al gelezen dat t best warm en irritant kan zijn.. ik wil t risico niet nemen om niks op t matras te doen.. hij is pas nieuw dus hij mag nog wel ff meegaan!
    als iemand n alternatief heeft idd.. dan lees ik dat ook graag!

4. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo!

Ik heb de matrasbeschermer er met week 37 op gedaan maar na 1 nacht er weer afgehaald, en het risico genomen dat mijn matras naar de knoppen zou gaan, gelukkig braken de vliezen toen ik opstond in bed dus het was de vloerbedekking!

Het bedje heb ik al met week 30 opgemaakt, omdat ik het zo leuk vond en helemaal op het eind met week 39 geloof ik, heb ik alles nog een keer gewassen en weer opnieuw opgemaakt!

Liefs Jojo

5. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

ik heb afgelopen vrijdag even aan mijn verlos. gevraagd wanneer ik het bedje op moest maken .

NOU HOEFT NIET haha

ze zei dat de kraamzorg dat zo doet en het dan mij ok direct uitlegt .

stel dat je beeb tot week 41 lekker bij jou blijft heb je 4 weken een opgemaakt bedje (stof ??)

maar ik kan me voorstellen dat wel heel mooi staat alvast haha

oja en vanaf morgen hebben ze bij de lidl een matras beschermer en incontinentiemat in aanbieding

Lidl Online
    Lidl Online

zit te denken om 1 van deze 2 te halen en dat overdwars op bed te doen

groetjes

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    ok dus de kraamzorg doet t bedje!
    d8 er namelijk al aan om t niet op te maken tot na de bevalling als we thuis komen.. t is tog zo gedaan!

de matrasbeschermer zal ik er aan t eind van komende week erop doen dan.. al heb ik t idee dat de bevalling nog lang niet op gang zal komen hahah.. heb nog geen enkele voorwee of harde buik gehad.. haha!

7. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

Jan 16, 2009
    2,188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hai!

Ik had een waterdichte molton met 36 weken op ons bed gedaan (van de Action). Ik hoorde van veel mensen dat dat veel fijner is dan het matje uit het kraampakket. Maar wij werden gek van het broeien 's nachts. Nu heb ik een strandlaken dubbelgevouwen onder mijn laken liggen en een tip uit het 'veilig bevallen boek' opgevolgd: maandverband in! Meestal merk je het wel en kan je nog snel uit bed gaan en anders neem ik die heeeeele kleine kans maar voor lief!

8. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik had dat ding met 37 weken in bed maar het was me een partij zweterig!!! Maar heb toch maar volgehouden. Uiteindelijk voor niets, de VK heeft mijn vliezen gebroken, die wilden zelf niet :(.

Bij mij heeft de verloskundige het bedje opgemaakt. Ik had alleen een ledikantje. De verloskundige heeft heel daadkrachtig de wandelwagenbak opgemaakt: veel te groot zo'n ledikantje vond ze. Achteraf was ik superblij. Het is zo mooi om in je kraamtijd (en daarna) zo dicht bij je kindje te kunnen zijn en de hele tijd te kunnen kijken! Ik had ook geen idee hoe ik dat precies moest doen trouwens.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Heb ervaring met snipverkouden bevallen helaas.
    Werd 8/9 april 2008 ziek... alles dichtzitten en hoesten en spul.
    allemaal neussprays gebruikt... 10 april loopneuzen en niezen enzo.
    De dagen erna werd hetietsje minder gelukkig maar nog steeds verstopte neuzen enzo.
    Gewoon zorgen dat je een Xylometazoline neusspray in huis hebt.
    Want als je benauwd bent is bevallen geen pretje

10. 4days

4days Niet meer actief

Bij mij bleef die matrasbeschermer echt niet zitten... Elke ochtend zat dat ding weer ergens anders. Uiteindelijk ook niet nodig geweest, want mn vliegen braken wel in bed, maar het begon pas te lopen toen ik opstand. (moet er wel bij zeggen dat ik in eerste instantie meer een scheurtje in de vliezen had, dus het was ook geen enorme golf die eruit kwam)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,277
    36,128
    113
    Hier geen matrasbeschermer. De kans dat de vliezen eerst breken is 10% en vorige keer is de bevalling met 42 weken ingeleid en dus neem ik het risico wel. Vond het vorige keer verschrikkelijk zweten en slapen, dus dat niet weer.

Het bedje heb ik een week of 2 geleden opgemaakt. Wel nog even laten luchten elke keer ivm stof en even opschudden ed. Het is mijn 2e kindje, dus het bedje is wel goed opgemaakt.

12. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Ik heb vanaf 37 weken een waterdichte molton van de Hema op mijn matras liggen. Eerst waterdichte molton op alleen mijn helft, dan gewone molton over geheel, dan celstofmatje op konthoogte en daarover de hoeslaken.
    De vorige keer heb ik eerst geprobeerd te slapen op het zeiltje, maar dat kraakte en zweette zo vreselijk!

Het bedje heb ik ook met 37 weken opgemaakt. Ik weet nu hoe het moet en vind het er wel zo gezellig uit zien! Ook het ledikant heb ik al opgemaakt, al gebruik ik die pas over een maand of twee. Tegen die tijd was ik de handel wel weer, maar zo'n kaal bed vind ik maar niks.

13. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    Ik heb ook geen matje, maar wel een waterdichte molton, ikea heeft ze ook voor 2 persoonbedden (die heb ik dus) en nu maar hopen dat het genoeg is :) het ligt in elk geval prima!

14. rinslll

rinslll Bekend lid

Jun 19, 2009
    624
    0
    0
    Wij hebben 2 aparte matrassen.
    Ik heb bij de action een 1 persoons waterdicht hoeslaken gehaald (7 euro ofzo) daarna 2 persoons molton hoeslaken en daaroverheen ons gewone 2 persoons hoeslaken.

Ik heb geen last van zweten ofzo.

15. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    ok dus zo'n matrasbeschermer uit t kraampakket is niet geweldig zo te lezen..
    ik heb wel een waterdicht molton zeiltje voor in het bedje van de baby.. maar ik lees hier dat die ook warm zijn? is dit wel prettig voor de kleine dan?

gelukkig ben ik nu minder verkouden.. wel nog n verstopte neus, maar goed,, zoals ik al gemeld had.. denk niet dat de bevalling snel op gang zal komen haha.. al hoop ik natuurlijk van wel!

Share This Page