Hallo allemaal, nou ben benieuwd wie eens de echte gouden tip voor me heeft. Heb het idee dat ik wat fout doet. Alysie heeft namelijk de smaak weer te pakken het niet willen slapen. Is vanaf jongs af aan al een probleem soms gaat het een maand goed maar dan ben ik heel blij want is al veel. Van de week was het prijs in de middag al flink huiilen zelfs laat ik ze dan even huilen maar na een paar keer te laten huilen toch maar weer pakken dan pak ik haar vast geef ik haar een knuffel en leg ze weer in bed. En zo hou ik het vol. In de middag gaat het nu weer perfect ook al slaapt ze dan maar ongeveer 1.5 uur per dag maar dan ben ik al blij. Dan word het avond en begint het feest weer. Ik doe elke avond hetzelfde me me vrien. Om haar ritme erin te houden. Maar zodra we haar in bed leggen begint ze de boel af te breken haar speen weg gooien, alle knuffels bed uit springen hoofd bonken en noem maar op. En is nu alweer 3 dagen zo. Dan gaat ze heihard gillen zelfs al laten we haar even gillen valt ze niet in slaap. Nou is het net pas om 10 uur gleukt dat ze in slaap is gevallen door te blijven volhouden. Maar gisteren was het pas half 12. Vind het gewoon ongezond dat ze zo laat gaat slapen en ook nog zat energie dan heeft. En overdag slaapt ze ook heel weinig. Word er zelf ook verdrietig van want heb het idee da tik wat fout doet? wie heeft dus de gouden tip voor mij, want dit is vermoeiend zowel voor de kleine als voor mij... sorry voor me lange verhaal alvast maar moest het even kwijt bedankt alvast
wat doe je als ze zo ligt te huilen? beste is gewoon om een tijd af te spreken dat je haar laat huilen (bijv. 10 min) en dan ga even heen.. je zegt niks.. je legt haar goed.. eventueel knuffel of speen of muziekje aan en weer weg lopen en dat als maar vol blijven houden.. als je haar oppakt dan heeft ze haar zin en zal ze het steeds langer volhouden want mama pakt haar immers van zelf wel? het is moeilijk maar uit eindelijk zal het helpen als je het al niet geprobeerd hebt tenminste..
als ze echt vol energie blijft en ook fit opstaat, dan heb je misschien wel een kindje wat echt weinig slaap nodig heeft? (ik was er ook zo een, m'n ouders vonden het verschrikkelijk hihi en dat weinige slapen is eigenlijk altijd zo gebleven) als ik m'n zoontje topfit in bed moet leggen (gebeurt gelukkig niet dagelijks) dan probeer ik het ritueel altijd zo vrolijk en leuk mogelijk te houden, en krijgt hij altijd iets mee in bed om mee te spelen (maar dan wel iets zonder lawaai, anders blijft ie zichzelf wakker houden), en ik wissel regelmatig van speeltje. op die manier hoeft hij zich niet vreselijk te vervelen in een leeg bed, speelt hij nog even en word uiteindelijk moe en valt in slaap. daarnaast moet ik bekennen dat wij de philips projector echt een hemels ding vinden, hij heeft hem sinds hij een maand of 7 was en moeilijk in slaap viel. iedere avond zetten we hem 10 minuten aan (een slaapmuziekje en op het plafond een ronddraaiende dia geprojecteerd), en nog altijd geniet hij ervan. we nemen hem ook mee als we uit logeren gaan met hem, zonder dat ding valt hij moeilijk in slaap, het is een stukje houvast voor hem. als we hem midden in de nacht weer in slaap moeten krijgen lukt dat ook vrijwel nooit zonder projector. dit is voor ons *tot nu toe* de gouden oplossing, maar misschien kun je voor jouw kindje ook iets verzinnen wat tot het dagelijkse slaapritueel behoort en wat ze heel erg leuk vind? ik denk wel dat het heel belangrijk is dat je consequent bent, dat ze altijd weet hoe julie reageren op haar driftige gedrag. mijn zoontje gooit ook vaak alles uit zn bed, en dan krijsen dat ie niks meer heeft. maar zowel overdag als 's avonds is bij ons de regel: wat je op de grond gooit, krijg je niet meer terug. als hij heel driftig is ga ik wel regelmatig eventjes troosten maar ik probeer hem niet uit bed te halen, en ook binnen een paar minuten weer bij hem weg te lopen. hij weet dat we er zijn maar ook dat hij zijn zin niet krijgt en echt niet uit bed gehaald word. wel goed om in de gaten te houden of ze echt niet ergens last van heeft natuurlijk. mijn zoontje heeft zeker 2 maanden enorm veel last van terugkerende oorontsteking gehad en ook nog eens doorkomende kiesjes, hierdoor kreeg hij veel pijn zodra hij plat lag, en ging dus veel huilen. uiteindelijk heeft hij enkele weken door z'n laatste fles sinaspril gehad, en toen ging het stukken beter met slapen.
heey bedankt voor het reageren zelf hebben wij met de sinterklaas van me schoonmoeder ook die prjerctor gehad.. helaas moet ze er niks van hebben ze vind het eng namelijk... maar wat inderdaad wel kan zijn is dat er weer een kiesje doorkomt want bij alle tanden en kiezen huilt ze veel.. en er zit nu weer een flinke verdikking in haar mondje.. ga vanavond anders inderdaad weer de druppels voor tanden en kiezen proberen.. en als ze huilt pak ik ze inderdaad wel uit bed, want ze is altijd heeel erg overstuur en nasnikken enz. Maar misschien dat ook niet doen. het vervelende vind ik als ze zo hard huilt ze maak haarzelf altijd zwaar overstuur tot kotsen en hoesten aan toe. Daarom kan ik haar heel moeilijk lang laten gillen omdat ze gaat overgeven... in ieder geval bedankt alvast voor het reageren ik gaat er zeker wat mee doen!
Negeren van het gedrag wat je niet wilt en belonen van het gedrag wat je wel wilt! Ik vond het eerst ook heel moeilijk, Saar heeft ook zo'n periode gehad en ik kon haaqr moeilijk laten liggen: werd ook helemaal paniekerig! uiteindelijk met mezelf afgesproken dat ik een paar dagen ging negeren en wat bleek, de eerste avond huilde ze bijna 2 uur!Daarna 1,5 toen 30 minuten en de derde avond was het meteen stil!Dat is nu 3 mnd geleden en sindsdien hebben we nooit meer problemen met naar bed brengen. Het is wel wat spartaans vind ik maar werkt supen als je maar consequent bent. Als jij terug komt als ze al ruim 30 min huilt leer je haar dat ze vol moet houden met huilen om jou terug te krijgen. Wat vaak ook kan helpen is een nachtlampje aandoen met timer. Als het lampje aan is moet er geslapen worden (kun je ook uitleggen) als het lampje uit is mag mama geroepen worden. Ze is hier nu nog wat klein voor maar kinderen hebben dat snel genoeg door!Daar heb je dan plezier van als ze ouder wordt!
idd consequent zijn; niet alleen in het ritme (volgorde van dingen), maar ook in haar uit bed pakken. Ik pak Thomas alleen uit bed als hij echt om iets huilt zoals pijn of een poepluier oid. Maar als hij huilt omdat ie niet wil, dan ga ik wel altijd naar hem toe (niet laten krijsen!, hooguit even laten jengelen) maar ik troost hem in bed. Hij wil dan gewoon liever bij ons zijn, veel gezelliger dan alleen in bed! Maar ja, dat kan niet altijd... Als ik na een hele tijd jengelen merk dat hij nog klaar wakker in bed ligt en guitig naar me lacht als ik de kamer inkom, mag hij in de box, want dan heeft hij blijkbaar geen slaap. Maar meestal is hij wel moe en valt hij midden in een jengel gewoon in slaap. Overdag doe ik bij slaapjes standaard het muziekje aan van de babyfoon, zodat hij weet wat de bedoeling is: slapen dus...
net in bed gelegen en toen ze ginig huilen daarna naar haar toe gegaan even terug goes gelegen aai over haar bolletje gegeven speentje in bed gelegen en toen weg gelopen...toen na even huilen sliep ze weer.. toch steeds moeilijk maar we houden vol.. nu ligt ze helemaal krom ondersteboven te slapen maar ze slaapt bedankt allemaal!
Moeilijk he! Wij hebben 5 maand een niet willen slapen, krijsende en boze beeb gehad. na 5 maand kwamen erachter dat ze last had van haar oren! Misschien heeft jullie dochter ook last van oorpijn? Als ze idd kiezen doorkrijgt hebben ze ook last van de oortjes. En als dat niet het geval is dan kun je misschien proberen om als ze huilt er naar toe te gaan, speen geven en knuffel, aai over de bol en niks zeggen en vooral geen oogcontact! Na 5 min weer opnieuw hetzelfde, weer weg gaan en na 7 min weer terug....etc etc...het heeft bij ons wel geholpen, maar ja als je kind oorpijn heeft begint het gewoon weer opnieuw. Heel veel succes!
mijn dochtertje kan soms ook wakker worden en echt verdwaast zijn. Ik leg haar dan uit dat het nog nacht moet worden en dat ikzelf ook zo ga slapen. Ik heb bij haar het idee, dat als ik haar wat meer uitleg dan dat je denkt wat ze snappen dat ze het daar heel goed op doet. Dit zal allicht niet bij alle kindjes werken, maar mijn dochter is er heel vatbaar voor. Ik heb het ooit gzien van de babyfluisteraar dat je veel meer moet uitleggen, sinds die tijd doe ik dat en het werkt hier heel goed. Sterkte met je dochter, ik weet wat het is, heb 2 huilbabys gehad. gewoon lekker spuien hier kan ook even opluchten. Groetjes Lianne
ja het is nu gelukkig om half 9 gelukt legde haar in bed hebben haar 5 minuutjes even hard laten huilen en na even goed me oren dicht te doen is het gelukit slaapt ze.. wellicht wel weer ondersteboven maar ze slaapt... hopelijk gaat het nu weer de hele week goed dan ben ik alweer blij.... maar inderdaad uitleggen is ook een goed idee ik praat best veel tegen Alysia al, zowieso dat is het enige waar ik overdag beetje tegen kan praten en dan klets ze wel terug. Misschien ook een goed idee om zoeits te doen bedankt nogmaals ben zo blij met dit forum zo kunnen we elkaar toch helpen... zalig ik kan het niet vaak genoeg zeggen
even reaktie op je titel... ik denk niet dat je iets fout doet :-D, zolang ze je niet kunnen vertellen waarom ze huilen kunnen we er alleen maar naar gissen, en proberen het op te lossen. patje had het over oorpijn, dan willen ze meestal niet liggen, omdat er dan druk op de oortjes komt, en dat doet pijn. een opgerolde handdoek onder het matrasje wil dan wel helpen, dan liggen ze wat hoger. werkt ook goed als ze erg verkouden zijn.