Wat doen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mb90, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Hoi iedereen,

Ben bijna 18 weken zwanger en mijn rug en bekken zien er al een tijdje van af. Ben snel vermoeid heb hoofdpijn en sinds vanacht pijn in mijn buik. Gelukkig moest ik vandaag op prenataal consult bij de vroedvrouw en heb mijn klachten nog eens voorgelegd.

Toen ik dit melde bij de gyn had ze er niet veel op te zeggen, het is allemaal normaal. Maar ik kan niet meer, ik werk in een beenhouwerij en doe 10/11 uren per dag.
    De vroedvrouw was veel begipvoller en vond het ook veel. Zij zei me dat ik rustig aan moet doen en als ik thuis ben zelfs niets en zoveel mogelijk op bed gaan liggen of zetel.

Ik zie heel erg op om vanaf morgen weer aan de werkweek te moeten beginnen (de maandag altijd thuis, werk de zaterdag).

Wat zouden jullie doen, naar huisarts gaan en hopen dat hij mij even thuis kan laten of gewoon doorbijten?

En als ik nu enkele dagen thuis zou zitten dan word dit niet afgetrokken van mijn verlofdagen na bevalling he?

en zouden ze dit aftrekken moest ik volledig thuis komen te zitten?

Zowiezo ben ik al vanaf 6 maanden thuis. Maar om nog volle weken in het bbq seizoen te moeten doen gaat me echt niet meer.

Heb beetje dubbel gevoel erbij, ik kan niet meer en zou deugd doen niet te moeten afzien op werk, maar tegelijkertijd wil ik ook mijn werk niet laten vallen. ik voel mij soms een zeur....

pff ik weet het niet meer.

Ben wel van belgie, weet niet of dat anders in elkaar zit?

2. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    In NL gaan je dagen niet van het verlof af. Misschien is een time out geen slecht idee. Die heb ik zelf nu ook.
    Ik voel mezelf ook een zeur en voel me bezwaard naar mijn collega's. Was niet nodig zeiden ze. Denk aan jezelf en je kindje. Die staan op nr 1!

Kun je goed met je baas praten? Evt extra pauze aanvragen?

3. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Ja heb echt een super chef, bijna als een vader voor me, vertel er alles tegen.

Maar om te gaan zeuren over mijn pijn enzo.... Raar maar vind dit zo moeilijk om hem te vragen om thuis te zitten of minder te werken.
    Mssh juist omdat ik hem zo graag heb...
    dan moet hij zijn uurroosters veranderen, zelf extra werken,...
    Heb wel in die vier jaar ik er werk nog nooit 1 dag thuisgeweest wegens ziekte ofzo, en weet dat hij het gaat begrijpen maar toch. Ben ik toch een schijterd!

Heb dan net toch gebeld naar huisarts en mag vanavond gaan. hopelijk geeft hij mij even vrijaf, al is het maar een paar dagen.

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Kan je het echt niet bespreken om ipv 10 uur per dag er bijvoorbeeld 6 of 7 te gaan werken?
    Zo blijf je wel bezig en val je niet compleet uit, maar je krijgt wel een aantal uur extra "rust".

Weet ook dat je sowieso recht hebt op een extra pauze.

Deel Deze Pagina