Hallo, Morgen woensdag 12 september 2012 ben ik volgens de verloskundige en de echo's (3 in totaal nu) 14 weken zwanger. En alles gaat prima met de baby... Maar iets blijft aan me "knagen"... Ik weet namelijk zelf heel goed dat onze baby op zaterdag 16 juni verwekt is. Ik weet namelijk dit heel zeker omdat we het die maand maar 1 keer gedaan hebben, die zaterdag dus. Mijn 1ste dag van mijn laatste menstruatie is 2-3 juni... En ik ben uitgerekend volgens de verloskundige en de echo's op 13 maart 2013. Maar... als je op iedere site waar je je uitrekendatum enz kunt uittellen kom ik op 9-10 maart uit als datum dat ik uitgetels ben. En als ik het andersom doe, 13 maart als uitrekendatum invoer, komt 19 juni als conceptiedatum eruit!! Nu zal je je afvragen "wat maakt het uit?!"... goede vraag Maar ik blijf me op 10talen sites suf tellen... en heb er al vanalles over gelezen... Maar blijft om één of andere reden aan me knagen (zwangerschap kwaaltje? ) Hoe kan het dat mijn conceptiedatum anders is dan wat de echo's aangeven? Groetjes Eva PS (leuke site... ga er zeker veel plezier van hebben)
Hoi, Ik kan je niet echt een oorzaak geven waarom die datum anders is. De bevruchting hoeft niet perse op de dag van de gemeenschap plaats te hebben gevonden. Sperma leeft bewezen in ieder geval 72uur! Dus daar zit al een speling in. Daarnaast zien we op echo's soms gewoon toch een paar dagen verschil. Onverklaarbaar. Toch is wel gebleken dat de echo datum het meest betrouwbaar is! groet Evelien