Afwijkingen 20 weken echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Elleke, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Beste verloskundige

Gisteren hebben wij onze 20 weken echo gehad. Sindsdien kan ik alleen maar huilen
    Op de echo was er nl eerst een echodense focus te zien, maar onze verloskundige gaf aan dat je dit kan vergelijken met dat het ene kindje bijv. recht opstaande oren heeft en het andere niet. Niets om ons zorgen om te maken zei hij. Wel heeft hij ons doorgestuurd naar het ziekenhuis, want op de echo was een zwart gat te zien in de buikholte van de baby. Hij had het over een cyste of vochtblaas, maar kon echt niet thuisbrengen wat het kon zijn en dus krijgen we een onderzoek. Ik ben heel, heel bang!
    Is zo zwart gat vaak een vochtblaas? En wat als dit zo is, wat kunnen we dan verwachten? Ik hoop dat u mij hier antwoord op kan geven! Alles zag er buiten dat overigens prima uit wb de andere organen, hij/zij doet het heel goed!

Bedankt alvast!

Gr. elleke

2. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Aanvulling: We hebben gister een GUO gehad -> de echodense focus in het hartje bleek een spier te zijn.
    Wel wat de zwarte vlek aanwezig bij de lever en dit was een cyste. De arts verwachtte geen groei, wel moet ik over een aantal weken terugkomen om te kijken hoe het er dan voor staat.
    Moeten wij ons heel erg zorgen maken of is dit iets wat wel vaker voorkomt? Ik lees ook op internet dat cystes nog weg kunnen trekken?

Deel Deze Pagina