Hoi Dames, Ik loop ergens tegen aan... Mijn moeder is onlangs getrouwd en ik wilde graag een ingelijste foto kado doen. De foto besteld op 40x50 en de lijst gekocht. Foto blijkt een halve centimeter groten, kreeg hem wel in de lijst maar werd statisch oid en haalde de foto eruit maar bleef vastzitten dus nu is de foto beschadigd, stukjes aan het glas geplakt. Wat kan ik hier aan doen? Heb ik nog rechten met verhalen van schade op de foto of eigen pech doordat hij iets afweek of terug gaan naar de foto zaak? Ik baal hier heel erg van! Ik heb nog een foto die ik ook zo wilde inlijsten, wat moet ik daarmee doen, wil ze niet allemaal verpesten! Alvast dank je wel!
Foto's blijven alleen aan glas plakken als het glas nat/vochtig is. Had je het glas net schoongemaakt ? Ik denk niet dat je fotozaak dat vergoed maar je kan het altijd proberen,sommige zaken zijn niet zo moeilijk. Posters worden altijd ietsje groter afgedrukt omdat je er altijd iets kan af snijden,te klein is namelijk helemaal geen gezicht en precies passend lukt nooit,een lijst is ook nooit precies op maat. Volgende keer gewoon het glas op de foto leggen. Overtollige randjes eraf snijden,het glas gebruik je als liniaal (pas op dat je niks belangrijk wegsnijdt).En voila,hij past perfect in de lijst. Succes.