complimentjes over het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzie, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    #81 Gonca, 27 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2010
    P0oehh jeetje zeg,

Nu zie ik hoe lief en aardig mijn man is !!

Ik krijg wel elke week of om de twee weken,
    een bloem of een klein cadeau.

Ik hoor elke avond dat hij dat eten heerlijk vind.

Ik ben helemaal verliefd op mijn man!!

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ligt er misschien aan HOE je schoonmaakt en juist de combinatie is zwaarder (kids EN huishouden) als je 5 keer "gestoord" word en tussen het boterhammen klaarmaken, de vaatwasser leegruimt, DAT soort dingen maakt het soms beetje hectisch.

Nu hebben wij ook 2 honden en mijn man werkt 90 uur in de week, dus de volledige zorg voor 2 kids komt al op mij neer.

Ik stofzuig elke dag, ik dweil elke dag, doe de wc elke dag, bad en wastafel 3 keer per week ongeveer. Keuken eke dag even met doekje af, een keer per week de kastjes, vaatwasser draait elke dag, ik heb elke dag 2 wasjes MINIMAAL!! (dus ook weer overladen in de droger) ik verschoon de kinderbedden vaak 2 keer per week, die van ons 1 keer per week.

Kids lopen ook de hele dag kruimels en plakkerige sap te verstrooien dus de tafel doe ik zeker 5 keer per dag af..

Moet ik nog even doorgaan.

hahahaa toen ik nog geen kids had vond ik het huishouden ook geen bal voorstellen... piece of cake! :D

Ik zeg trouwens heel vaak tegen mijn man dat ik trots op hem ben dat ie zoveel voor ons werkt, zodat hij zijn kids kan geven wat hij nooit gehad heeft (een mama thuis, dat vinden wij heel belangrijk) en hij zegt dan tegen mij; ja meid je verdiend veel meer als mij alleen KRIJG jij het niet :p maar we werken allebei even hard, mijn man zou niet willen ruilen, die doet zwaar lichamelijk werk, aan de schop, dagen van vaak 14 uur lang. Maar een dag thuis en mijn taken overnemen kan hij echt niet (dat vind ie echt teveel) dus tegenwoordig alleen maar respect van mijn man eigenlijk...

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het huishouden ook niet zo'n zware klus, maar ik stofzuig dan ook niet elke dag. Laat staan dweilen. Daar heb ik echt de tijd niet voor. Nee, laat ik het anders zeggen: daar NEEM ik echt de tijd niet voor. Stofzuigen bijvoorbeeld doe ik nu twee keer per week. Straks zal ik dat wel om de dag doen, denk ik. (Ik werk dan ook minder buitenhuis + met een kleine zal het zeker vaker nodig zijn.) Maar dat is ieders eigen keuze natuurlijk.

Ik las trouwens op één van de vorige pagina's dat iemand vond dat ze haar partner geen complimentjes hoefde te geven of hoefde te bedanken voor zijn werk, omdat hij al betaald krijgt. Omgekeerd moets hij dat wel voor haar doen omdat zij dus niet betaald krijgt. Nu dacht ik daar vandaag nog eens aan (tijdens het poetsen van de badkamer ;)) maar dat vind ik een kromme redenatie. Hoezo krijg je als huisvrouw niet betaald? Je krijgt misschien geen beloning in de vorm van salaris. Maar ik neem aan dat je wel geld krijgt om je huis van te betalen, boodschappen te doen, kleren te kopen etc.

4. brenda1978

brenda1978 Actief lid

12 okt 2009
    419
    1
    0
    noord-brabant
    ik krijg ook nooit iets te horen daarover, daarbij..vind ik dat ook niet nodig... bedoel hy helpt als hy niet werkt ook mee.. samen alles delen haha..

en werkt hy meer dan 40 uur per week en ik geef hem daar ook geen complimentjes voor...haha

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113

Leuk dat je zo verliefd bent en het geweldig vindt. :)

Ik zou er persoonlijk de kriebels van krijgen als ik elke dag moet horen hoe lekker het eten is, :D
    Bloemetje koop ik liever zelf.
    En een cadeautje geeft hij me elke dag. Hij houdt van me en dat vind ik genoeg ( dat is al knap van hem, :D :p )

6. Heb nooit complimentjes gehad, maar daar doe je het toch niet voor? Volgens mij zien mannen dat niet!

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn man geeft eigenlijk ook nooit complimentjes over het huishouden.

Van de week hadden we een discussie.... Hij was vrij en ik moest die dag werken. Kom ik thuis en zegt hij: Lieverd ik heb even voor JOU schoongemaakt. Dus ik zeg hoezo VOOR mij??? Geloof dat jij hier ook woont en er ook net zo goed een rommeltje van maakt. Hij had heel sterk het gevoel dat hij het dus deed voor mij. Kon er niet zo goed over, bedoel we wonen samen in het zelfde huis. In mijn ogen vanzelfsprekend dat je dan ook samen opruimt, mede omdat ik zelf ook 24 uur werk.

Die mannen ook altijd :D

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat was ik! :D Alleen vind ik geld om boodschappen van te doen nou niet echt een beloning voor mijn werk in huis. :p

En even voor de duidelijkheid, ik werk zelf ook dus ik draag ook daarin mijn steentje bij.

En je hebt niet helemaal goed gelezen, ik heb niet gezegd dat ik vind dat ik mijn man geen complimentjes hoef te geven omdat hij al salaris krijgt.

Maar goed, ik denk ook dat mannen het gewoon niet zien. Mannen eigen, denk ik. De meeste dan toch... :)

9. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    persoonlijk hoef ik niet iedere keer een complimentje voor het feit dat ik het huishouden doe, ik weet dat hij het waardeert.
    Maar als hij zou gaan klagen hebben we een probleem.

Gelukkig heeft hij dat nog nooit gedaan en gaat dat ook nooit gebeuren want dan weet hij dat hij zelf aan de bak mag:D

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn man zegt nu: Wees blij dat ie heeft schoongemaakt :D

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Hahaha mannen ook .... ;)

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Conclusie: mannen en vrouwen zijn totaal verschillend. :D Ik denk dat (de meeste) mannen inderdaad niet zien of een huis schoon is of niet. (Tenzij het op een gegeven moment echt de spuigaten uitloopt natuurlijk!) En mannen zijn over het algemeen ook wat minder gul met complimentjes. Ook omdat ze zelf vaak minder behoefte hebben aan een rechtstreeks compliment.

(Hoewel het natuurlijk nooit kwaad kan om de mannelijke ego een keer te strelen ;) Doet hier altijd wonderen hoor!)

13. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Haha, ik denk dat het wel klopt met veel mannen, ook de mijne.
    Van hem hoeft het niet zo schoon en opgeruimd, dus het is inderdaad voor mij.

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mannen letten ook op andere dingen.
    Een vieze wc... zien ze niet!
    Een wasmachine die net klaar is.. die zien ze niet.

Hier ziet mijn man vooral de vloer, dus stofzuigen en dweilen doet hij regelmatig, hij doet ook vaak de keuken. En strijken, dat ziet ie ook hahaha, maar vooral op het moment dat hij zich wil gaan aankleden en het is niet gebeurd. En laat hij nou ook veel beter kunnen strijken als ik.

Verder als het eten lekker heeft gesmaakt laten we dat altijd weten aan elkaar. We koken 50/50.

En complimentjes na het huishouden? Nee eigenlijk niet, meer "he fijn dat het gedaan is". Of bij het verschonen van het bed... "had je me daar niet eerder aan kunnen herrinneren?" (op het moment dat we naar bed gaan en bed is nog niet opgemaakt hahaha).
    Maar ik ben niet zo geweldige huisvrouw, dus 100% schoon is het hier niet helaas. We houden het bij, maar niet dagelijks, wekelijks een grote ronde, en op de wc liggen glorix doekjes voor de dagelijkse ronde.

15. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    :$:$ wowie !!!! Of ik word hier stiekum gevolgd door me vriend of hij heeft het licht gezien hahahahahaha.

Kreeg net zowaar te horen "goh schat je bent lekker bezig geweest vandaag he, ennuhh mag ik nog een bakkie soep want hij is weer lekker vandaag".

Joehoeeeeeeeee het kan toch echt bij m :D:D:D:D

Ik ga niets meer zeggen nu hihihihihi

16. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    dit komt mij zoooo bekend voor!
    toen ik eens op zaterdag thuis kwam uit het werk zei hij: kijk liefje ik heb gestoft, stof gezogen en gedweild! ik was het toen zo zat dat hij mij nooit een comlimentje heeft terwijl hij er op deze manier wel om vraagt toen zei ik: ja wat wil je nou dat ik voor je doe? moet ik slingers voor je ophangen ofzo??:D

vanaf die tijd heeft hij nooit meer gezegt kijk liefje ik heb dit dit en dit gedaan...

17. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Hier gelukkig wel een goede ervaring. Mijn vriend geeft eigenlijk altijd wel veel complimentjes. Of het nou om het huishouden gaat of dat het om iets anders gaat. Er gaat (bijna) geen dag voorbij zonder een complimentje. :D Nu ik zwanger ben, neemt hij zo gigantisch veel van me over. Hij laat me 's morgens liggen en gaat dan "stiekem" van alles schoonmaken/opruimen. Zo lief!!

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Herkenbaar..
    Ik werk 4 dagen in de week...
    Mijn vriend voorheen 5 dagen, maar nu ook 4 dagen. Hij is vrij op de dagen dat ik moet werken.
    MAAR als ik thuis kom is er geen reet gedaan in het huishouden. Zelfs de wasmachine (die ik s'ochtends dan al had aangezet) is dan niet eens uitgezet.....
    De afwas staat er nog... Stofzuigen en al het andere werk heeft hij nog NOOIT gedaan....

Meneer zit alleen maar achter zijn pc... World of Warcraft te spelen.

Ik ben trouwens ook degene die s'nachts nog steeds de gebroken uurtjes heeft..

Hij is zo lui!
    Ik ben echt op hem afgeknapt....
    Dit speelt al zo lang, maar nooit zie ik verbetering.
    Ik regel ALLES hier in huis... alle papierwerk, het huishouden, noem maar op....
    En dat gaat meneer ook nog eens 4 dagen werken i.p.v. 5 dagen... Zogenaamd om bij de kleine te zijn, maar die krijgt alleen aandacht als ze echt begint te jengelen/huilen. Hij zit de hele dag (echt de hele dag...) achter zijn PC, dat stomme spel te spelen!!

We hebben nu weer ruzie. en oh ja, hij ligt te slapen... en straks gaat hij weer gamen. en ik heb net mijn kind verzorgd en gelijkertijd het hele huishouden gedaan.
    Nou, bij mij is de koek wel op wat deze relatie betreft.. Mijn gevoel voor hem is ook weg!!

19. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

@Assi

Jeetje wat een k*t situatie zeg! Heb je het hier al met hem over gehad??

Wrs een overbodige vraag, aangezien in je bericht duidelijk is dat je er klaar mee bent. Heb je hier niets eens eerder een topic over geopend?

Sterkte meid!

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oké, mijn lieve mannetje kwam net toch even om een complimentje bedelen omdat ie heeft gezogen. Normaal is dat 'mijn taak' maar ik was er nu niet aan toegekomen en was hij zo lief om het te doen. (Anders had ik het morgenavond gedaan.)
    Maar nu moest hij dus toch even horen hoe lief hij is. Dus ik heb hem natuurlijk uitgebreid geknuffeld en een dikke zoen en een aai over z'n bolletje gegeven. (Braaf hondje braaf :D) en hem toen over dit topic verteld.
    Ik zei dat de conclusie van de meeste dames was: Zelf geven ze er geen complimentjes voor, maar ze verwachten er wel één als ze zelf eens wat doen.
    Zijn antwoord: "Als je dat weet, waarom doe je dat dan niet voor ik er om vraag?" Haha! :D (Hij zei het met een knipoog hoor!)

't Is een schatje hoor, hij heeft het de laatste tijd erg druk op zijn werk. (Volgt nu ineens allerlei cursussen, volgens mij met het idee 'Volgend jaar kan het niet meer'. Maar hij ziet ondertussen nog wel kans om mij af en toe wat te ontlasten. Hij ziet ook wel dat ik vaak erg moe ben èn dat ik door het vele slapen ook wel in tijdnood kom af en toe.

Deel Deze Pagina