Zoontje kan zich niet concentreren maar dan ook echt niet. Echt helemaal niet. Noppes, nada, niet! Maar ook echt niet he! Thuis gaat het goed. Hij kan ook mooi spelen. Hij is langs de ene kant heel erg rustig en langs de andere kant kan hij helemaal niet stilzitten. Er moet iets in beweging zijn. Op de psz gaat het ook goed maar hij gaat 4x per week. De hoofdjuffrouw is gewoon een topvrouw zoals je er maar weinig hebt. Dus daar hebben ze geen problemen met hem. Het probleem. Zoontje gaat/ging voetballen. Dit is met kindjes vanaf 2,5 jaar dus er zijn kindjes bij jonger dan hem. 2 trainers en vaak nog een hulpje op een 8tal kindjes. 7 kindjes doen redelijk netjes mee en ze blijven op hun klein veldje. Dan heb je mijn zoontje. Die neemt het hele voetbalveld in beslag en zorgt ervoor dat het hulpje goed in beweging blijft Zoontje luisterd niet. Naar helemaal niks. Soms gaat hij bij de andere kindjes zitten als de trainers hun bij elkaar roepen maar daar heb je het ook mee gehad. Zoontje is niet stout maar heel erg in zijn eigen wereldje en gefixeerd op die bal. Niet bewust van de omgeving om zich heen. Of hij gaat gek doen. Gisteren is hij gaan dansen voor de eerste keer. Peuterdans van 2 tot 5 jaar. Zoontje is 3,5 jaar. wij zaten in een andere ruimtje maar ik kon hem wel zien. Alle kindjes deden redelijk mee. Zoontje bij elke oefening 2 seconden en dan ging hij weer gek doen. Alle kinderen afleiden zodat hun ook niet meer goed meedoen. Echt de clown uithangen. Ze zeiden ook dat zijn concentratieboog niet zo hoog is maar de eigenaar denkt dat het wel in orde komt. Zoontje zelf vond het superleuk. Ikzelf heb al ervaring met de voetbal Zijn concentratie is eigenlijk altijd een terugkomend probleem en wij weten niet wat we eraan kunnen doen? Wat ons ook opvalt is dat hij vaak geen antwoord geeft. Hij is dan compleet in de negeerstand. Ook dan is hij niet vervelend maar het lijkt alsof hij in een andere wereld zit. Het lijkt zo omdat hij soms stiekem moet lachen als je iets grappigs zegt Hij is ook slimmer dan hij laat zien. Je krijgt niet veel met hem gedaan vanwege zijn concentratie dus je weet niet wat hij meekrijgt en dan komt hij je ineens halen omdat er 5 straaljagers zijn en ja hoor,... 5 straaljagers. Ik dacht dat hij tot 2 kon tellen. En zo laat hij je vaak helemaal verstelt staan. Hebben jullie tips of is er herkenning?
Tja nu kan ik zeggen hij is 3,5 geef hem tijd en dat is ook zeker zo. School is het belangrijkste en 3,5 is een lastige leeftijd. Te groot voor peuter te klein voor kleuter. Het hoeft allemaal nog niets te betekenen, als jouw onderbuik gevoel zegt dat er iets is is dat zeker mogelijk. Maar ik zou eerst een school afwachten en accepteren dat hij niet zo geconcentreerd is als sociaal wenselijk is.
Ik vind het eigenlijk best normaal gedrag voor een peuter.... Ik heb er twee: de ene kan zich goed concentreren en de ander stuitert door het hele huis. Sinds kort gaan ze naar school en gaan ze allebei gewoon goed mee in de groep. Hij is nog jong en speels en dat is prima... Er Wordt tegenwoordig best veel verwacht van kinderen vind ik terwijl ze nu nog zoveel leren van gewoon lekker spelen. Kijk maar naar je zoontje; hij kan gewoon tellen Komt vanzelf goed!
Klopt er wordt veel van hun verwacht. Ik kan er vaak ook niks aan doen maar ik schiet soms in de lach als ik hem zo bezig zie terwijl van hem iets anders wordt verwacht. Eigenlijk moet ik altijd om hem lachen haha. Hij is echt een clowntje Maar tegelijkertijd voel ik me soms ook ongemakkelijk omdat er dus iets anders van hem wordt verwacht.
Nergens voor nodig joh! Inderdaad lekker om hem lachen; hij heeft het blijkbaar ook enorm naar zijn zin
ik lees ook niks raars hoor. hij is gewoon lekker bezig op zn eigen manier. misschien dat zijn concentratie op dansen na een paar lessen vanzelf wel komt maar misschien ook niet. als een sport/hobby echt bij je kindje past komt het vanzelf. en hij is nog erg jong.
Lijkt wel alsof je het over mijn dochter hebt. Zij is ook 3,5 jaar. Verschil bij ons is wel dat ik er niet zo om kan lachen altijd (maar goed dat is meer een probleem van mij).
Ik zou mij niet heel druk maken hoor lekker in zijn eigen wereldje laten Wat wel een tip is om de concentratie is groter te maken is samen een spelletje doen. Wij doen dat met memory (niet alle 48 kaartjes maar start met 20 ofzo) of kinder mens erger je niet.