Complot theorieën

Discussie in 'De lounge' gestart door Peonia, 23 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peonia

Peonia Lid

5 sep 2024
    32
    20
    8
    Waarschijnlijk doordat ik op TikTok en Instagram 1 of 2 filmpjes heb gekeken over complet theorieën blijven die nu voorbij komen op mijn social media tijdlijn.
    het varieert van
    - P.Diddy met geheime gangen onder zijn huis die leiden naar een hele ondergrondse stad
    - zijn mensen smokkel en kindermisbruik waar heel veel celeberty’s bij betrokken zijn
    - de branden in Hollywood / CA die van pas komen om bewijs hiervan te vernietigen want de palmbomen die zijn niet verbrand
    - heel veel celeberty’s die eigenlijk man zijn
    - heel veel celeberty’s die nooit dood zijn gegaan of juist wel en een look a like terug hebben gekregen
    - allemaal mensen met macht die lid zijn van een geheime sociati wat je dan weer kunt zien aan hun gezichtsuitdrukking
    En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik ben vrij nuchter hoewel ik aan bepaalde dingen ook wel twijfel.

hoe denken jullie over complot theorieën en in als je geloofd in welke en waarom?

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Al die theorieën over pedofiele netwerken en celebrity's doen mij eerlijk gezegd weinig. Wellicht omdat het te ver van me af staat, maar ik denk ook wel dat de maatschappelijke gevolgen niet erg groot zijn wanneer mensen daarin gaan geloven.

Waar ik me veel meer zorgen om maak zijn complottheorieën over dat de klimaatverandering verzonnen wordt (of zelfs gemanipuleerd dmv cloud seeding, wat mij überhaupt niet mogelijk lijkt maargoed, sommigen geloven nou eenmaal alles), dat wij massaal ziek gemaakt worden dmv vaccinaties en dergelijke.
    Er is ook een dunne lijn tussen complottheorieën en extreemrechts, dat is waar ik me vooral zorgen om maak. Dat zie je wel aan bv die omvolkingstheorieën.

Casara, 3xo, JupitR en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Hier geen tiktok en geen Facebook…. En dus ook geen complottheorieën.
    Heerlijk rustig!

Sansaatje, Zeebra, Zuul en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.957
    3.836
    113
    Vrouw
    Ik wil nog geloven dat Michael Jackson nog niet dood is :roflmao:
    Ik geloof het niet, maar wil het geloven :roflmao:

Een tijdje door mn ex veel over complottheorieën gehoord. Was en is waarschijnlijk echt een obsessie. Ook een reden dat we uit elkaar zijn.

Forumnaam, Zuul, Jaimio en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ik heb ook geen van beide hoor. Maar ik denk dat je daar niet per se sociale media voor hoeft te hebben - helemaal als je je bedenkt dat er zelfs vanuit de tweede kamer complottheorieën worden verspreid...
    Overigens heb ik wel Instagram, en het is tegenwoordig best een opgave om bv accounts van moestuinierders te volgen zonder dat je wordt bedolven onder complottheorieën, dus ik ben heel selectief geworden in wat ik volg.

6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ik vind het wel weer lastig om te geloven waar hij allemaal postuum van wordt beschuldigd. Maar dat is ook wel omdat iedere beroemde persoon tegenwoordig wel een pedofiel lijkt te zijn. Wanneer iemand het dan écht is, wordt dat niet meer serieus genomen...

Fantykoekie vindt dit leuk.
  7. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.567
    113
    Ik houd me niet bezig met complottheorieën. Als ik me daar ook nog druk over moet maken.

Paardenbloem en mamabri vinden dit leuk.
  8. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Nou dat denk ik wel aangezien ik er dus nauwelijks iets van mee krijg. Nu volg ik ook geen accounts van andere mensen zoals moestuinierders. Het is dus duidelijk wel gelinkt aan je gebruik

Neuzeke vindt dit leuk.
  9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Is dat zo of vind jij dat?

nizzie86 en loetje vinden dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Aan welke van bovenstaande theorieën twijfel je dan?

11. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Nou ja dit! Een van de complottheorieën is dat de tweede kamer aan complottheorieën doet…..;)

Kundera, Zeebra, Madeliefje1234 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik kom daar ook niet met in aanraking.
    Facebook word amper gebruikt.
    TikTok heb ik niet.
    Instagram zijn degene die ik volg niet bezig met zo gedoe (zou rzo klaar zijn).

mamabri vindt dit leuk.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ja, dat is zo. Al kan het natuurlijk best zo zijn dat anderen bepaalde dingen, zoals het ontkennen van klimaatverandering, geloven in omvolkingstheorieën en het bestuurd worden door reptielen, normaal vinden. Maar dan ligt dat echt niet aan mensen die dat aanmerken als zijnde complottheorieën.

ClaireDeLune, Trirani en Mamafiets vinden dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Niet heel de tweede kamer uiteraard, maar extreemrechts zeker wel.

ClaireDeLune en Trirani vinden dit leuk.
  15. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    En zijn er echt mensen die geloven dat we bestuurd worden door reptielen? :roflmao::roflmao::roflmao:

tja sorry, ga wat doen met je leven ( niet jij, de complotgelovers)

Zuul, nizzie86 en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Peonia, Trirani en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Jaimio en Spectre vinden dit leuk.
  18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De theorieën die jij beschrijft zijn niet degene waar ik me druk over maak.
    Ik maak me zorgen over de wereldpolitiek. Ik geloof oprecht dat dit 1 groot toneelstuk is (inclusief de Nederlandse politiek) en dat gezaghebbers er niet zijn om de wereld leefbaar te maken, maar enkel om hun eigen zakken te vullen. Idem de farmaceutische industrie. Ook die wil niemand beter maken, enkel er zelf rijker van worden. Terugkomend op jouw punten: ik geloof ook dat relatief veel invloedrijken betrokken zijn bij ‘foute zaakjes’. Of dat nu bv drugs of seks gerelateerd is. Geschiedenis heeft al vaker aangetoond dat hoe verder je op de maatschappelijke ladder stijgt, hoe triester het met de normen en waarden gesteld is.

Zuul, Mim89, Vergeten en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Volledig mee eens!

20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.226
    28.193
    113
    Ik zit alleen op FB en daar krijg ik enkel tegengeluid te zien. Debunking van Flat earth theorie voornamelijk.

Ik ken persoonlijk niemand die in platte aarde gelooft, maar blijkbaar zijn er een hele hoop? Apart.

Deel Deze Pagina