Compromis naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mariekemama, 22 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Jullie lijstjes liggen toch niet zo ver uit elkaar? Ik zou nog even doorzoeken:

Stig
    Bent
    Nand
    Tars
    Ward
    Rien
    Jaan
    Joos
    Lard
    Fos
    Mels
    Tuur

2. Doltishlobster

17 dec 2018
    37
    24
    8
    Vrouw
    Misschien niet het beste compromis voor je relatie maar ik heb dit keer (derde kindje) gezegd dat ik het toch wel heel jammer vind dat alle drie de kinderen naar hem vernoemd zijn door de achternaam. En dus vind ik mijn stem zwaarder gelden.
    Mijn man gaf me zowaar gelijk. Dus valt te proberen ;)

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Geniaal. Die ga ik onthouden voor als we hopelijk ooit nog eens voor een derde gaan :D
    Hier hebben de kinderen én de achternaam van m'n man en hebben we bij beide kinderen zíjn #1 naam gebruikt.

4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Toch nog verder zoeken, jullie moeten beide een wauw factor bij de naam hebben en dat heb jij niet als Stef op nr. 5 staat. En je man heeft dat duidelijk niet met Siem. Jij kent hem beter als ons dus jij kunt het beste inschatten of hij nog van gedachten zal veranderen. Toen ik zwanger was van zoon vond man mijn nr. 1 naam niets. Nr. 2 vond ik ook heel leuk maar ik ging er echt vanuit dat hij me mijn zin zou geven na de bevalling als hij me pijn had zien lijden. Niet dus :roflmao: en het werd mijn nr. 2. Achteraf ben ik er heel blij mee want nr. 1 was toch wel een modenaam (dan had hij nu in zijn vriendengroep 3 naamsgenoten) en nu 13 jaar later vind ik de nr.2 naam zelf ook leuker dan mijn toen nr.1 naam.

5. GossipGirlxoxo

Dat had ik bij dochter ook geopperd. Maar dat maakte wederom niets uit. Ik wilde heel graag een unisex of jongensnaam dat was nr.1 tm 6 op mijn lijst maar het ging er niet in bij man. Nu is mijn dochter haar naam over het algemeen een meisjesnaam maar ik weet dat hij ook voor jongens word gebruikt in het buitenland dus heb ik een beetje mijn zin. En heb hem niet eens zelf bedacht, omdat man en ik er niet uitkwamen hebben we zoon een top 5 lijstje laten maken en daar stond deze op 1 en deze vonden we beide mooi.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. Aries

Aries Niet meer actief

Wat een leuke anekdote over hoe jullie aan de naam zijn gekomen. :) Ben dan heel benieuwd of hij weer met een heel ander soort namen kwam dan jullie. Sorry, off topic. :|

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Komt denk ik helemaal goed als Stef er eenmaal is. Ik ‘moest’ mijn P vernoemen, vond het vreselijk, schaamde me zelfs half als oude dametjes in de supermarkt vroegen hoe mijn newborn heette. Nu vind ik het een super naam! Komt niet veel voor (op zijn leeftijd) en hij is ook echt een P! Dus het kan wennen en zelfs heel goed uitpakken. Succes!

8. GossipGirlxoxo

Het leuke van zijn lijstje was dat het niet in 1 stijl was. Dus ook niet onze stijl. Het waren totaal 8 namen, want hij kon niet kiezen om een top 5 te maken, er zaten buitenlandse Arabische namen tussen, maar ook oer Hollandse namen en stoere namen maar ook uber "kak namen". En deze naam was van een meisje die hij op vakantie had leren kennen. En dat was zo een lief meisje en ze was ook mooi om te zien echt een poppetje en ze was altijd heel vrolijk dus onze gedachten bij die naam waren heel positief.

Aries en hummeltje5 vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Heel lastig. Zoiets hebben wij ook. Ik vind dat als je man de naam echt niets vindt, jullie idd een andere naam moeten vinden wat voor jou idd voelt als een compromis. Maar dat is erg moeilijk ja.

En kan een andere spelling nog verschil maken bijv uit het lijstje hier boven? Dan denk ik aan Stach of Luc?

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ja, herkenning!

Een jongensnaam was hier drama. Ik vind zo veel jongensnamen "wel prima" terwijl ik bij Z en L een echt "ja!-gevoel" had. Er waren wel wat namen die ik leuker vond dan J. Maar mijn vriend was zo enorm overtuigd en er was geen enkele naam tegenin te brengen, net als jij bij Siem (leuke naam trouwens!). En omdat hij zo overtuigd was (en is:rolleyes:) dacht ik.. tsja, doe maar dan.
    Klinkt wel wat negatief. Tis geen vreselijke naam maar vond en vind het ook nog steeds niet de leukste naam die er is. Het is gewoon wel prima. Gelukkig houd ik niet minder van hem en heb ik niet het idee dat zn naam mn band met hem in de weg staat ofzo.. en mn vriend is er blij mee, ook belangrijk :roflmao:

11. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    Lastig ja, als je zelf een favoriete naam hebt waar je partner niet achter staat.
    Ik heb hier ook altijd een naam losgelaten als man het niet mooi vind. Soms wel even geprobeerd of hij er niet aan wennen kon. Maar lukte dat niet dan is het pech.
    Andersom lukt het trouwens niet. Man heeft 1 favoriete naam die ik absoluut niet wil, maar hij kan het slecht loslaten. Bij elke zwangerschap probeert hij het weer. (maar lukt niet want ik vind het echt afschuwelijk)

Bij de jongste trouwens een naam bedacht die echt een nr 1 was. Maar door omstandigheden moest ik die loslaten en hebben we 2 weken voor de bevalling besloten om een andere naam te doen. Ik sta en stond er helemaal achter. Ik denk nog wel eens met weemoed aan de nummer 1 naam, die absoluut goed bij hem gepast had en ik nog steeds leuk vind.

Laat Siem los en accepteer dat je nr 1 het niet wordt.
    Zoek een nummer 2 naam, want plek 5 klinkt niet goed.

12. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.016
    3.670
    113
    Loet
    Liam
    Boaz
    Sam
    Tim
    Thomas
    Noud
    Duco
    Ico
    Sven
    Jurre
    Niek

Zou echt samen doorzoeken! Je vind een naam hoor.

Deel Deze Pagina