Toevallig afgelopen week met man en oudste naar Snollebollekes geweest. Wat heeft kind verschrikkelijk genoten. Nu is onze jongste 5 en een nog grotere feestbeest. Er staat in december nog een feest in Ahoy gepland, zonder leeftijdlimiet. Oudste wilde sowieso mee. Maar nu twijfel ik over de jongste. Het is wel laat op de avond, maar voor een keer moet dat toch kunnen. Elk kind is anders en ene kant denk ik ze is nog zo jong, maar andere kant zal ze zonder twijfel van begin tot eind meefeesten. Zijn jullie wel eens met je kind (jong of oud) naar een concert of feest geweest?
Het lijkt mij ook onwijs leuk met mijn dochter! Dat willen we ook volgend jaar doen, maar wij zijn vorige week zaterdag bij Snollenollekes geweest en daar waren zo veel vreselijk dronken mensen! Daar zou ik mijn dochter niet tussen willen zetten. Daarnaast nog een moshpit(? Heet dat zo?] en een vechtpartij. Dus dat zou ik echt niet aandurven. We zijn wel met haar naar kleine festivalletjes geweest zoals Park Pop en bevrijdingsfestival enzo geweest.
Ja het is natuurlijk ook afhankelijk wat voor feest. Wij waren bij de familieshow, dus het grootste gedeelte was kinderen. Zoals jij het schetst zou ik ook overslaan met kinderen.
Wij gingen voor corona weleens naar gratis festivals in de regio. Dan wel aan het begin van de middag en op tijd weer naar huis, voordat de echte dronken droppies en andere gebruikers van verdovende middelen al te prominent aanwezig zijn. De festival sfeer is sowieso leuk, muziek , kraampjes, kijken naar uitgedoste mensen. Bijzonder eten kopen met muntjes. Je hoeft natuurlijk niet pal voor het podium te gaan staan als het er daar ruig aan toe gaat, vanaf een afstandje is het ook prima te horen.
Wij zijn ook met onze dochter van bijna 11 naar de familieshow van snollebollekes geweest. Wat was dat geweldig! En ik zou het graag nog een keertje met gaar doen. Bijkomend voordeel, Ik ben zelf ook behoorlijk klein en ik kon eindelijk eens zien wat er op het podium gebeurde. Ik heb haar ook een keer meegenomen naar een normaal concert en dat was geen succes. Ze vond de muziek te hard, zelfs met oordoppen en oorkappen op, en na een half uurtje zijn we naar huis gegaan.
5 jaar vind ik wel erg jong om tot laat naar een feest te gaan. Maar goed, zal per kind verschillen.... mijn zoontje van bijna 5 valt al bijna in slaap tijdens tandenpoetsen na een drukke dag vol prikkels. En dan is het nog maar half 8. Ik zou hem er geen plezier mee doen, al lijkt het van wel, want hij gaat gewoon door. Zou dan eerder naar iets kijken wat ook overdag is. Met oudere kinderen naar een feest lijkt mij overigens wel leuk.