Minimumloon Belgie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Vraagje aan de Nelgische dames onder ons ;)

Ik probeer uit te zoeken wat het minimumloon in Belgie is wanneer je als verkoopster (kledingzaak) werkt. Ik ben 23 jaar oud.

Op de Belgische google wordt ik echt niks wijzer... :(

Misschien weet iemand het of een site?

Bedankt vast

2. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
  3. Female

Female Niet meer actief

Hoi! En hoeveel uur per week was dat?

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hoe kan dat ?
    dat het loon nooit omhoog gaat.
    mijn man zit wel in de bouw maar zijn loon gaat om de zoveel maanden met een paar cent omhoog hoor.

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Je loon stijgt niet meer als je 23 bent geworden.
    Zo gaat dat in de detailhandel.
    Ik zit al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren op hetzelfde loon.
    Je werkgever kan je opslag geven maar dat doen ze toch niet,ze betalen puur de CAO.
    Helaas.......

6. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ja, verkoop wordt hier echt wel onderbetaald... Maar door het grote tekort aan verkoopsters kun je toch bepaalde eisen stellen?
    Ik werk zelf part time als verkoopster en heb daar een mooi loon voor bedongen!

7. randi

randi Niet meer actief

dit hangt af van de cao die opgesteld wordt per sector lana. het enigste dat elk jaar stijgt in je loon en overal verplicht is is de index maar dat zijn maar luttele centen dus veel ga je daar niet van merken

nu wat je verdient hangt af van de sector waaronder de winkel valt, hoe oud je bent, hoelang je al werkt en gewerkt hebt, heb je kinderen te laste op je naam en werk enz... dus als je het wilt weten kan je beter naar de vakbond gaan of rva en daar effe informeren want dit hangt van teveel factoren af. in elk geval minder dan het minimum kunnen ze jullie nooit betalen want dit is wettelijk vastgelegd maar 1 ding weet ik wel de verkoopsector is 1 van de minst goedbetaalde jobs hier in verhouding met andere

8. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Dat feest gaat hier niet door.
    Ik werk ook part time als verkoopster in een kledingzaak en krijg gewoon naar CAO betaald.
    Het is een grote winkelketen en die wijken alleen af als je een leidinggevende functie hebt.

Ze hebben me wel een andere functie aangeboden met een lekker salaris maar dan zou ik 4 dagen moeten gaan werken.
    Dat wil ik dus niet...
    Dus moet het maar doen met de centen die ik nu krijg.

9. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik werk in een boetiek, waar ze (zoals ze zelf zeggen) niet gemakkelijk goed personeel vinden. Ze hebben me gesmeekt bij hen te werken, dus ik kon wel wat eisen stellen :)

10. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    In een boetiek kun je meestal wel eisen stellen ja.
    Dat is dan een eigen zaak en die kunnen de lonen zelf bepalen.
    Helaas gaat dat niet bij een keten..

11. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik werkte bij de ZARA 28 uur per week maar dat was altijd 35 uur en dat werd niet uitbetaald maar zeg maar tijd voor tijd.
    Het is een Spaanse werkgever en daar kwamen die regels ook vandaan.
    Ik zou ook niet meer in een winkel willen werken voor zo een salaris.
    Ik werkte normaal in de transport en dat betaald veel beter.

12. Female

Female Niet meer actief

Oké maar er is niemand die (ongeveer) weet wat het minimumloon per uur is? Voor mijn leeftijd? Het zou gaan om een job van 20 uren (Bij de JBC ;) )

13. randi

randi Niet meer actief

tiens milla nochthans is die werkgever dan volledig in fout want welke nationaliteit de werkgever ook heeft als je een bedrijf hier opricht is het naar de wetten en plichten van hier dat je moet werken en uitbetaald worden daarom zijn die cao's er hé. ik zeg altijd een vakbond is iets heel nuttigs in zo'n zaken ;)

14. randi

randi Niet meer actief

nou female rekent ermaar op dat dit zo'n 500a550 euro gaat zijn maar zoals ik al zei wil je het juist weten en snel ga dan eens langs de rva of bel ernaatoe

15. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    6.5 bruto per uur?

16. randi

randi Niet meer actief

nee wss zo'n 8a9 bruto per uur maar je moet ook nog je sociale lasten en belastingen aftrekken van het totaal hé

17. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Aja, 't is juist, netto dan :)

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Liggen de lonen zo laag in belgie? Of geld dit alleen voor de detailhandel? 550 euro per maand voor 20 uur is werkelijk weinig. En dan klagen wij hier in Nederland dat de zorg slecht betaald. Ik werk 18 uurin de zorg maar verdien wel bijna 1000 euro netto. Ik zal niet meer klagen. ;)

19. randi

randi Niet meer actief

de lonen in nederland liggen inderdaad hoger nynke maar je moet alles erbij tellen hé , zo ligt de ziektewet bij ons veel lager alsook de belastingen en bv huishuur en electriciteit. denk als je alles te samen de optelsom maakt dat het bij nederland en belgie wel bijna hetzelfde uitkomen ;)

20. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Aha dat maakt dan het lage loon wel weer goed idd.

Deel Deze Pagina