Hallo, Heb even jullie hulp nodig... Probeer het even snel en kort uit te leggen.. Ben zelf al sinds 30 december aan het rommelen met een buikgriepvirus! Heb het weekend met oud&nieuw enorm veel buikpijn en diaree gehad.. alle dokters heb ik wel gezien, zeggen allemaal het is een heel zwaar buikgriepvirus! Leef nu al sinds 1 januari op crackers van LU, die toostje crackers.. En limonade met water. Heb nu tot 2 of 3x geprobeerd een lichtbruin broodje met rookvlees. Maar het gaat gewoon niet goed! Krijg er weer pijn in me buik van.. En afgelopen woensdag was de diaree gestopt... heb toen geen ontlasting meer gehad tot vanochtend. Dat was redelijk ok, wel wat dunner dan normaal.. En vanmiddag heb ik weer een broodje geprobeerd en t leek goed te gaan... tot 2 uren later ofzo.. verschrikkelijke pijn in me buik weer en diaree weer opnieuw! Ben weer trug bij af... Maar ik blijf zo maar rondcirkelen in het zelfde.. Wat kan ik nu eten?? Wat is licht eten voor mijn darmen?? Ik heb zòòò een honger! Maar dat is wel logisch als je al meer als een week alleen op crackertjes leeft... Liefs! xxx
HELP! Waarom maak je niet een duidelijkere titel? Eigenlijk geen zin om antwoord te geven (door die titel), maar vooruit... Droog beschuit en lichte bouillon, zoals Opkikker naturel. Niet met smaakjes.
Heb je misschien geen darmbacterie ipv een buikvirus? Kunnen ze de ontlasting niet op kweek zetten? Ik zou rustig aan beginnen met bouillion te drinken en vooral de vettige dingen proberen te laten staan Heel veel beterschap!
Pardon Wat voor perfecte titel had jij dan in gedachten?? Sorry hoor als ik niet helemaal meer helder ken denken onder mijn omstandigheden.. En bouljon of dingen in die trant gaan ook niet..want dat is waarschijnlijk te vet voor me ook..
Rookvlees is wat zout hé, lijkt me niet zo best voor je maag.. Idd gewoon crackers, af en toe een stukje appel/banaan/schijfje sinaasappel, broodje met wat jam, gewoon lichte dingen. Geen stamppot zuurkool ofzo.. En inderdaad, een iets minder hysterische titel lijkt me wel gepast ja...
Eerlijk ik zou gewoon normaal eten doe ik altijd des te sneller is het uit je lichaam, maar goed kan me voorstellen dat je daar geen zin aan hebt. Beschuit met jam heel lichtjes wat thee met wat suiker en hopen dat je dat elke keer wat kan uitbreiden
Geen idee.. de huisarten helpen me ook nie heel veel.. die zeggen alleen het is een heel zwaar virus wat lang duurt..en er zijn meerdere mensen waar ik woon die dit ook hebben gehad, en maar een paar mensen die het zo heftig als mij hebben... Morgen bel ik zowiezo weer de huisarts maar..
zou niet gelijk met een boterham met rookvlees beginnen. is verstandig om even nog ligt verteerbaar te eten. en een kippen soepje
Kan het niet zijn dat je buikpijn krijgt doordat je maag helemaal leeg is? Misschien moet je maag weer wennen aan "gewoon" voedsel?
Hoor verander ik mijn titel dan?? En gewoon eten klinkt heel makkelijk.. Maar deze pijn krampen in mijn buik, die deden nog meer pijn dan mijn hele bevalling :S Zelf dacht ik ook nog aan peen en doperwten uit zo een potje, en dan bijvoorbeeld alleen de peentje
Ach wat maakt de titel nou uit.... Maar begin eerst ff met beschuit, vla een beetje van die lichte dingen.
Doperwtjes of worteltjes uit blik zijn erg zout en je lichaam heeft er weinig aan omdat het vrijwel geen vezels meer bevat. als je al diarree hebt, dan zet dit niet echt toe tot de productie van normale ontlasting, ook omdat je darmen nu niet zoveel doen. Vezels eten, erg belangrijk! Volkoren producten etc.
En wat mag ik op het beschuit doen, suiker?? En vla is toch ook soort van melkproduct erin?? Want dat ging dus al helemaal niet goed.. iets met melk zeg maar.
Diarree | Voedingscentrum, eerlijk over eten Dat je direct begint met bruinbrood en rookvlees lijkt me niet zo handig..
Zeuren om de titel go hee heb je niks beters te doen,vind je de titel niet leuk moet je het topic gewoon niet lezen Itsaaa simple! Rijst is trouns ook erg licht,, mischien dat je dat zou kunnen proberen.
Ok dat snap ik. Maar vezelf eten..in bruinbrood zitten ook vezels toch..en dat doet juist nog ontzettende pijn als ik dat heb gegeten.. dus daar is mijn lichaam nog nie aan toe dan mischien..
ff een soepje proberen. Zoals kippensoep.. Ik doe altijd een witte boterham met basterdsuiker in de oven..