Voor de zoveelste keer hardstikke ziek. Ik ben er zo klaar mee

Discussion in 'De lounge' started by nijntje11, May 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Ja hoor, daar gaan we weer. Sinds mijn dochter geboren is, zijn wij als gezin gewoon continue ziek allemaal. Het is om moedeloos van te worden. Dochter al sinds de geboorte steeds naar huisarts en ziekenhuis voor luchtweginfecties, de rest van het gezin krijgt iedere verkoudheid en griep die er maar is.
    Ik voelde het gisteren al weer en ja hoor, ik heb weer 39 graden koorts en ben hondsberoerd, misselijk,,duizelig, keelpijn, hoofd dicht, alle spieren doen pijn. Mijn man had het vorige week. Mijn dochter heeft verhoging en al 2x overgegeven, de middelste stond net ook al doodziek naast zijn bedje.
    Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ben er zo klaar mee. De afgelopen 7 maanden zijn echt zo zwaar... Bah. Normaal hebben we ook wel een paar keer iets te pakken, maar dit gaat nergens meer over.
    Nu hoor ik steeds dat de griepepidemie ook al een half jaar duurt ofzo. Meer die het zo voor de kiezen krijgen dit jaar? En vooral:hoe komen we er vanaf?? Iemand de gouden rip? Vitamines, buitenlucht enzo proberen we al zo veel mogelijk, met weinig resultaat...

2. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Oh dat herken ik! Mijn zoontje is 8 maanden en er zijn maar een paar weken geweest dat ie niet aan het snotteren was. Neus dicht, hoestje enz.
    Bij huisarts geweest en die vond verder niks bij het nakijken. Als gezin zijn we heel vaak ziek geweest de laatste tijd wat ik echt vervelend vind! Ik al 3 keer ziek geweest, mijn man ook.
    Ik zit echt te wachten op de zomer haha! Hopen dat t overgaat.
    Denk zelf dat mijn weerstand na de bevalling wat kwetsbaarder is, en die van de kleine man moet nog opgebouwd worden dus die krijgt ook alles wat voorbij komt vliegen haha!
    Dus meer als vitamines en buitenlucht kun je niet doen vrees ik!
    Zou het warmere weer eens afwachten!

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Herkenbaar. Vanaf de herfst ben ik om de 6 a 8 weken ziek. Sinds die tijd gaat mijn zoon ook naar school, dus vrees dat ie elke keer iets meeneemt. Zelf is ie ook al 3 x ziek geweest. Inmiddels zit ik wel aan de flixotide, omdat het ook al 2 x op m'n longen is overgeslagen. Hiervoor ook ab gekregen. Ik ben nu net hersteld van 5 weken ziek zijn, waarvan ik er 2 zelfs niet kon werken. Kreeg er in die weken naast een bovenste luchtweginfectie ook nog een onderste bij en een voorhoofdsholte ontsteking en blaasontsteking. Hopelijk was dit de klapper en gaan we nu een betere periode in.
    Ik verlang ook echt naar de zon moet ik eerlijk zeggen.

4. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Herkenbaar, dit heb ik al 2,5 jaar :(. Volgens de huisarts dikke vette pech en gaat het vanzelf weer voorbij. Ben het ook meer dan zat, maar ja je kunt er weinig aan doen.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, herkenbaar. Deze winter ook veel vaker ziek geweest dan andere jaren. Er gaat een hoop rond en er zitten een aantal virussen tussen die een oor- en/of keelontsteking mee brengen :(
    Heel vervelend, maar weinig aan te doen :(

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Oh Truusdemier, wat vreselijk lijkt me dat.
    Ik ben in ieder geval niet de enige zie ik.
    Vandaag maar weer proberen door te komen met mijn ukkies. Ik zou het liefst on bed kruipen.. maar ja... Mama's kunnen niet ziek zijn hè?! Pfffffft

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    1 tip, uitzitten... het wordt vanzelf weer beter. Nu de jongste bijna 3 is is het al zoveel beter weer dan toen hij net was geboren, toen waren we om de haverklap ziek. Dit jaar tot nu toe hebben man en ik nog nergens last van gehad (even afkloppen uiteraard).

8. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    Hier ook aan lopende band dat gesnotter en geproest en koorts en verhoging.. al maanden... ben er zo klaar mee.

9. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    1,844
    1,585
    113
    Ik heb dit ook gehad, echt om de zoveel weken ziek. En als klapper op de vuurpijl een longontsteking, vreselijk! Werd er ook echt gek van.

Ben toen naar de huisarts geweest en internist (ivm ziekte van crohn) en bleek een enorm tekort aan vitamine D te hebben.

Nu krijg ik elke dag vitamine d en de waarden zijn weer normaal en ben bijna niet ziek meer geweest!

Zeg niet dat het bij jullie ook zo is, maar mij heeft het enorm geholpen!

10. momy2b

momy2b Actief lid

Feb 4, 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien eens naar een homeopaat of andere alternatieve geneeskundige ? die kunnen zo meten wat je lichaamstekorten zijn, dat jullie zo'n lage weerstand hebben moet een oorzaak hebben lijkt me? sterkte ermee, lijkt me heel heavy!

11. Truusdemier

Toevallig, hier ook een vitamine D-tekort. Ik slik nu elke dag trouw 2000IU en begin mij langzaam beter te voelen. Hopen dat dat het was en ik volgende winter niet zo vaak meer ziek wordt!

12. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Hier net zo. Heb ik eindelijk eens vakantie. Drie keer raden wie er lamlendig de dag vooruit zit te kijken. BAH.

Toevallig vorige week weer laten prikken op D en B12. Mijn waarde D blijft erg laag, maar ik kreeg ampulllen en daarna pillen. Maar 800 per dag trouwens.

13. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier ook zo'n jaar. Ik heb een longontsteking gehad, 2x keelontsteking, de griep en nog een paar keer ontzettend verkouden. Man ook keelontsteking en de kids continu ziek. De oudste pseudokroep, oorontstekingen en griep. De jongste continu verkouden en keelontsteking. Hadden we voorgaande jaren niet.

14. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Allemaal serieus aan de vitamine D. Ik doe het ook al de hele winter en nu nog steeds. De kinderen ook. En verder eens lekker schoonmaken met dettol...handgrepen, keuken, wc's..ik doe dat nu wel regelmatig. Ook dettol handzeep pompjes en veeeeeeel vaker de handen wassen allemaal. Zeker de kinderen. Na elke bezoek aan de supermarkt etc etc...

Ons zoontje is 4 en we zijn al 3 jaar alle winters ziek en deze winter duurt het allemaal wat langer met hier dan ook meteen weer krentenbaard en dat soort dingen...heel fijn. Hopelijk wordt het minder als hij 5 is maar zo lang kan het wel duren voor de weerstand goed op peil is.

Veel beterschap!

15. Truusdemier

Die van 800 kreeg ik ook even, maar omdat mijn waarde na 3 maanden 51 was niet meer; dat was binnen de norm van 50-100 die mijn huisarts hanteert, maar nog steeds een vrij lage waarde. Ik slik op eigen initiatief meer; ik kijk het een paar maanden aan om te zien of ik mij echt beter ga voelen dan de afgelopen jaren (moe, futloos, veel ziek, nergens zin in).

16. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Mmm.. misschien toch eens vitaminewaarden laten onderzoeken..

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vitamine D komen een hoop mensen tekort. Zorgen dat je voldoende buiten komt, (minimaal half uur per dag met onbedekt hoofd en handen), en voldoende voeding met vitamine D, zoals vette vis :)
    Vitamine D | Voedingscentrum

18. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik! Ben er ook klaar mee! Sinds geboorte van s is het feest! Hij is wel twee keer per maand verkouden, ik heb wel 2 of 3 keer holteontsteking gehad, constant verkouden, koorts, koortslippen, misselijk, hoofdpijn, keelpijn en sinds eergisteren dus WEER!

Ik was dus echt nooit ziek! Leef gezond, eet goed! Ik word gek!

19. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Ah, nog iemand in hetzelfde schuitje.
    Onze kindjes zijn ook bijna even oud zie ik Vrolijkheid. Mijn dochter is van 30/9
    Nou, wij dus ook niet. We waren wel eens ziek, maar dit slaat nergens meer op.

20. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    Hier ook weer een keelontsteking aan t uitzitten.

4 weken terug heeft mijn ha mijn vitamines laten checken en zowel de vit b12 als de vitb11 ( foliumzuur) als vit d tekort.

Woensdag weer naar de ha om te vragen om injecties om mijn b12 op te krikken omdat ik zeer waarschijnlijk een opname stoornis heb. ( zit in mijn familie)

Tekort aan b12 en vit d kunnen je weerstand enorm naar beneden trekken waardoor elke virus of bacterie opgepikt wordt door je. ;)

Houd er rekening mee dat als je vitb12 laat checken dat ook je foliumzuur gecontroleerd wordt omdat deze 2 samen werken. Heb je bij de een tekort pakt je lichaam meer van de ander waardoor daar ook een tekort ontstaat en op den duur ga je lichamelijke klachten krijgen.

Share This Page