Mij zoon gaat naar groep 1 binnenkort. Hij is zindelijk en hij gaat daar niet vaak overblijven op school. Moet ik dan hem toch een rugtas geven? Dan word het een lege tas? Toen hij op de peuterspeelzaal zat toen had hij elke dag een rugtas met kleding erin voor als die ongelukjes had gedaan. Maar nu is hij zindelijk. . Als hij toch gaat overblijven dan doe ik een brood trommel en drinken in z n tas.
Heb je geen intake gehad, of een schoolgids? Daar staan dat soort dingen meestal in. Hij zal toch in ieder geval iets mee moeten nemen voor bij de ochtendpauze ja. Hier is fruit verplicht en daarbij geef ik water mee.
Nee geen intake of school gids. Wel erg kort gesproken in de klas waar de kinderen in de klas waren. Ik ben het vergeten wat ze zei want het was erg druk in de klas. Ok ik geef melk en 2 sneetjes brood mee en banaan.
Ze hebben iets nodig om te eten om 10 uur. 2 boterhammen lijkt me nogal veel. Het moet ongeveer in 15 minuten opgegeten zijn. Ik zeg als kleuterjuf altijd dat het echt een tussendoortje is. Wat normaal thuis bij de koffie of thee gegeten wordt. Wat fruit of een koekje is prima. Als je een beker mee geeft doe hem dan niet te vol. Ze maken hem zelf open en dan knoeien ze over hun kleding. Vaak hebben ze aan een volle beker te veel. Jij weet het beste wat je kind nodig heeft maar geef niet te veel mee.
En propere kleren is toch ook geen overbodige luxe. Soms morsen ze al eens, of vallen ze in de speelplaats in een plas oid. Maar misschien zeg ik dat nu omdat kinderen in België al vanaf 2,5 jaar naar school gaan. Dan zijn die kleren al wel eens nuttig.
Ik geef ook altijd iets schoons mee omdat ze weleens een ongelukje hebben ( Ook met morsen oid ) en dochter en ik de reservekleding niet fijn vinden. Zowizo wilt ze geen broeken aan en heb ik een keer een rokje tussen de reservekleding gelegd en dat rokje is nu zoek. Dus in haar eigen tas. Ik geef inderdaad een banaan of appel in stukjes mee en drinken. Ik zag namelijk dat die kleuters een appel aan 1 stuk in een kwartier niet op krijgen.
Hier mag koek niet, dus even navragen. Gewoon een stuk fruit mee naar school en wat drinken. Dan is er onderin ook nog wel plek voor een schone (jogging) broek en onderbroek in een plastic tasje. Zindelijk of niet, zo doe ik het ook nog steeds. Je weet maar nooit.
Hier ook fruit en drinken. En ook brood en drinken want hier hebben we continurooster. Extra kleding doen wij niet, want dat vind school niet nodig, ze hebben reserve indien nodig.
Dus hij heeft al een tas? Twee is wel wat overdreven. Tenzij hij zijn gymkleding mee moet nemen naar school. En voor het tussendoortje in de pauze moet hij toch ook iets bij zich hebben??
Ik snap deze niet? Topic starter is volgens mij gewoon het 10uutje vergeten. Bij overblijven wou ze brood en drinken meegeven en nu leest ze hier dat er ook een pauze hapje om 10 uur is. Hier blijven trouwens de gym tassen tussen de vakanties/feestdagen op school en zo nu en dan krijg je ze mee om te wassen.
Dit. En morgen neem ik gymschoenen die dan op school achterblijven. Kleuters gymen hier nog in hun ondergoed. Verder en 10-uurtje (fruit), een beker drinken, een pakje drinken en een broodtrommel (continurooster).