Gisteren hebbein wij de uitslagen gekregen van de testen die zijn gedaan bij mijn zoontje van 6 jaar. Het label adhd kon er nog niet opgeplakt worden, maar zal het in de toekomst ( waarschijnlijk ) wel gaan worden. Hij is nog te jong voor diagnose...maar lees hier en hoor wel vaker dat er al wel op deze leeftijd een diagnose is. Nu noemen ze het een concentratie stoornis ook prima, eindelijk weten we dat hij er dus " niks " aan kan doen. En dat het niet aan ons ligt. Niet dat alle problemen nu opgelost zijn, maar met een plan van aan pak komen we hopelijk een heel end. Volgende week krijgen we uitgebreid verslag opgestuurd en in jan gaan we beginnen met ouder gesprekken. Daarbij is hij hogerbegaafd tegen hoogbegaafheid aan....een pittige combi kan ik je vertellen voor hem en voor ons. Strakjes gesprek op school over hoe wat verder.... heb geen idee wat ik kan verwachten en zie er dus best wel tegen op.... En hun aanpak zal anders moeten worden, nu hopen dat ze daar in mee kunnen gaan want anders moeten we ook nog op zoek naar andere school.....en dan momenteel wel het laatste waar ik puf in heb. Niet dat ik het beste wil voor mijn kind maar er is momenteel veel aan de had in ons gezins leven. ( er spelen nog meer dingen in prive situatie mijn moeder is tegen kanker aan het vechten en zij was een groot onderdeel van ons gezin ook met oppassen omdat mijn vader overleden is en dat is langzaam zo gegroeid en zij heeft dus ook mijn aandacht en verzorging nodig ) En vraag me af of het hier meer mama's zijn van wie hun kindje deze combinatie heeft..... En of ze tegen dezelfde dingen aanlopen en hoe ze die dan oplossen
Hm ik heb er zelf geen ervaring mee excellents z'n zoontjes hebben het. De ene heeft ADHD, de ander PDD-NOS. eentje is hoogbegaafd, de ander net niet. En zij zijn gek op de kinderuniversiteit. Volgens mij is dat via TUe. Misschien als je er niet te ver vandaan woont is dat voor jouw zoontje ook erg leuk.
mijn oudste (12) heeft ADD, zit tegen het hoogbegaafde aan (134 op 7jarige leeftijd). Hij heeft ook dyslectie en dcd (ontwikkelingsstoornis in de motoriek). Hij zit op een montessorischool, hierdoor kan hij in zijn eigen tempo werken en ook zijn interesses ontwikkelen. Door zijn dyslectie had ie wel problemen met spelling maar (begrijpend)lezen gaat heel goed. Hij heeft nu voor het voortgezet onderwijs een vwo advies gekregen. ondanks al zijn beperkingen, waar ie heel goed mee omgaat. Wel heeft ie echt zijn ritalin nodig om te kunnen focussen en een goed ontbijt. Nu hebben wij het hier ook behoorlijk roerig gehad, mijn moeder was ook ons grote vangnet, maar ook aan kanker overleden een paar maanden geleden. (mijn vader leeft gelukkig nog wel) zijn vader en ik zijn al 9 jaar uit elkaar, dus hij leeft in 2 gezinnen en er is hier een baby bijgekomen.