concert Justin Timberlake met 23 weken zwangerschap....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door elsje, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lievelenthe

22 okt 2013
    58
    1
    0
    NULL
    NULL
    Waarom niet...????? 23 weken dan kan je juist nog lekker dat soort dingen doen.. Ik zeg gaan.

2. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou het gewoon doen als je je goed voelt. Baby zit idd in vruchtwater, dus van het geluid zal wel meevallen. De risico's zijn maar net hoe je ze zelf kiest. Ga je vooraan staan of op een rustige plek, wil je direct je jas hebben of wacht je tot de grootste drukte voorbij is, etc. Volgens mij kun je het hartstikke veilig gewoon doen, mits je hier keuzes in maakt.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik ben zondag 19 weken en ga zaterdag naar een openlucht festival. oke, ik kan dan wel rustige plekken opzoeken en ik zal ook niet vol in het midden gaan staan (wat misschien bij JT wat lastiger is) maar ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen als je je goed voelt. Naast de box zou ik niet gaan staan maar de VK gaf aan dat het verder geen kwaad kan hoor!

4. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Als je je goed voelt kun je gewoon gaan! Zou alleen niet vooraan tegen het dranghek gaan staan maar wat meer naar de zijkant.

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Als je je goed voelt, gewoon gaan.

Ik ben naar 3 concerten geweest. 1 met 8 weken zwangerschap, dat voelde nog oke.
    1 met 22 weken zwangerschap, ookal waren het zitplaatsen ik voelde me niet prettig. Baby werd onwijs rustig de dagen erna.
    De laatste was 2 weken terug en sindsdien gedraagt de baby zich anders. Of dat nou door de termijn komt of daadwerkelijk het concert, ik weet wel dat ik in mijn volgemde zwangerschap NIET naar een concert zal gaan!

6. Natuurlijk, maar zwangere vrouwen dragen wel hun meest kostbaarste bezit bij zich, iets waar je, in mijn ogen, álles voor zou moeten doen én laten! Alleen al het feit dat er mensen zijn die dergelijke ervaringen hebben, dat er verloskundigen zijn die het afraden en bijvoorbeeld dit artikel; Zwanger week 21 | Oei ik groei (en 'Oei, ik groei' is toch een behoorlijk bekende informatiebron waarbij je er vanuit kunt gaan dat ze niet zomaar iets opschrijven), zou voor mij meer dan genoeg reden zijn om het niet te doen.

7. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik ben met 24 weken naar een concert geweest van de Backstreetboys. Wij hadden zitplaatsen. Lekker op tijd gegaan,vantevoren gegeten daar bij Ahoy en het enige wat mij tegenviel was de lange rij om naar binnen te kunnen.
    Maar niets geen agressiviteit etc. Ook zou ik niet gaan met staanplaatsen maar dat is meer omdat er dan meer risico is met omduwen etc.
    Lekker je gevoel achterna en de dagen ervoor en erna niet teveel plannen!

8. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik ben naar meerdere optredens (de tel ben ik kwijt) geweest tijdens mijn zwangerschap, voornamelijk naar metal en zelfs grindcore. Zo lang ik niet direct voor de boxen stond en niet in de pit ging het prima. Het laatste optreden waar ik bij was, was met ruim 36 weken en daar heb ik de hele tijd een zitplek gehad, maar het ging prima.

Ons meisje was mooi rustig tijdens de optredens en heeft bij 1 optreden wat gesparteld toen de muziek ophield, leek een beetje alsof ze wou zeggen "Meer!!" ;)

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou niet op de eerste rij gaan staan en een beetje uitkijken met duwen en dergelijke, maar er echt wel van genieten.
    Tenzij er echt iets scheelt waardoor je bijvoorbeeld plat moet liggen.

Geniet ervan, want als die kleine er is, geraak je niet zo gauw weg ;).

10. Cindy1980

Cindy1980 Actief lid

2 mei 2007
    162
    0
    0
    Groepsbegeleidster
    Roermond
    Gewoon gaan hoor ! Ik ga ook nog naar concert als ik 22 weken zwanger ben !

11. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je je goed voelt lekker doen! Ik was laatst bij een concert, toen was ik 14 weken.. Vriendin van me 34 weken. Hadden zitplaatsen, is prima gegaan!

12. girlwithredhair

girlwithredhair Actief lid

9 mrt 2013
    260
    0
    0
    013
    Als je je goed voelt, gewoon gaan hoor!
    Ik ben met 32 weken nog naar een metalfestival geweest en dat ging prima hoor!

13. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik stond met 38 weken nog bij een optreden van mijn man en zijn band (rockband), was best ver weg en ik was liever dicht bij hem als er iets zou gebeuren dan alleen thuis.

14. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik mis even of je staan of zitplaatsen hebt?! In het geval van staanplaatsen zou ik lekker aan de zijkant of achterin gaan staan. Gelredome is ruim genoeg en mocht het te druk om je heen worden zoek je een andere plaats om te staan. In het geval van zitplaatsen zou ik me helemaal geen zorgen maken. Let er wel op dat je niet in de topdrukte aankomt of weggaat. Lekker genieten! Ik ga ook maar ben dan pas 9 weken in verwachting.

Ik heb trouwens dames gezien die op het laatst liepen en nog gingen, zij hebben het er ook goed vanaf gebracht. Gewoon je gezonde verstand gebruiken, wat je in de meeste gevallen doet lijkt me ;)

15. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Als je je goed voelt... Lekker gaan en genieten!

16. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    ik ga met ruim 32 weken nog naar een concert. zolang je maar uitkijkt en niet te gek doet.

mijn vk zegt daar hebben ze ook zkh.

17. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik ga ook, heb er zin innnn!! Nog 9 daagjes, kan niet wachten :D:D

18. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nee dat kan echt niet!
    Geef je kaartje maar aan mij ;)
    Meid.. Gewoon gaan!
    Hier met 21 weken naar Prince geweest (en niet stilgezeten), en met ruim 34 weken naar Glennis Grace. En ook daar stond ik niet stil. Wel voor lul trouwens, m'n sexy moves waren niet heel sexy meer hahaha.
    Werd heel veel aangesproken met: zou je dat wel doen? Moet je niet zitten? Hou je mond en laat me dansen!

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

Weet je wat, ik zou lekker 9 maanden op bed gaan liggen, op de trap in huis kun je uitglijden, je zou kunnen struikelen buiten in de tuin, stel je voor je loopt per ongeluk een x tegen de deur op, ook niet autorijden, wat als iemand anders jou een botsing veroorzaakt? dus........

overdrijven is ook een vak ;)

wat concerten betreft, Justin Timberlake is muziek technisch best te doen, en ik ben een ervaren concertganger, zelfs al is iets uitverkocht, aan de buitenkanten is altijd genoeg ruimte om rustig te staan! overal! en ik geloof niet dat justin tiberlake fans dronken slaande schoppende aso's zijn ;)
    Dus zolang jij niet vooraan staat, maar staat te genieten aan de zijkant is er niks aan de hand!
    Ik heb de muziek in mijn auto altijd knalluid, is mijn zoon ook niks van overkomen, sterker nog, hij vind de muziek die ik toendertijd draaide mooi!

20. Dat kan allemaal ja, maar traplopen en autorijden wordt niet afgeraden door deskundigen. Dat kun je overdrijven noemen, ik zie het als zuinig zijn op wat je hebt en daarvoor zorgen met alles wat je in je hebt. Daarnaast lijken de 'risico's' in dagelijkse dingen me ook niet echt te vergelijken met dit soort situaties. Als een ander het anders wil doen; helemaal prima. Ik heb alleen maar aangegeven dat ik het niet in m'n hoofd zou halen, dat die 9 maanden mij geen enorme opoffering lijken en waaróm het wordt afgeraden door mensen die er verstand van hebben.

plicht werkgever; overige risico's - Babyopkomst.nl

https://osha.europa.eu/nl/publications/factsheets/57

Is het veilig? - Gezond Zwanger Zijn

Sommige van deze stukken gaan over werken met hard geluid, maar als het dán al afgeraden wordt, waarom zou je het dan opzoeken? Ik geloof niet dat het doodgeboortes veroorzaakt, maar zeker wel dat een kindje zich er niet comfortabel bij kan voelen. Als je op je werk niet voor een langere tijd blootgesteld mag worden aan >80 decibel, kan ik me voorstellen dat een concert, van >110 decibel, niet heel lekker is.

Het is echt niet dat ik zomaar iets roep, ik ben geen vrouw die alleen nog maar gekookt water drinkt tijdens de zwangerschap, omdat ze bang is dat het kindje anders kalk binnenkrijgt (ja echt, die zijn er..), ik kom nog buiten zonder bang te zijn dat er een zandkorrel, besmet met toxoplasmose, m'n neus in waait, zit nog in de auto zonder in paniek te raken zodra we langs een boompje rijden, omdat ik bang ben dat we hem zullen raken en ik durf óók nog softijs te eten, maar een concert zou ik, hoe gek ik er ook op ben, gewoon niet meer bezoeken. Ieder z'n ding.

Deel Deze Pagina