Hoi allemaal, Wij zijn bezig om een naam voor onze dochter te bedenken. We houden van een naam met 2 lettergrepen. Niet te kort, maar ook niet lang. Het liefst een naam die bij deze twee namen past, maar 1 van de twee is ook goed. We willen graag onze moeders vernoemen maar het valt nog niet mee. Eerst hadden we ook nog de naam van een van onze oma's maar m'n schoonzusje is net bevallen en haar dochtertje heet ook naar die oma dus vinden we het een beetje stom om die naam nu ook te kiezen. Ook omdat de roepnaam misschien wel een beetje op elkaar zou lijken, in ieder geval dezelfde beginletter en er al een nichtje is die ook zo heet. Nu hebben we daar nooit contact mee dus vonden we het eerst niet erg maar nu lijkt alles dan op elkaar en dat vinden we niet leuk. Hebben jullie nog leuke ideeen voor ons?
Dina Neva Nela Oe ik vind het ook moeilijk! En een andere voornaam? En dan neeltje Gerdien als 2e en 3e naam?
Nelina Angelina Angela Wel wat meer lettergrepen maar dan is de naam wel duidelijk afgeleid van de 2 namen, of idd een heel andere voornaam en dan 2 namen erbij
Ik vind Neeltje een lieve en leuke naam. Kan het niet Neeltje als eerste naam zijn en Gerdien als de tweede?
En.. ik vind: als je wil vernoemen moet je zo dicht mogelijk bij de echte naam blijven. Als je letters gaat husselen is het niet echt vernoemen.
nadien/nadine vind ik heel leuk gevonden! duidelijk terug te leiden tot deze twee namen en toch ook weer wat eigentijdser