Dit is een vraagje voor een vriend van mij. Hij heeft voor 2/3 weken terug zijn telefoon verkocht op mp voor 90 euro. Hij heeft deze telefoon verkocht omdat hij er niet.mee overweg kon en heeft inmiddels ook een andere. Die 90 euro is op zijn bankrek. gestort,maar nu is hij bang dat dit gezien word als extra inkomsten,maar dit kan toch niet? Want hij had die telefoon eerst voor meer geld gekocht..
Lijkt me onzin? Maar ik weet niet hoe het zit als je in de bijstand zit wat dan de regeltjes zijn. Maar als jij iets verkoopt op MP dan wordt dit normaal gezien toch niet als extra inkomsten gezien??
Hier werden marktplaatsverkopen als extra inkomsten gezien. Ze hebben na de aanvraag verder geen rekeningafschriften gevraagd, maar ze mogen dat wel vragen van je ook.
Wordt inderdaad als extra inkomen gezien maar volgens mij is dat tot een bepaald bedrag zonder consequenties..
Pas er welmee op want ze kunnen heel kinderachtig zijn. Als je bijstand ontvangt moet je ook niet om rommelmarkten gaan staanwant daar loopt de sociale recherche tussen!