Inbouwkast

Discussie in 'De lounge' gestart door Marlena, 26 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Zijn hier mensen met een inbouw kledingkast? Wij willen er een laten maken in ons nieuwe huis en ben alvast aan het oriënteren. Maar jeeeetje wat een prijzen zeg!!! Alles wat ik tot nu toe heb gevonden is minimaal 5 a 6 duizend euro (Gamma, Karwei, Hornbach). Ik dacht toch dat dat wel redelijk budget winkels waren.
    Nu hebben we gewoon een normale ikea kledingkast voor slechts een paar honderd euro, dus was wel verbaasd over het prijsverschil.

Heeft iemand tips waar goede en betaalbare inbouwkasten te koop zijn? Of zijn dit nou eenmaal de prijzen?

2. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Wij hebben een paar jaar geleden gekeken naar een op maat gemaakte kast voor in de woonkamer en zijn toen ook heel hard naar de ikea gerend.

Wat maakt het bij jullie zo duur (en kun je daar nog wat aan doen)? Want als ik zo de losse onderdelen zie op Hornbach dan is 5k wel veel.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.288
    17.172
    113
    Hier 2 vaste kasten (echt met stenen muur) en ik vind ze vreselijk :roflmao: een gewone Pax van de ikea oid is zóveel praktischer

4. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een inbouwkast nog door de vorige bewoners geplaatst, gelukkig niet met steen. Doorn in het oog dat ding, staat op de lijst om dit jaar of komend jaar eruit te slopen. Sowieso heeft ie 3 deuren en 4 vakken wat betekent dat er 2 vakken inzitten waar we dus nooit volledig bij kunnen :o:

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.383
    21.760
    113
    Ik vind vaste kasten juist echt een uitkomst. Heb er 1 in de keuken en 1 in één van de slaapkamers.
    En qua hoe het eruit ziet: het oogt m.i niet per se heel anders dan een "gewone" kast, je kan het zo mooi of lelijk maken als je zelf wil.

6. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.803
    1.619
    113
    Wij hebben kasten in onze slaapkamer laten maken. Goedkoop is het niet. Zelf de indeling en materialen aangeleverd, en vervolgens een bevriende timmerman het laten maken. Voordeel vindt ik dat het helemaal naar mijn wens is. Indeling is perfect en er is geen ruimte onbenut. Wij zijn wel rond die 5 a 6 k uitgekomen. Wel voor drie kasten en incl. hele dure schuifdeuren. 3500 euro was alleen al voor de deuren. Maar dat is een keuze qua materiaal natuurlijk.

7. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.200
    113
    Vrouw
    Hier ook vaste kasten op elke slaapkamer en in de gang beneden zelfs 2. 1 voor levensmiddelen etc, de andere als extra garderobe voor schooltassen, schoenen, winterjassen enz.

Op de slaapkamers gebruiken de kinderen ze voor het speelgoed en voor kleding (2 per slaapkamer) en zijn de kamers alsnog groot genoeg voor extra kasten zoals een boekenkast.
    ik vind het ideaal en zou nooit meer anders willen

citroenrasp vindt dit leuk.
  8. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Wij hebben er een in onze slaapkamer, over de gehele breedte. Ben er elke dag nog blij mee! Wij hebben een vrij hoog plafond (2.88) en dit is gewoon van boven tot onder netjes, hoef er niet boven of onder te stoffen etc.

Qua indeling links: boven 2 planken over de hele breedte, dan aan de linkerkant een hangdeel voor jurken en rechts 4 of 5 planken. Midden en rechts: 2 planken over de hele breedte, een hangdeel (hangen de overhemden/ blouses/ shirts), dan 2 lades (onderbroeken, sokken, zwemkleding, riemen enz) en dan nog 2 planken over de hele breedte. Man gebruikt de rechter kast, ik de middelste+lange hangdeel (en stiekem 2 plankjes van de linker kast). De linker kast ligt verder vooral sportspullen, linnengoed, zomer/winterkleding etc.

Wij hebben toen een aanbieding mee weten te pakken. 3 kasten + verlichting er in + softclose op alle deuren en lades, inclusief plaatsen was het 2800 euro uit mijn hoofd.

9. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Thanks allemaal voor de reacties! De reden dat ik graag een inbouw kast wil is omdat je dan geen loze ruimtes hebt en het er gewoon netjes uitziet. We hebben 1 muur in de slaapkamer waar gewoon precies zo een kast netjes zou passen.

@Oilell waa heb jij het gekocht? Klinkt als een super deal!

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    In welke regio zoek je iets?

11. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Bij aanhuis. Zat hier een winkel vlak bij, en ze hadden toen op dit merk echt flinke korting. Scheelde 40% op de 'oude' modellen.

Marlena vindt dit leuk.
  12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Wij hebben een Paxkast over de hele breedte van de kamer. Alleen ruimte er boven, maar dat zou je ook dicht kunnen maken (volgens mij zijn er ook opzetkasten voor, maar daar hebben wij geen ervaring mee), dan lijkt het op een inbouwkast.

Marlena vindt dit leuk.
  13. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Regio Zuid Holland!

14. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    892
    1.744
    93
    Zelf kasten inbouwen is ook een optie. Dit heb ik gedaan, omdat het dan leuk betaalbaar is. Als je googled hoe dat werkt kan je daar uitleg over vinden: pax kast inbouwen dan vind je een hoop.

Marlena vindt dit leuk.
  15. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    582
    383
    63
    Vrouw
    Wij hebben 13 jaar geleden een inbouwkast via de verf en wand winkel gekocht in onze woonplaats. Destijds kostte dat rond de 1500 euro. Is ene systeem met 3 schuifdeuren. In het midden een hanggedeelte met planken erboven. Aan de zijkanten planken en 2 lades. Ik vind het een heerlijke keuze, maar vond dit ook prima betaalbaar. Als je het echt wilt, misschien nog even verder zoeken naar een betaalbaarder alternatief. Bij de praxis kun je ook wat samenstellen op maat en krijg je ook een prijs.

16. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Wij zijn heel blij met onze Pax inbouw kast van de Ikea. Wij hebben op een muur de Pax met 4 deuren. Links ervan zit een hoekkast met 2 deuren (volledige hoek) en daarnaast nog een kast met 1 deur. Totaal een kast met 7 deuren tot aan het plafond; ideaal! Bovenkant afgewerkt met een koof met spotjes.

We hebben toen (ruim 11 jaar geleden) ook gekeken bij bouwmarkten. Waren we toen duurder uit.

Deel Deze Pagina