Complot theorieën

Discussion in 'De lounge' started by GossipGirlxoxo, Mar 16, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,172
    35,834
    113
    Daar denk ik dan anders over. Ik doe het voor mijzelf, maar ook voor mensen die te zwak zijn en het daardoor niet zelf kunnen krijgen bijvoorbeeld

Mar76, Aszz, Sherbet and 5 others like this.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Oordelen over wanneer je dus de vaccinatie voor Corona weigert. Jij gaf aan dat iedereen het recht heeft om te weigeren. Maar lees de afgelopen posts maar met oordelen als je dat dus niet doet.
    Dat je niet om anderen denkt enz.

Huismuisie likes this.
  3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,606
    8,358
    113
    Female
    Medicijnen kunnen ook flinke bijwerkingen hebben. Al heb je voor minder mensen medicijnen nodig dan vaccinaties.

Ik persoonlijk ben nog niet voor of tegen. Ik zou wel willen weten of ik het al gehad heb. Als dat wel zo is wil ik geen onnodig vaccine.

Paardenbloem likes this.
  4. moielle

moielle Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    1,377
    473
    83
    Female
    Flevoland
    Het enige wat gedeeld is, zijn beelden van de concertzaal. Daar is het geluid van een explosie te horen.
    Ev wb bewakingscamera's kan ik me alleen het beeld van een trap met gillende meisjes die naar beneden rennen herinneren. En later beelden van onder het gebouw of stadion van de hulpdiensten die slachtoffers helpen.
    Niks geen beelden van mogelijke daders die zich ophouden rond het gebouw.
    Enige beeld van explosie is door die dashcam vastgelegd op honderden meters afstand.
    Ik vind het allemaal maar vreemd...

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,172
    35,834
    113
    Als het een groter risico zou zijn dan de ziekte waartegen het bestemd is, zouden ze het niet maken of zou niemand het gebruiken.

Aszz, Sherbet, citroenrasp and 3 others like this.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    maar dat is jouw keus. Je kan voor niemand anders bepalen of hij/zij deze prik ook miet nemen.

tuc likes this.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,172
    35,834
    113
    Dat zou ik ook nooit doen, maar kan het dan nog wel heel erg stom vinden toch?

Aszz and Paardenbloem like this.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ja dat risico kan ieder voor zich afwegen.

9. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

Oct 5, 2014
    505
    589
    93
    Dat iedereen (Of ben ik naïef) geboren wordt met de gedachten om de mensheid gezond te houden; voorkomen en genezen van ziekten. Wanneer vaccineren uitgevonden is om mensen juist ziek te maken vanwege geld en macht ben je dus ergens in je leven omgeslagen naar het andere uiterste. Geld doet rare dingen met je, zorgt ervoor dat mensen over lijken gaan.
    Maar zo'n grote groep onderzoekers wereldwijd is toch niet unaniem een strategie begonnen om iedereen ziek te maken.
    Op welk niveau zou volgens deze theorie de omslag zijn van het beste voorhebben voor de mensheid naar juist het tegenovergestelde?
    Zou bijvoorbeeld Rutte in het complot zitten? En wanneer wordt je dan ingelicht tijdens je loopbaan?
    Ik kan mensen die dit echt geloven gewoon niet serieus nemen.. het klinkt allemaal reuze spannend, maar ik kan zo niet naar de wereld kijken.

MyMiracle, Syane, PenK and 3 others like this.
  10. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Ik zal je vertellen ik deed als 11 jarige mee aan een proef medicijn voor anti epileptica. Wat was ik bang toen ik ermee moest stoppen. Tranen met tuiten gehuild want ik kreeg geen aanvallen meer en wat nu? ( even ter info ik was toen net met de medicatie begonnen die ik nu nog steeds slik) achteraf bleek ik ook nog in de categorie te horen die placebo pillen had.
    Jammer voor je zoon dat hij geen 4000 euro verdiend maar met mijn ervaring denk ik dat het alleen maar goed is dat je dat geweigerd hebt op zijn leeftijd. :oops:

11. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Naast dat ik begrijp dat het niet verplicht kan worden, vind ik het ook socialer om het wel te nemen als het iets is wat betrouwbaar getest is ja.

suus1983 likes this.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Maar het verschil met medicatie en een vaccin is dat je het een gebruikt wanneer je behoorlijk ziek wordt van de ziekte en de ander preventief in een ‘gezond’ lijf spuit.
    En aangezien corona slecht bij een beperkte groep zo’n heftig ziektebeeld geeft zou ik persoonlijk kiezen voor medicatie wanneer nodig. En wellicht een vaccinatie aanbieden aan de risico groep. 65+ers dus.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,172
    35,834
    113
    Dan ben ik het helemaal met je eens. Duidelijk verwoord ook. Ik wist bij je eerste stukje niet helemaal hoe ik het moest interpreteren. Of je juist wel of niet zo dacht zeg maar haha.

Denise K, Chelsey88 and Paardenbloem like this.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Betrouwbaar is toch voor discussie vatbaar. Er zijn altijd risico's. De ziekten die in het rvp opgenomen zijn, zijn zo erg en dodelijk dat ik daarvoor het risico graag neem. Maar ik vind Corona daarmee niet te vergelijken.

15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Mijn zoon van 5 vind ook wel eens iets stom...

Ik zou het slim vinden om de voor en nadelen af te wegen. En wellicht is een vaccinatie niet eens nodig wanneer blijkt dat je ook immuun wordt door de ziekte te krijgen.

Marsepein and tuc like this.
  16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,377
    21,756
    113
    Ik denk sowieso dat dat hele verhaal over vaccinatieschade nogal aangedikt is. Ik woon in een land met verplichte vaccinaties tegen kinderziektes, maar heb nog nooit iemand gezien die vaccinatieschade zou hebben opgelopen hoor.

Mar76, Aszz, Chelsey88 and 2 others like this.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Precies. Net zo goed als dat we niet massaal de griepprik nemen. Die krijgen risicogroepen.
    Dan roept toch ook niemand dat je sociaal moet zijn en de griepprik in moet spuiteno_O

Bloem2310 and Huismuisie like this.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,172
    35,834
    113
    Hoezo niet? Je ziet nu toch hoe snel het gaat, hoeveel doden er vallen en ze weten nog niet wat de gevolgen zijn op lange termijn. Denk dat er meer mensen sterven aan Corona dan aan de Mazelen, Bof of Rode Hond.

Aszz, GossipGirlxoxo and citroenrasp like this.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Nee natuurlijk niet, zoek die cijfers maar op. Er zijn nu 17 mensen overleden.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,172
    35,834
    113
    Dat laatste is waarschijnlijk zo. Op apen wel tenminste. Toch kies is voor de vaccinatie gezien het percentage mensen dat op de ic belandt, met alle gevolgen van dien.

Share This Page