Seats and Sofas, ophalen voor reparatie

Discussion in 'De lounge' started by CaatjeMo, Jan 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoi allemaal,
    Ik heb een vraag, en volgens mij heb ik namelijk wel gelijk.

Ik heb in Juli een bank besteld bij Seats adn Sofas. Deze is ongeveer 3 maanden geleden bezorgd, was 150 euro vanuit oosterhout naar tilburg en dan 2 hoog, voor een fauteuil en een 2,5zits met daaraan zo'n eiland.

nu in korte tijd dus, is de stof aan het vilten, het is een geweven achtige stof en een voor 1 komen delen van de haartjes los waar gezeten word.
    Zelfs bij de rugleuning is dit zichtbaar.
    Oftewel kwaliteitsfoutje en hoort niet. Vonden hun ook.

Maar die bank moet dus daar heen naar een servicedag, gaan ze kijken, kan het ter plekke gerepareerd worden doen ze dat anders gaat ie naar de fabriek. de kosten daarheen moet je dus maar zelf regelen, je kon 35 euro krijgen voor een boedelbakkie... Nou daar heb je een auto voor nodig en past alles nooit in.
    Dus heen en weer lopen bellen van ik betaal dat niet. Nu komen ze met het erhaal dat het dus 105 euro kost en ze max 75 euro mogen/kunnen vergoeden. Kost me dus nog steeds 30 euro, op zich weinig maar de bank moet ook weer terug, dus 60 euro.

Heb dit ook met een kennis besproken, die in verschillende zaken met meubels gewerkt heeft en die zegt da hun gewoon dat moeten ophalen of regelen. en dat men dus vaak daar onderuit proberen te komen omdat de klant dat niet weet.

Ook ik zelf had het idee dat hun dat gewoon moeten regelen of betalen.

Wat vinden jullie of weten jullie.

en wat kan ik als goed argument of zin zeggen zodat ze wel doorhebben dat ik niet op mijn achterste gevallen ben en gewoon volgens de regels werken

2. wolly

wolly Niet meer actief

Miss dat je de rechtshulp daarover kunt bellen die kunnen je ook meer vertellen of iets mag of niet.
    Meestal hoort zoiets bij de garantie het is niet jullie fout dat de bank stuk is, dus zijn hun als meubelbedrijf verantwoordelijk lijkt me.
    Je hoort heel vaak dat er klachten zijn over dat bedrijf is ook heel vaak bij programma Radar geweest, dus ik zou nooit een bankstel daar kopen.
    Maar wens je heel veel succes, hopelijk gaat het allemaal goed komen.

Liefs wolly :)

3. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    is seats and sofa's echt zo slecht dan?
    wij hebben vorig jaar daar ook een bank gekocht.
    in van dat nepleer uitgevoerd maar verder geen klachten over(tot nu toe)

4. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Je heb toch garantie en daar vallen de transport kosten ook onder, ze proberen je altijd te n**ien bij seats & Sofa's

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    OMG Seats & Sofa's....daar moet je dus écht nooit iets kopen, daar zijn onwijs veel klachten over en de service is bagger (dat zie je maar weer in dit topic) :(

S&S hoort dus zeker wel de kosten van het vervoer te betalen!
    Rechtshulp heb je (vooralsnog) niet nodig. Je kunt het volgende doen:

Een aangetekende schriftelijke klacht indienen, waarin je in ieder geval de volgende punten opneemt:

1. Een omschrijving van de klachten, eventueel met foto's erbij.
    2. Aangeven dat jullie S&S aansprakelijk stellen voor het feit dat zij 'niet datgene hebben geleverd wat jullie op grond van de verkoopovereenkomst redelijkerwijs wel mochten verwachten'.
    3. Aangeven dat er sprake is van een ondeugdelijk product, waarvoor jullie reparatie danwel vervanging eisen.
    4. Aangeven dat alle kosten, samenhangend met reparatie/vervanging, geheel voor rekening van S&S komen, en dat jullie niet bereid zijn om voor het transport te gaan betalen.
    5. Aangeven dat als S&S de klachten niet naar behoren oplost, jullie ontbinding van de verkoopovereenkomst zullen vorderen, en het aankoopbedrag dan zullen terugeisen.
    6. Aangeven dat jullie S&S vanaf dagtekening van jullie brief 4 weken de tijd geven om de klachten naar behoren op te lossen. Doen ze dat niet, dan beraden jullie je op juridische stappen.

Bewaar een kopie van deze brief!
    Lost dit niks op, dan kun je op consuwijzer.nl kijken bij welke geschillencommissie jullie je klacht kunnen neerleggen. Daar staat ook hoe je je klacht moet indienen. De uitspraak van de geschillencommissie is bindend, net als een uitspraak van de rechter. Om je klacht bij de geschillencommissie in te kunnen dienen, moet S&S wel aangesloten zijn bij een brancheorganisatie. Dit kun je ook checken op die site.
    Zijn ze nergens aangesloten, dan kun je alleen nog naar de (kanton)rechter. Hiervoor kun je dan je rechtsbijstandverzekering of de rechtswinkel raadplegen.

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Inderdaad, garantie heb je ook nog, dus dan is het al helemáál belachelijk dat ze eisen dat jij zelf het transport betaalt!

7. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb het zelfde probleem ik heb maart 2007 een bankstel bij hun gekocht

na drie maanden ging het leer kapot ik hun gebeld

ze konden hem maken maar ik moest zelf effe me bankstel komen brengen dat gaan hun niet regelen ik had het door hun laten ophalen dat kost me 100 euro heen en 100 euro als die weer naar mij moet

ik vind het schandalig en ronduit belachelijk dat ik me eigen bankstel waar ik een godsvermogen voor betaalt heb zelf moet brengen naar hun

ik heb er zwaar de pest in en ben helemaal klaar met seats and sofa,s die winkel is zo slecht

8. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    inderdaad, een hele slechte winkel , zeker voor garantie etc,

Ik wens je succes, maar ben er bang voor:(

Share This Page