betekenis bloemen

Discussion in 'De lounge' started by birds86, Aug 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Hoi dames

Weet er hier iemand een site met de juiste betekenis van bloemen?
    Ik heb natuurlijk al google afgezocht en een aantal sites gezien maar soms komt het helemaal niet overeen met elkaar.

Ik wil een aantal woorden laten terugkomen in bloemen en deze laten tatoeëren. Zoals een roos voor liefde staat.

Alvast bedankt,

Birds

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Tja, dat is toch maar net wat voor betekenis JIJ eraan geeft? Op internet zul je geen "goede" lijst vinden, omdat ieder zijn eigen betekenis eraan geeft.

3. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
  4. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Tempus...dat is inderdaad ook zo...ik haal de betekenis ook uit de kleuren

Skyscrapper...dank je wel voor het meezoeken! Deze site had ik ook gevonden en vond hem beetje kortaf. Bij andere site staan meer betekenissen.
    Maar alle hulp is welkom :D

Ik heb tot nu toe;
    De rode roos: liefde warmte geluk hartstocht (voor alle dierbare mensen om me heen)
    De roze anjer: betekenis is, ik zal je nooit vergeten (voor mijn overleden dierbaren en de miskraam)
    Oranje dahlia: kracht, vrolijkheid, energie, gezelligheid, plezier (voor de persoon die ik ben in "goede" tijden)

En nu nog een mooie voor de "slechte" tijden

Ik wil zelf een foto maken van de bloemen en die dan gaan gebruiken, dus niet al bestaande afbeeldingen of fotos

Het enige "probleem" is is dat ik al een kleine tattoo heb op de pols. Ook van 3 bloemetjes maar die moet erdan in verwerkt worden. Wil hem niet wegdoen of eroverheen want die hoort ook bij mij

Weet dat ik de enige ben die de juiste keuze kan maken maar heeft iemand een idee voor de "slechte" momenten bloem? Aan welke bloem denk je als je onzeker bent, geen zelfvertrouwen enz.

5. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Voor slechte tijden misschien een zwart viooltje met paars/geel hartje?

6. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Wauw dat is een mooie...het is een mooie bloem en geel en paars zijn ook mooie kleuren!

Ga gelijk de betekenis opzoeken

7. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Laat je ff weten wat betekenis is?

8. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Ik heb even gezocht en er zijn bij de kleuren ook weer een heleboel verwoordingen maar inderdaad die je er zelf aan geeft.

Ik moet zeggen dat ik direct om was toen ik de bloem zag op Internet.
    Wat ik er voor verwoordingen aan heb gegeven zijn:
    Zwart: onzeker angst verdriet hindernissen negativiteit (dat is hoe ik het dan zie)
    Geel: nieuw begin (klein beetje geel want door elke hindernis begint er ook weer een nieuw begin)
    Paars: rouw, drift en conflict (ben een hele harde als mn emmer is overgelopen)

Heb nu al zin om de bloemen te gaan fotograferen en op mn arm te laten tatoeëren:D

9. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Fijn dat je er uit bent. Post je even fotootje als tattoo klaar is?

10. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Duurt nog wel even denk ik. Moet nog afspraak maken haha maar zal t posten dan

Share This Page