Wie heeft ook de reportage gisteravond gezien over de vrouw die 270 kilo weegt. Echt te erg.... Hier is de link: SBS 6 - Programma Video's - Detail pagina - Reportage - Reportage: Mijn moeder weegt 270 kilo - Reportage: Mijn moeder weegt 270 kilo Weet je wat ik niet begrijp? Die vrouw komt dus haar bed niet uit en is al heel lang niet meer de straat op gegaan. Haar kinderen kopen en bereiden eten voor haar wat ze dus allemaal naar binnen stouwt. Hoe kun je dat als kind doen? Als je van je moeder houd dan zorg je juist dat ze weer gezonder word en er bovenop komt.... En ik zat al na te denken: voor deze reportage krijgen ze vast veel geld. Kan daar ook weer allemaal eten voor gekocht worden.
Jel, ik heb de aflevering ook gezien en ik vind het een beetje makkelijk gezegd "hoe kun je dat als kind doen". Deze kinderen hebben loyaliteit naar hun moeder. En het is altijd makkelijk gezegd om dan te zeggen dat de kinderen het niet moeten geven enz. uiteindelijk is het wel HAAR keuze en niet die van haar kinderen! maar die zadelt ze er wel mee op. ik vind het eerder lsecht van hun moeder dan van de kinderen en wat er met dat geld gedaan word vind ik helemaal een vooroordeel van jewelste... lekker makkelijk!!!
Heb het ook gezien (en al eerder weleens vergelijkbare reportages/docu's) of ouders die hun kinderen maar vol bleven stoppen. Denk alleen dat het gewoon heel erg lastig is als kind om zo sterk in je schoenen te staan dat als je moeder om iets zou vragen jij zegt:'Neehoor, krijg je niet'. Helemaal toen je zag dat ze ook behoorlijk tekeer ging omdat ze alleen haar dieetvoeding kreeg en niets anders.. Tja, dan moet je maar zo sterk zijn om vol te houden als kindzijnde (was de jongste niet ook nog eens 14 ofzo?). Meestal zal er ook nog wel een ongezond eetpatroon zijn geweest binnen het hele gezin (vaak zie je toch ook te zware ouders of kinderen) dus zijn ze vrij weinig anders gewend of zal er sprake zijn van wat chantage-achtige praktijken denk ik dan, iets als:'Ik voel me zo rot en ellendig; een koekje zou me echt goed doen.. Wil je niet dat mama zich blij voelt'.
heb deze ook een tijdje geleden gezien echt heel erg om te zien. de moeder wil op een gegeven moment toch ook niet geholpen worden en eet stiekem, toch? wat betreft haar kinderen, die halen denk ik eten voor hun moeder omdat ze anders een schuldgevoel krijgen omdat de moeder hun psychisch manipuleert en alles uit de kast trekt zodat ze het krijgt volgens mij.
Ben het hier mee eens. Die moeder is zelf schuldig, die kinderen niet. Als je zag hoe ze tekeer ging tegen haar kinderen. Vond dat echt heel erg om te zien. Daarbij had ik echt gestopt als ik die dokter was. Ze wou zelf ook niet echt kreeg ik de indruk. En als ze een operatie krijgt en afvalt zit het er binnen no time weer aan denk ik.
Weet je wat ik niet begrijp? Dat je op een gegeven moment je bed niet meer uitkomt, vanwege al het vet dat in de weg zit.. En dan TOCH door blijven eten (en in dit geval vind ik dat ik ook "vreten" mag zeggen). Ik kan geen medelijden hebben met die vrouw.. Zijn er zoveel mensen in de wereld die niet eens iets te eten hebben, en om dan zoiets te zien... maakt me misselijk. Medelijden heb ik wel met haar kinderen, die geen jeugd hebben gehad.
Ja klopt, de moeder ging zelf ook tekeer tegen haar kinderen dat ze ander eten wilde... Vond het wel een beetje lullig toen 1 van die dochters binnen kwam met een pak koekjes waar ze van zat te eten... haar moeder wilde ook graag, maar dat mocht dus niet. Eet het dan even op niet in haar zicht.
Tsja ik vind dit echt gewoon een vorm van "mishandeling". Tuurlijk die moeder is ziek in dr hoofd, maar oei oei die kids hebben geen leven joh. En wat een voorbeeld krijgen ze mee. Dan kun je net zo goed geen moeder hebben bij wijze van. Zo zielig.
Ja, ben het eens met Eefke. Ik studeer psychologie en heb vorige maand een vak eetstoornissen gehad. Binge Eating Disorder is echt een ziekte, waarbij de hersenen er ongeveer hetzelfde uitzien als bij een drugsverslaafde. ETen is dus echt een verslaving geworden, met afkickverschijnselen en alles wat daarbij hoort.
Jeetje wel een beetje ''harsh'' om te zeggen. Het is een ziekte en daar kies je niet voor. Hoe ik dat weet? Omdat ik zelf morbide obesitas heb lang niet zo erg als deze mevrouw gelukkig, maar toch.... Gelukkig ben ik door een Gastric Bypass heel veel afgevallen maar eetverslaafd blijf ik voor altijd... Uit sommige uitspraken blijkt wel hoe onwetend mensen kunnen zijn mbt eetstoornissen en dat is soms best jammer , vooral als het betrekking heeft op je eigen situatie... Gelukkig komt er steeds meer informatie over obestitas en het feit dat het echt een ziekte is en hopelijk zo ook meer begrip van de samenleving.
Misschien inderdaad een onwetende opmerking van mij. Ik heb me er nooit echt in verdiept en had dus niet het idee dat het een ziekte (verslaving) kon zijn. Mijn excuses!
Oh joh, aanvaard hoor haha Iedereen mag zijn eigen mening en kijk op dingen hebben en die ventileren hoor!!
tis vaak dat zoiets begint door emoties. emotie eten. denk maar niet dat die vrouw gelukkig is hoor. wordt altijd maar gauw gezegd vieze vetklep ofzo maar die mensen hebben echt een probleem. net als dat iemand ook niet zomaar aan de drank of drugs gaat
Ik heb t een stukje gezien... Vind zeker niet dat dat je kunt zeggen dat die kinderen verkeerd bezig zijn. Die doen gewoon wat hun moeder vraagt en zullen w.s gemanipuleerd worden om eten te halen. Die kinderen zijn echt te jong om te beseffen wat hun moeder doet, plus niets anders gewend dan dit.
Ik vroeg me af waarom er niet gekookt werd in dat huis. Alles werd bezorgd of afgehaald, in van die piepschuim bakken. Is toch onbetaalbaar en erg ongezond lijkt me...
Wat ik dan wel jammer vind van hoe die dochters doen is het eten wat de moeder niet mag eten bij de moeder in haar kamer. Dat maakt het voor haar 10x zo moeilijk. En iets meer psychologische bijstand zou wel handig zijn....had de politie misschien ook niet gebeld geweest.