Ja, het is vier uur in de ochtend en ik ben klaarwakker. Nou ja, eigenlijk ben ik al sinds ongeveer half drie wakker, maar zojuist heb ik besloten maar even uit mijn bed te gaan om wat te eten. Misschien kan ik daarna nog een paar uurtjes slapen. Ik word echt helemaal gek van mijn slaappatroon. Ik heb me op mijn werk ziek moeten melden, omdat ik het eenvoudigweg niet trek om een hele werkdag wakker te blijven. Ik slaap rustig twaalf uur per nacht, en dan moet ik in de middag ook echt nog even een uurtje pitten. En nu ben ik ineens weer midden in de nacht wakker. RHAAAAAHHH! :c: En weet je, normaal gesproken heb ik nooit slaapproblemen. Ja, ik heb meer slaap nodig dan de meeste mensen, negen tot tien uur per nacht, maar dat vind ik niet echt een probleem eerlijk gezegd. Ik kan altijd slapen, ook als ik ziek ben. Dus dat ik nu ineens midden in de nacht wakker ben en dat ik niet meer in slaap kom is heel, heel vreemd. Hebben jullie dat nou ook, dat je ineens heel anders slaapt dan je gewend bent? Hoe gaan jullie daar mee om? En voor de vrouwen die al verder in hun zwangerschap zijn of die al kinderen hebben, gaat het nog beter worden voordat ik moet bevallen? Liefs, Belle, slapeloos.
Nou meid, Ik leef met je mee... Ook ik ben al wakker, terwijl ik pas om 1 uur naar bed ben gegaan. Soms slaap ik een paar nachten goed en andere keren ben ik echt belachelijk vroeg wakker. Het is inderdaad heel erg vervelend maar je kunt je er maar beter bij neerleggen. In het begin probeerde ik uit alle macht weer in slaap te vallen maar dan wil het alleen nog maar minder... Ik heb het voordeel dat ik al een poosje thuis zit in verband met harde buiken, daarom kan ik s'middags even lekker slapen als ik moe ben (s'middags val ik wel altijd in slaap ) Nou ja er is weinig aan te doen, misschien een lekkere hete douche of bad voordat je naar bed gaat sávonds, een lekkere kop thee (kruidenthee) en een goed boek. En dan maar hopen dat je goed slaapt. Liefs
Herkenbaar, maar naarmate de zwangerschap vordert, went het wat. Ik slaap nog steeds wisselend, (dan een paar nachten redelijk, dan -zoals afgelopen nacht- een paar nachten bar slecht... Maar ik merk dat ik er wat beter tegen kan dan in het begin. Misschien ook wel omdat ik wat duidelijker grenzen ben gaan stellen. Ben rdelijk gemakkelijk geworden in hoe ik alles doe: gewoon maar vroeg op bed als ik daar zin in heb (half 9 's avonds in slaap vallen is geen uitzondering - 's middags slapen is geen optie voor mij). En zoals vandaag: ik heb twee dagen training op locatie: ik lig vanmiddag tijdens de eerste workshops denk ik gewoon maar even een lekker middagdutje te doen op m'n kamer... ongeacht wat iedereen daarvan vindt, Want dat laatste, daar ben ik me echt minder druk om gaan maken sinds ik zwanger ben, :-D Beter!
Ik ben zoals je ziet al aan het einde van de zwangerschap, maar bij mij is er dus niets veranderd... Ben ook heel erg blij dat ik met verlof ben en door die zware buik kom ik ook niet ver meer... dus ik slaap nu wanneer ik kan. 's Nachts is het al helemaal niets meer... om het uur/2 uur wakker, dus nu plof ik 's middags ook gewoon lekker mijn bedje in om even een paar uurtjes mee te pakken. En zoals gezegd, je went er echt wel aan. Tis alleen erg vervelend als je nog aan het werk bent, want dat had ik toen ook en ik was dagelijks gebroken! Maar op deze manier raak je in ieder geval wel al aan het nachtritme gewend!