Wie maakt er weleens roti???

Discussion in 'De lounge' started by PenK, May 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Ik vind het zo heerlijk:D, dus je vindt mij regelmatig in de 'roti-shop'. Maar ik zo het zo graag zelf willen maken.
    Verder dan de Knor Wereldgerechten kom ik helaas niet, dus ik hoop dat hier iemand is die mij het recept van roti's wil geven.

Wie o wie?

2. Vind je de recept van knor niet lekker?
    ik maak ook vaak roti's en ik vind die van knor aardig in de buurt komen van mijn eigen goede versie hahaha

3. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Ik vind ze van Knor Wereldgerechten best lekker, maar het komt qua smaak niet in de buurt van de roti's uit de rotishops die ik ken...

4. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Nee die van Knorr zijn verre!!!! van hetzelfde als uit een roti shop..
    Ik heb het nooit zelf gemaakt,durf het niet aan haha,dus ik haal het ook altijd,of het word thuis gebracht..
    Maar die van knorr nooit meer

5. Van Knorr vinden wij het niet te eten . Heb laatst voor het eerst zelf roti gemaakt en dat is goed gelukt. Heb bij de toko roti masala gekocht van nan's . Kipfilet in stukken snijden en dan met knoflook aanfruiten Ik dacht ook een uitje erbij en evt tomaat . kruiden eroverheen strooien en een kipenbouillionblokje erover kruimelen .Aardappelen in stukken en erbij doen Laten sudderen tot het een lekker sausje is en de kip gaar . Kouseband in stukken snijden en erbij doen en op het laatst hardgekookte eieren .

Heb de rotiplaat ook bij de toko gekocht .

6. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    #6 Mamalyn, May 24, 2010
    Last edited: May 24, 2010
    Dit recept gebruik ik altijd:
    Heeeerlijk en smaakt net als "de echte".
    Ik vind Knorr bij lange na niet in de buurt komen, schandelijk zelfs haha.

Tante Thea - Recept - Surinaamse Aardappels in Masala
    6 grote aardappelen - 2 teentjes knoflook - 1 ui - 1/2 peper - 2 el olie - 1 tl Aji-No-Moto - 2 el masala - 2 runderbouillionblokjes - 1 el tomatenpuree - zout naar smaak

Schil de aardappelen en snijd ze in 8 of 12 stukken. Hak de ui fijn en maak de knoflook schoon.
    Fruit de ui, peper en knoflook in de olie. Voeg dan de masala, bouillionblokje, tomatenpuree en Aji-No-Moto toe en fruit het 2 minuten mee. (Eventueel scheutje water toevoegen.) Doe de aardappelen erbij en schep alles goed om. Voeg water bij tot er een jus onstaat waarin de aardappelen kunnen koken. Laat het zachtjes koken tot de aardappelen gaar zijn en de jus de gewenste dikte heeft.

1 kilo drumsticks - 6 teentjes knoflook - 1/2 peper - 2 el masala - 4-6 el olie - 1,5 ui - 3 runderbouillonblokjes - 2 el tomatenpuree - 1,5 tl Aji-No-Moto - water

Snijd de ui en peper fijn. Pel de knoflook. Fruit de ui, knoflook en peper in de olie lichtbruin. Voeg de voeg de masala, bouillonblokjes, tomatenpuree en Aji-No-Moto toe. Evt. water toevoegen. Na 2 minuten de kip erbij doen en laten koken tot het gaar is. Haal de kip uit de pan en verwijder de botten. Doe de kip terug in de jus en verwarm het geheel weer goed door. Voor een complete en smaakvolle roti kan je dit goed combineren met de Surinaamse Roti Pannekoeken, Surinaamse Aardappelen in Masala en Surinaamse Kouseband.
    500 gr kouseband - 1 ui - 5 el olie of 75 gr margarine - zwarte peper - 1 runderbouillonblokje - 1 tl Aji-No-Moto

Was de kouseband en snijd de uiteinden eraf. Snijd ze in stukken van ca 3 cm. Hak de ui fijn. Verhit de olie in een pan en fruit de ui goudbruin. Voeg de kouseband, bouillonblokje, Aji-No-Moto en wat zwarte peper toe. Alles flink omscheppen tot de kouseband gaar en toch nog wat knapperig is. Voor een complete en smaakvolle roti kan je dit goed combineren met de rest.

De roti haal ik altijd bij de toko, dus het recpet van de roti zelf heb ik nog nooit uitgeprobeerd maar vast ook erg lekker.
    Ik mik er ook altijd "madame Jeanette"pepertjes in, maar als je kids mee eten zou ik het niet doen...of ze zijn heeeeel pittig gewent;)
    De 3 recepten(kip, aardappel en kouseband) hierboven gooi ik dus allemaal in 1 pan, maar dan moet je wel even de verhoudingen aanpassen, dus niet in totaal 6 bouillonblokjes, etc...anders wordt het een dorstige avondje.
    Succes!!

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Zo doen wij dat ook :D

8. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    laatst ook zelf gemaakt.. de kruiden en de rotiplaat bij de toko gehaald en vele malen lekkerder dan die van Knorr, die pakketten hebben qua smaak nog niet eens naast echte roti gelegen :)

9. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Ik heb 1 keer de rotiplaat ook zelf gemaakt maar dat was geen succes dus die koop ik gewoon weer. Verder gebruik ik een recept dat behoorlijk lijkt op die hierboven.
    Knorr vind ik niet te vreten, dat lijkt nergens naar.

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Idd, dan nog liever laten bezorgen hihi

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Helaas hebben ze in Belgie nog nooit van roti gehoord geloof ik, dus bezorgen is helaas geen optie :(

12. Rayna

Rayna Actief lid

Dec 21, 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    roti is erg ingewikkeld om te maken, zeker als je geen ervaring hebt. je moet het op een speciale manier kneden en vullen.

Ik zelf als Surinaamse kan het ook niet ik laat het aan mijn oma en moeder over want het ziet er te ingewikkeld uit.

13. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Bedankt zeg!!!! Wat lief dat je de moeite hebt genomen dit allemaal over te typen!
    Ik ga dit zeker proberen!

Iedereen trouwens bedankt voor jullie reactie!

14. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb geen idee wat het is/zijn....?

Share This Page