Heel soms kijk hij een filmpje op de laptop, maar dat is echt zelden. Hij zit wel ik denk 2 keer per week 's avonds even op de ipad. We hebben daar allerlei apps voor hem op staan en de app van zappelin is favoriet. Ik merk dat hij er erg behendig van wordt en bijv. memory speelt hij nu met 2 vingers in zijn neus. Mijn man heeft al eens aangetoond (wetenschappelijk) dat het de intelligentie doet bevorderen, dergelijke spelletjes op de computer ed (tetris is er een bekend voorbeeld van). Naast andere slimme spelletjes die kinderen tegenwoordig spelen. Daarmee probeer ik het dan maar goed te praten (geintje ) Mijn zoontje is er wel gevoelig voor en ik ben bang dat hij er makkelijk verslaafd aan zou kunnen raken. TV kijkt hij bijvoorbeeld best veel (ik denk 2 uur per dag: maar he, in my defense, hij is 's ochtends al om half 6 wakker en slaapt overdags bijna niet meer). En het zou meer zijn als ik geen grens aan zou geven. Alhoewel hij minder verslaafd is aan de ipad.
Ik denk dat je man wel een punt heeft hoor Yuki! Als ik zie hoe behendig Julia met de Ipad is...ze krijgt dingen voor elkaar die wij niet weten hoor. En inderdaad, die van Zeppelin is hier ook zwaar favoriet! Memory begint ze nu door te krijgen, maar bij ons zijn het de liedjes. (loop nu dus de godganze dag kinderliedjes te neurien ) En....we kregen een compliment van de juf van de psz...want Julia is 1 van de weinige kindjes die mee durft te zingen in de groep en die de liedjes ook nog kent! Dus ze leren er zeker wat van...en wij ook! Kende het liedje "op een klein stationnetje" niet, maar zing het nu elke avond voor het slapen gaan (voor haar he, niet voor dat ik naar bed ga)
mijn dochter speelt weleens spelletjes op de pc of de ipad, kijkt filmpjes. Ze is bijna jarig en dan krijgt ze een mobigo
Mijn zoontje van 3 speelt weleens spelletjes op mijn laptop. Het zijn voornamelijk puzzels en kleurplaten. Ik vind het met slecht weer ideaal! Hij heeft een heleboel fysieke puzzels thuis, maar daar raak je natuurlijk snel op uitgekeken. Op het internet is het onuitputtelijk en het blijft dus leuk. Ik verbaas mij hoe jonge kinderen van tegenwoordig met computers om kunnen gaan, hoe snel ze alle foefjes door hebben!
Veel kindjes gaan al op de computer merk ik. Ik kan me wel voorstellen dat er leuke dingen te doen zijn voor een peuter, heb eens wat rondgegoogeld, maar ik hou die boot nog eventjes af. Een roze Dora-computer of zo is ook mooi Wat betreft een ipad, zelf zou ik hem ook nooit kopen want ik ga er weinig mee doen en mijn man al helemaal niet. Maar we kunnen 'm dus gratis krijgen omdat mijn man een incentive heeft gewonnen op z'n werk. Nu lees ik hier (sorry, naam vergeten) dat je er geen abbo voor hoeft te hebben (wist ik niet, ik oud fossiel die weer es achterloopt ). Dat opent perspectieven, want dan zou de ipad naast spelletjes spelen ook een oplossing kunnen zijn voor filmpjes kijken in de auto tijdens de vakantierit en hoeven we geen dvd-spelertje daarvoor te kopen. Zou je een ipad aan een hoofdsteun kunnen vastmaken op een of andere manier?
Mijn vriend is toevallig vanavond bezig geweest op de dvd van Woezel en Pip en Hello Kitty op de ipad te zetten. Je hebt er inderdaad iets voor om vast te maken aan de hoofdsteun. Maar dat is wel via de laptop gedaan en een ander programma. Wij gaan er overigens een hoes voor kopen en dan kan ze hem zelf bedienen.... In de auto wordt het lastig hoor, want je hebt dan wel Wiifi nodig en daar moet je dan wel van in de buurt zijn....
Robyn speelt nog wel eens een spelletje op mijn Iphone. Angry birds en die pratende beesten vind ze erg leuk. Op de laptop speelt ze nooit, ze heeft er ook geen interesse in. Heel soms kijkt ze een tekenfilmpje op de laptop van papa, dan zet ze ook zelf het volgende filmpje wel aan.
Wij hebben net sinds een paar dagen onze oude laptop 'gegeven'. Hier staan spelletjes als jip en janneke op en winnie the pooh. Nu heb ik net vanavond pacman en break out gedownload. Hij wilde graag een spelletje met balletjes Op deze laptop staan dus alleen maar spelletjes en geen i'net.
Wij zijn overigens ook best wel comp verslaafd haha. voornamelijk s avonds hoor als de kids op bed liggen (voordat ik commentaar krijg) ;p
nee hier spelen ze nergens nog op... ze willen het wel hoor, vooral mijn oudste die "pikt" weleens de ds van haar grote broer en gaat dan een race spelletje spelen maar speciaal zo'n ding voor haar kopen nu dat doe ik nog niet... maarja ze zit wel eens bij mij op schoot voor de laptop peutergames te spelen van toto en sassa e.d. maar dan ben ik erbij en bepaal ik wanneer het mooi is geweest. heb liever niet dat ze contineu zit te " gamen" maar er komt een leeftijd dat ik haar wat vrijer moet laten zodat ze ermee leert omgaan.
Dat had ik laatst met mijn nichtje van 12... Ze moest wèèr het internet op om iets op te zoeken voor een werkstuk... *diepe puberzucht, oh ik ben zo zielig* Dus ik zeg: "Wij moesten door weer en wind naar de bieb, kopietjes maken en dan uitknippen en opplakken. Alles met een pen schrijven, en nog netjes ook anders moest het opnieuw. En als je dan alles bijna klaar had, kwam je tot de ontdekking dat je een bladzijde vergeten was en moest je je hele werkstuk weer uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. " Dat gezicht van haar!!! Echt zo'n typisch pubergezicht van "zit niet zo te zeuren, ìk heb het nu moeilijk...." Ik lag in een deuk! (en voelde me vreselijk oud, maar dat terzijde) Maar goed, da's allemaal wel heel oftopic. Jelle zit nu af en toe op de computer en dan alleen op de website van Nijntje en die van Bumba. Verder komt hij eigenlijk nog niet. Ik zit te denken of we misschien een WII of iets dergelijks kopen voor Sinterklaas, want ik denk dat hij dat wel heel leuk gaat vinden. En ik ook, ben helemaal Super Mario fan! Nou bedenk ik me ineens, ik heb nog ergens een hele oude Nintendo 8bit liggen. Ga hem eens opzoeken, kunnen we samen Mario spelen...
ohja nu je het erover hebt... haha zo maakte ik vroeger ook mijn werkstukken.... vond het trouwens wel leuk in de bieb hoor...