Hoihoi, Ik wil graag starten met zonnebanken 2,5 jaar geleden een stuk of 5 keer gedaan, ik werd toen langzaamaan een beetje bruiner. (ik kan wel goed bruin worden maar dan moet ik wel echt geregeld in de zon gaan liggen. Toen ik zwanger was zat ik maar af en toe in de zon en echt bruin was ik toen niet geworden) Ik hoef niet poepiebruin te worden maar een lekker kleurtje voordat ik straks op het strand ga liggen zou wel fijn zijn... Nu is mijn vraag: is 1 keer per week onder de zonnebank genoeg? of heb je er dan nog niks aan? Hoe vaak gaan jullie?
Ik zou een kuurtje doen van 10x iedere dag of om de dag. Daarna kan je het bijhouden met 1 - 2 keer per week.
Ik deed 1x in 4 dagen maar dan wel echt bij zonnestudio dan bouwde ik ook srwekte van de bank oo Nu ga ik 1x in de 14 dagen
Toevallig vandaag geweest en een uitgebreid gesprek gehad met het meisje die daar werkt. Ik vroeg mij ook af of ik nu beter een kuur kan doen of gewoon met "regelmaat" naar de zonnebank kan gaan. Haar advies was; 1x per week (sterkte van de bank en eventueel duur opbouwen) en maximaal 40x per jaar. Meer dan 1x per week raadde ze zelfs af helemaal als je daarnaast ook nog in de normale zon zit. Ik kon mij wel vinden in haar uitleg en daarnaast vind ik 1x per week voor de portemonnee ook wel prima .
Ja het is wel mijn bedoeling om naast het zonnebanken zodra de zon schijnt ook in de zon te gaan zitten wanneer ik tijd heb. Ik denk dat ik 1x per week ga proberen (idd ook wat goedkoper) en mijn man maakt zich anders te veel zorgen over mijn gezondheid..