We zijn bezig met een nieuwe keuken. Nu hoor ik van sommige kanten dat je een stoomoven moet nemen ipv een magnetron (en dan ook nog losse oven). Ik ben niet zo'n keukenprinses, dus ken dat hele ding niet. Nu gebruiken we de magnetron regelmatig; brood ontdooien, pannenkoeken/poffertjes voor de kids, soepje of restje eten opwarmen. Ik zou dus graag weer een magnetron en gewone oven willen. Wat is het voordeel van een stoomoven, naast een gewone oven?
Wij hebben exact het zelfde. Wij gebruiken de stoomoven heel regelmatig voor groente en aardappels te stomen. De magnetron gebruiken wij ook erg veel en helaas vind ik die functie wel een stuk minder goed werken in deze combi, ook al is die van Siemens. Ook de gewone oven functie van de combi gebruiken we regelmatig, dus eigenlijk had ik misschien het liefste nog wel drie losse aparte apparaten gehad, maar misschien is dat ook wel wat overdreven.
Ik heb geen magnetron meer genomen toen ik een nieuwe keuken koos. We hebben nu een oven met stoomfunctie. Ik vind hem geweldig, we stomen onze aardappels en groente. Veel lekkerder dan gekookt. De oven werkt ook heel erg goed, je kunt programma's kiezen, maar ook gewoon zelf de oven aanzetten. De magnetron mis ik niet. Flesjes maak ik met de heetwaterkraan, brood ontdooi ik in de oven, soep in een pannentje,restjes in de oven.
Wij gebruiken de magnetron wel voor flesjes warm maken, maar verder niet. We hebben onder de oven/combi nog een warmhoudlade, omdat de stoomoven veel groter is en zo de afmeting vergelijkbaar. Wanneer we de oven nodig hebben gebruiken we meestal de kleine, gezien die sneller warm is. Ik zou wel weer voor deze combinatie gaan denk ik.