Computer doet raar HELP !

Discussion in 'De lounge' started by chantal1984, Apr 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey Meiden,

Heeft er iemand misschien verstand van computers ??

Mijn computer is ( zoals de virus scanner ) virus vrij maar als ik bv aan het cammen ben ( gewoon met mijn zus hoor ;) ) dan gooit hij de computer automatische na een half uurtje uit, ik moet dan altijd een systeem herstel doen want anders start hij de computer niet op .. Ik heb windows Vista en een Acer laptop

Heeft iemand anders misschien het zelfde probleem of misschien al eens eerder gehad ?? Zo ja wat moet ik doen, HELP ...

Ik word er stapel gek van, ik kan niet eens meer youtube filmpjes kijken want dan gooit hij hem ook uit :evil: ..

Iemand tips ?

2. Dushi

Dushi Niet meer actief

hm... had ik laatst ook een aantal keer bij You-tube filmpjes. Werd mijn beeld ineens zwart en was niets meer mee te beginnen.

Heb toen wel weer wat updates gedaan.

Kijk ook even na of programma's niet in conflict zijn met elkaar. Virusscanner en bijvoorbeeld firewall. Vooral na updates moet je vaak weer met wat voorkeuren aan de gang....

Succes.

3. Kan ook zomaar aan Vista liggen, mischien moet je even zoeken via google.
    Zullen er vast meer zijn met dit probleem

4. lalleman

lalleman Actief lid

Jan 9, 2008
    190
    0
    0
    software administrator/software technician
    almelo
    heb je je pc toevallig niet zo ingesteld dat hij na een 30 minuten een slaapmodus gaat? :D

5. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hahaha ja dat wou ik dus ook net zeggen ;)

Ik heb zelf een Packerd bell met vista.
    En bij mij deed hij dat ook elke keer.
    Ik snapte er geen bal van...en bleek in de instelling te staan dat hij na een x aantal minuten in slaapstand ging.
    Hetzelfde dat hij wanneer de accu nog maar 15 min. over had hij ook spointaan uitsprong.
    Heb het allemaal uitgeschakeld....werd er echt niet goed van!

PS: dat is bij een laptop met vista al standaard zo ingesteld....dat moet je dus even veranderen.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ligt het niet aan de ventilatie?

7. chantal1984

Nope, het is niet de slaapstand ik heb deze laptop bijna 2 jaar en heb dit probleem pas sinds een paar weken ..

Ventilatie ?? En hoe kan ik controleren of dat het is ?? .. sorry hoor ben niet zo techinische ;)

8. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Eey,

lekker vervelend voor je. Is het echt exact een half uur?
    Dit is wel even belangrijk want je kan er veel dingen mee uitsluiten.

Zoals:
    - temperatuur te hoog en dat hij daardoor uitschakeld
    - harde schijf fout
    etc.

Dit kan namelijk nooit iedere keer na precies dezelfde tijd zijn. Je laptop staat ook al langere tijd aan en niet net op dat moment? Je sluit hem altijd netjes af of gebruik je slaapstand. Heb zo even geen pasklaar antwoord voor je denk ik maar misschien kunnen we op deze manier het probleem achterhalen.

Heb je presentatiemodes op je laptop aanstaan?

EDIT:
    Beetje technische vraag misschien maar is je driver voor je webcam toevallig geupdate en dat ie daar een conflict mee heeft dus dat hij na het half uur cammen een driver error genereerd. Probeer die software/driver anders even te updaten via site van leverancier webcam.

9. chantal1984

hOI,

Het is niet altijd op het zelfde tijdstip, als ik bv een half uur zit te cammen gaat hij automatische uit maar als ik bv maar 10 min filmpjes kijk gooit hij hem ook uit :( .. snap er niets van .. D

Ik heb verder geen updates geinstalleerd van de cam, heb ook niet het idee dat het aan de cam ligt ben bang dat het veel dieper zit...

Heb trouwens ook de computer al helemaal opgeruimd ( c - d schijf schoongemaakt ) maar helpt ook niet.. De computer staat hier ook niet erg lang aan het is niet dat hij de hele dag staat te loeien ofzo .. Of het aan de temp ligt weet ik niet denk het niet want als ik na 10 min filmpjes er al uit gegooid word en mijn computer daarvoor niet lang heeft aangestaan betwijfel ik dat .. of ik moet hete filmpjes hebben gekeken :) .. just joking ;)

10. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Zou eens scannen met housecall. Die doorsnee virus scanners van symantec enz zijn toch niet zo heel up to date als men je laat geloven ;)
    Housecall is een gratis scanner die er altijd weer meer uitpikt als zn dure broertjes (hmm dit klinkt als een verkopers praatje.. :))

http://housecall.trendmicro.com/

Als er dan ook niks gevonden is dan vertrouw ik er pas op dat je geen beesies hebt :p
    (maar nog niet voor de 100% hoor!)
    En verder weet ik t ook niet...alle andere opties zijn al geroepen volgens mij.
    Als je er straks nog niet uit bent zal ik mn man eens vragen (is zn werk) Maarja die is net naar friesland vertrokken om zn oudjes over te huizen.

11. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,014
    0
    0
    Ik denk ook dat het de ventilatie is.

Aan de onderkan van de laptop zitten een paar ventilatoren.
    Draaien ze allemaal? Zo nee, even mee heen gaan.

Ventilatoren zijn echte stof/haarvangers, misschien dat dat het is?
    Even een homemade oplossing vanaf hier toen mijn laptop steeds uitviel, mijn vriend zoog die krengen uit, gewoon met een stofzuiger op lage toeren op de ventilatoren gezet, en sindsdien is hij niet meer uitgevallen.

Het is natuurlijk het beste dat ding even te laten nakijken, maar hier werkte dat.

Liefs Marieke

12. chantal1984

Nou deze techneut ;) heeft de onderkant van de laptop er afgehaald en de ventilatoren schoongemaakt ( ze deden het allemaal nog )

Mijn hemel ik kon er een wolle trui van breien van al dat stof , niet te geloven zeg ..

maar goed ik ga ook maar even het virus scanner progje wat hier eerder is vermeld er over heen gooien en ga dan vanavond ff kijken of het nog steeds zo is .. ik hou jullie op de hoogte ;)

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja leuk joh dat stof altijd. Ik heb dan wel geen laptop maar n gewon pctje. En daar zitten aan 2 kanten dus roosters...alleen met 1 kant staat hij naar de muur. Moet dus dat kreng regelmatig van de muur af halen (dus mn beeldscherm weg schuiven en alle rommel er voor en alle rommel op mn pc weg leggen (Nouja rommel...knutselwerkjes van de kids) en dat allemaal ver genoeg zodat ik die pc helemaal kan draaien en dan kan ik er pas bij.
    Maar idd hier worden ook regelmatig alle pc's gestofzuigt (ook van binnen :p)
    Al iets gevangen met t programmatje? Kan goed het truitje geweest zijn wat je laptoppie aan had hoor als ik dat zo hoor :)

14. chantal1984

Hey Meiden,

Nou de computer is gisteren niet meer uitgevallen * klopt even af * maar de computer doet nog wel raar... De vrius scanner had 1 geinfecteerd iets gevonden maar die heeft hij verwijderd ... Hij gooit nu niet meer de computer uit maar de webcam, dus dan hoef ik alleen maar de webcam ff opnieuw aan en uit te zetten.... Dit hoort ook eigenlijk niet maar ben al blij dat ik niet elke keer een systeem herstel hoef te doen ;) ...

Ik denk ook wel dat het wolle truitje mee heeft geholpen om dit te veroorzaken .. ik zal min laptop eens wat vaker schoon maken ;)

Thanx voor tips meiden :D

15. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,014
    0
    0
    Nog even snel,

Je kan ook even proberen de software van je webcam eerst te verwijderen en dan opnieuw erop zetten, misschien helpt dat met het probleem van je webcam. Door het systeemherstel en het steeds uitvallen van de computer, is de software van je webcam waarschijnlijk beschadigd en zijn er communicatieproblemen tussen je laptop en cam.

16. Ik heb ook zo'n raar probleem..
    vaak als ik 1 zin plaats op een forum.. hier of een ander forum.. dan begint de pc uit zichzelf de pagina's te openen.
    Als ik het niet stop.. zijn het er wel honderden...
    En ik kan het niet stop zetten.. want e blijven openen...
    het enige wat ik kan doen is de pc uit doen, en opnieuw opstarten..

Heeft iemand dit ook.. en hoe kan ik dit oplossen?

17. chantal1984

Oke bedankt, zal ik nog ffies doen .. Thanx :D

18. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,014
    0
    0
    Ik raad je aan om als eerste een Anti-spyware/virus programma eens te laten draaien.
    Klinkt nml als een infectie,

19. Ga ik doen! Tnx

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Chantal - wij hebben zelf ook een Acer en dat ding valt om de haverklap uit. Reden: hij wordt snel te warm, waardoor het systeem bij een bepaalde temperatuur zichzelf reboot. Errug irritant en ik moet zeggen dat ik ook geen Acer meer hoef te hebben.

Wij hebben het als volgt opgelost: links en rechs aan de voorkant iets (bij ons zijn dat aanstekers) onder de laptop leggen, waardoor de voorkant iets omhoog komt. Hierdoor kan de warmte aan de onderkant ook wat verdwijnen. Het is niet een helemaal waterdicht oplossing, hij valt nog soms wel uit, maar een stuk minder dan eerst.

Succes!

Share This Page