Composiet werkblad

Discussion in 'De lounge' started by MyMiracle, Jan 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik heb een vraag, namelijk:
    Zou jij een composiet werkblad met uitsparingen kopen van een particulier?

Onze situatie is als volgt....
    Wij hebben een keuken en composiet werkblad bij Ikea gekocht.
    Het 1e composiet blad wat geleverd is had een uitsparing op de verkeerde plek(fout van Ikea).
    Het 2de composiet blad wat geleverd is had de verkeerde kleur(weer fout van Ikea).
    Vandaag is het 3de blad geleverd met de goede kleur. Of de uitsparingen kloppen kan ik nog niet beoordelen. Hij moet nog geplaatst worden.
    Nou heeft Ikea de 2 foute bladen niet opgehaald. Er staan nu dus 3 bladen in de woonkamer. 1 foute nog gemonteerd en de andere 2 verpakt in een houten stellage.
    We worden binnenkort door Ikea gebeld voor een tegemoetkoming aangezien we 3maanden geen goed functionerend blad hebben gehad. Waarvan 1 maand niet kunnen koken en de gehele 3 maanden voorzichtig doen met water enz. omdat de bladen niet waterdicht gemonteerd konden worden(en dat hoogzwanger/met pasgeboren baby en kind van 4....).
    Nu zijn wij aan het bedenken wat voor "eisen" we gaan stellen en kwam ter spraken dat we de 2 verkeerde bladen misschien wel kunnen verkopen ipv door Ikea op te laten halen. Ze zijn praktisch niet gebruikt.
    Maar ja heb ik er zin in om tot ze verkocht zijn.....als iemand het überhaupt koopt....met die bladen in mijn woonkamer te leven.

Wat zou jij doen?

PS mijn excuses als het een rommelig bericht is geworden met fouten. Ik ben al 30min met dit bericht het bezig en met mijn kleine mannetje die flinke krampen heeft.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik zou de bladen weer op laten halen door ikea en kijken of je een mooi shoptegoed kunt krijgen als tegemoetkoming. Geen rompslomp met die bladen proberen te verkopen en shoppen, win win :D.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    keukenbladen moeten altijd nauw sluiten dus ik weet niet of ze te verkopen zijn. Het enige wat ik me kan bedenken is mensen in dezelfde wijk met dezelfde woning die misschien interesse zouden kunnen hebben

4. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,261
    11,868
    113
    Nee, die zou ik niet kopen. Het luistert zo nauw bij een keukenblad dat ik het niet aan zou durven.

5. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mamavanlieverd,
    Bedankt voor je reactie! Een tegemoetkoming willen we sowieso en hebben ze ook al toegezegd(alleen niet wat dit inhoud). Geen rompslomp klinkt wel heerlijk na hoogzwanger een nieuwbouw woning opgeleverd krijgen, in de kraamweek moeten verhuizen en dan maanden kl@ten met dat werkblad.

1981mama,
    Bedankt voor je reactie! Een keukenblad moet inderdaad goed passend zijn. Nou heb ik wel eens gehoord dat mensen een 2dehands blad kopen en de keuken daar dan op aanpassen. Maar ja hoe veel mensen doen dat en zullen dan onze bladen kopen....
    Hier heeft iedereen een andere nieuwe keuken, is nieuwbouw.

6. home

home Actief lid

Apr 7, 2016
    141
    0
    16
    Parttimer maar altijd druk ;)
    Provincie Zeeland
    Zelf zou ik het aandurven. Nogal handig aangelegd en weet wat ik er wel en niet mee kan.

7. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik zou nooit een 2e hands composiet blad kopen.
    Als ik jullie was zou ik idd om een shoptegoed vragen. Ikea heeft de fout gemaakt, als jullie het zelf zouden verkopen komt Ikea er goed mee weg. Zij hoeven er geen moeite voor te doen en jullie krijgen het mss niet verkocht ;)

8. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Home,
    Bedankt voor je reactie. Leuk dat jij het zou aandurven!
    Bij het aanschaffen van een nieuwe keuken, kan je makkelijk rekening houden met de uitsparingen. Korter maken kan altijd, langer maken ook door een stuk bij te bestellen. Dit blad is de maximale lengte voor een stenen blad, dus bij een langere keuken krijg je sowieso meerder stukken blad.

Butchke,
    Een tegemoetkoming krijgen we sowieso los van wat er met deze bladen gebeurt. Als ze de bladen terug nemen, dan gaan zij ze ook verkopen.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    De uitsparing zat voor jou al op de verkeerde plek... Hoe groot is de kans, dat ie bij een potentiële koper wel op de goede plek zit?

Als er geen uitsparingen in zaten, misschien. Met uitsparingen: Nee.

10. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    LadyXochi,
    Bedankt voor je reactie.
    Bij een bestaande keuken is de kans heeeel groot dat de uitsparingen op de verkeerde plek zitten.

Voor ons zat de uitsparing verkeerd, maar dat hoeft voor andere niet zo te zijn. Ze hebben de verkeerde maat kasten aangehouden.

Share This Page