Computer technici in de zaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door hannez91, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hannez91

hannez91 Lid

23 mrt 2012
    93
    0
    0
    NULL
    Schoondijke
    Dames (en heren) ik baal! De laptop die mij al 4 jaren zeer trouw dient heeft vanmorgen besloten zijn trouwe dienst op te zeggen. Het beeldscherm dantoch...
    Ik kan hem opstarten en er klinken de welbekende geluiden, maar enig beeld krijg ik niet te zien. Ook blijven de lampjed van de Capslock en Numlock knipperen. Hij heeft het al wel vaker gehad, maar dan was opnieuw opstarten voldoende. Nu werkt niks meer. Ik heb weer even beeld gehad net en heb toen gauw de videokaart geupdated. Ik wilde aan de bios update beginnen toen laptop uitviel (dont ask me why..) ook dit mocht niet baten want hij doet nu weer niks. Dus ik hoop dat het een btj duidelijk is endat iemand mij kan helpen?!

2. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik ben redelijk handig met computers, maar bios updates enzo doe ik nooit. Ben bang dat jij de meest technische van ons tweeën bent :D

Na 4 jaar is het bijna nooit de moeite waard om hem te laten repareren, dus ik hoop dat iemand nog een goede tip voor je heeft. En anders is het shoppen.

3. Nathalie35

Nathalie35 Actief lid

16 apr 2013
    201
    0
    16
    Rotterdam
    Als je je beeldscherm beweegt gebeurt er dan iets? Gaat hij dat aan/uit of dat ook niet? Zou kunnen dat er een barst in 1 van de kabels zit van je beeldscherm en dan stopt je beeld er ook mee.

4. hannez91

hannez91 Lid

23 mrt 2012
    93
    0
    0
    NULL
    Schoondijke
    nee gebeurt niks als ik beeldscherm beweeg. hij reageert echt helemaal nergens op. Gelukkig heb ik laatst nog een back up gemaakt... in ieder geval niet al mijn bestanden kwijt

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Bij mij zijn op die manier 2 stuk gegaan. Begon ook met geen beeld meer. Niet op accu en niet op netstroom.
    Kheb de harde schijf eruit geplukt en aangesloten als externe op een andere laptop. Deze deed het nog gewoon, de rest van de laptop heb ik verkocht op MP

Als je geluk hebt dan is het de kabel tussen je scherm en je moederbord. Deze wil wel eens losser gaan zitten.
    Eventueel kan het je videokaart zijn, dit kun je testen door je laptop op een externe monitor te zetten.

6. hannez91

hannez91 Lid

23 mrt 2012
    93
    0
    0
    NULL
    Schoondijke
    Op een externe ook niks te zien. Ik heb een btj gegoogled en dit schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn bij de hp dv6000 series. Maargoed hoe heb jij dat dan gedaan? Je harde schijf als extern op een andere pc gezet? Dan kan ik nog wat bestanden veiligstellen en maar op zoek gaan naar een nieuwe laptop...

7. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Dat is balen!

Ik heb een harde schijf behuizing gekocht, daarin plug je de interne schijf en dan kun je die met een usb stekker aansluiten op een werkende pc.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Inderdaad einde laptop wanneer een extern beeldscherm ook geen beeld geeft. HD over proberen te zetten, bestanden back-uppen en je verlies incasseren. Sterkte!

9. hannez91

hannez91 Lid

23 mrt 2012
    93
    0
    0
    NULL
    Schoondijke
    Ik heb na wat googlen een tijdelijke oplossing gevonden. Hij doet het voor nu even... Ik ben alles aant backuppen en dan maar opzoek gaan naar een nieuwe. Maargoed het schijnt dus vaaaaak voor te komen bij deze serie. Fabrieksfout en verkeerde updates... altijd fijn...
    Hebben jullie nog tips voor een goede laptop?
    Heb nu een HP Pavillon DV 6000 1215SD
    2.2ghz AMD Athlon 64 X2 Dual-Core - RM-74
    Intern geheugen 4096 MB DDR2 2 x 2048 MB
    Opslagcapaciteit 500 GB
    Videokaart ATI Radeon HD 4530
    Videokaartgeheugen 512 MB

En dan wil ik eigenlijk wel iets beters. Deze koste toen 600 euro. Ik heb vorig jaar ook een btj rondgeneusd naar iets nieuws, maar heb toen niet wat kunnen vinden wat beter is als deze. ja behalve dan voor 1000 euro meer... En ik ben nogal een HP fan dus ik staar me daar altijd een btj blind op. Een btj andere input zou geen kwaad kunnen :)
    Dus als jullie nog tips of ideeen hebben hoor ik het graag!

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

11. hannez91

hannez91 Lid

23 mrt 2012
    93
    0
    0
    NULL
    Schoondijke
    Oow zoo, heeft idd veel capaciteiten! Ziet er erg goed uit. Voor dat geld. Gelukkig het kan dus wel :) en de nieuwste usb poorten. 15,6 is ook een ideale maat vind ik. niet zo lomp als een 17 inch, maar toch een numtoetsenbordje erbij. Maar ik val toch ook een btj voor een mooie look. Dus ik kijk nog even verder hihi, maar ik houd deze zeker in men achterhoofd!

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Haha oké, nou succes ermee! :D

Het is in ieder geval een niet-zo-bekend-merk maar wel van een goede prijs-kwaliteitverhouding!

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik zou geen acer doen want dat waren die 2 van mij. Merk beviel me altijd prima maar ben dr nu wel klaar mee.
    Moet ik er wel bij zeggen dat de laptop hier de hele dag aan staat ivm eigen bedrijf, dus de branduren tikken hier flink aan.
    Ik hoor wel positieve geluiden over Dell, maar misschien is dat ook per persoon verschillend.
    Zelf wil ik een macbook als ik weer iets ga vervangen.

14. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Lenovo niet zo bekend ? Wereldwijd nummer 3 obv marktaandeel. Hier een Lenovo van t werk en na mijn Dell wel wat plastiekjes maar de werking is perfect en daar draait het om toch

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

In Nederland is het merk niet zo bekend :D
    Daar is toch geen woord van gelogen?

Hoeveel mensen die niet ict-gerelateerd zijn (zoals Annie van de bakker op de hoek) kennen het merk?

Deel Deze Pagina