Snapchatperikelen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Sushi80, 13 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sushi80

Sushi80 Lid

14 nov 2021
    67
    74
    18
    Dochter van 13 jaar (derde voortgezet onderwijs) heeft Snapchat, net als vele anderen van haar leeftijd. Alhoewel het veel leuke dingen oplevert, levert het ook wel eens gedoe op.

Bijv omdat je bij Snapchat een Snapchatscore kunt halen, des te meer je iemand bericht des te hoger is je Snapchatscore bij elkaar. En dat wordt dan weer vergeleken. Of als iemand een snap stuurt, de ander leest het maar reageert niet, dan word je ‘geskipt’ en dat wil je niet.

Hoe gaan jullie om met je puber en Snapchat? En kijk je mee of niet?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik heb kinderen die weinig geven om social media en Snapchat enzo was meer in trek met 11/12 jaar en dan nog niet intensief.
    In groep 7/8 keek ik nog wel eens mee op Whatsapp en andere social media, Instagram enz. Maar daar ben ik mee gestopt nadat ik zag dat ze zelf wel aardig daar mee omgingen. In het begin nog wel eens wat dingetjes mee gehad, maar ja, dat is ook iets wat ze moeten leren.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik weet dat ze het hebben, maar verder weet ik er niks van. Heb niet het idee dat ze er echt mee bezig zijn.

4. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mijn zoon gebruikt niks anders dan Snapchat. En nee heb geen inzage, geen idee wat daar allemaal gebeurt maar hoor hem ook niet over gekke dingen. Heb al aangegeven als er wat zou zijn dat hij het moet zeggen maar mijn zoon weet heel goed met situaties om te gaan en is niet gevoelig voor snapscores enzo.

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Zowel dochter als zoon heeft het, van zoon hoor ik er niet veel over, maar dochter is wel fanatiek ermee.
    Heeft lange streaks (heet dat zo) van meer dan een jaar. Op vakantie was ze er elke dag wel even mee bezig.

Ik doe er niks mee en kijk niet meer mee.
    Zoon van bijna 12, brugklas houd ik nog een beetje in de gaten online, dochter ook derde klas niet meer.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Klint verschrikkelijk dat snapchat. :eek:

Ben blij dat mijn kinderen daar niks mee hebben.

Lijkt mij veel druk geven. Altijd maar moeten reageren. Ik leer de kinderen juist ook juist soms even niet direct te reageren. Vooral als dat ook gewoon niet even uitkomt.

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    snaochat is idd verschrikkelijk met die strikes…. Echt zo manipulatief van Snapchat.. ze dwingen je om er dus veel mee bezig te zijn..
    Ik probeer het ook maar los te laten maar wel te bespreken hoe leeg het is zo’n strike etc… en of je dat moet willen..

bosi333 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina