Ja, ik noem mijzelf een gigantische miet!!! Een chicken, een broekpoeper, een angsthaas en noem maar op!!!!!!!! 3 maanden geleden ben ik bevallen van mijn derde dochter. 3 kinderen heb ik dus al: 3x is mijn baringskanaal opgerekt, 3x heb ik inwendige onderzoeken gehad, 3x zijn mijn vliezen kunstmatig gebroken, 3x ben ik ingeleid 3x heb ik heftige weeën door moeten staan 3x flinke pijnigingen van onderen dus!!! En dit alles zonder er angstig op terug te kijken, liever gezegd; ik zou morgen mijn bevallingen (tenminste de laatste twee dan) zo over doen. Omdat ik 3 voorlopig wel genoeg vind (durf in ieder geval niet te zeggen dat er nooit meer een kleintje bij komt) heb ik besloten om de Mirena te laten plaatsen aangezien mijn laatste dochtertje dwars door de Cerazette heen is gekomen. Vanmorgen heb ik vol goede moed een afspraak met de gyn gemaakt voor as. dinsdagochtend. De assistente vroeg mij of ik een regelmatige cyclus heb. Niet dus....... als ik 2x per jaar ongesteld wordt is dat veel. Waarna zij mij mededeelde dat ze het liever plaatsen als ik ongesteld ben. Tsja dan kan ik een eeuwigheid wachten. Vanmiddag dus de Mirena opgehaald bij de apotheek. "JEZUS wat een doos " hoor ik mijzelf nog zeggen. Thuis gekomen heb ik vreselijke buikpijn..... van de zenuwen dus. Ik besluit de doos open te maken en de buikpijn wordt er niet minder op!! Ik zoek ZP door naar ervaringen en erg vrolijk word ik er niet van. inmiddels begin ik al goed misselijk te worden. Ik besluit de poli gyneacologie nog eens te bellen om te vragen of ik pijnstilling krijg voor het plaatsen. Niet dus:x. Ik vraag de assistente waarom zij de spiraal eigenlijk liever zetten tijdens de menstruatie en wat ik daarop hoor maakt me kotsmisselijk!! "dan staat je baarmoedermond al iets open en doet het plaatsen minder pijn, want als je niet menstrueert dan moeten we de baarmoedermond met een tangetje vast pakken en naar beneden trekken en daarna moeten we de baarmoedermond wat oprekken". "Het inbrengen is dan dus met zekerheid veel pijnlijker, daarom laten we je na het inbrengen een uur platliggen omdat het niet ongebruikelijk is dat vrouwen flauwvallen van de pijn". WTF!!!!!!!!!!!! "Vriendelijk bedankt voor de informatie" hoor ik mij zeggen en ik knal de hoorn erop om meteen de apotheek te bellen: "ik heb zojuist de Mirena gehaald, maar mag ik hem alstublieft terug brengen?????!!!!" Gelukkig was dat voor de apotheker geen probleem en met het schaamrood op mijn wangen lever ik hem weer in na mijn verhaal gedaan te hebben........... "Oh en doe mij meteen maar een pakje condooms a.u.b!" is wat ik er nog aan toe voeg. PFFFFFFFFFF wat een opluchting zeg!!! Voor mij is het vandaag al bevrijdingsdag!!! Eenmaal op de terugweg in de auto schater ik het uit van het lachen!!! Heel de weg heb ik in een deuk gelegen om mijzelf, de slappelach. Ik piestte zowat in mijn broek!!!!! Wat ben ik een mietje zeg!!!!!!
haha, ik heb als assistente heel wat plaatsingen gezien maar ik vind het ook niet zo'n lekker gezicht hoor! Al zijn er weinig vrouwen geweest die het 'uitgilden' van de pijn!
OOOh dat plaatsen van die mirena vond ik 100 % meevallen..De arts was al klaar en ik had niks gemerkt..het is inmiddels gewoon 1 groot gapend gat daar beneden (grapje)... Maaar geniet van je bevrijdingsdag!!! haha
Mijn zus is dus ook flauw gevallen van de pijn. Haar hele verhaal klonk verschrikkelijk, voor mij reden genoeg om voor wat anders te kiezen. Ik kan je dus wel begrijpen! Al zal het vaak genoeg ook prima gaan.
whahahahahahahahahaha... Geweldig dit! (en nee ik lach je niet uit, zou ws precies hetzelfde doen maar je verhaal... zó fantastisch beschreven!!!!) Ik hoef denk ik nog ff niet na dit verhaal te hebben gehoord...
Oei, moet stiekem wel een beetje giegelen wbt de pijn, nou heb ik nooit een spiraal gehad hoor, maar wel een hsg, en dus kreeg ik een katheter in mn baarmoedermond gewurmd, en ik was dus niet ongesteld dus er moest getrokken en opgerekt worden, maar ik kreeg wel pijnstiller (niet dat het hielp hoor) maar op het moment deed het even pijn, maar na een uurtje dacht ik, naahh viel eigenlijk best mee (en zeker nu ik een eicel punctie heb meegemaakt, was dat gewurm met mn bm mond een eitje haha ) maargoed weet niet of het precies met een spiraaltje te vergelijken valt.. maarre, ik vind je geen mietje hoor! 3x een bevalling, chapeau!
Hahaha zo herkenbaar!! Ik heb mijn spiraaltje 8 week na de bevalling laten zetten, toen ik niet ongesteld was trouwens. Volgens de dokter was dit niet nodig want de baarmoeder mond zou nog wat openstaan door de bevalling (dus ik snap niet waarom jij per se ongesteld moet zijn, maar goed). Ik was ook hartstikke zenuwachtig want ik had ook allerlei enge verhalen gehoord en gelezen. Maar het is me echt 100% mee gevallen!! Ik heb er echt niks van gevoeld, de eendenbek vond ik het vervelendst! Nou na een bevalling moet een eendenbek niet zo'n groot probleem meer zijn toch? Ik vond het in ieder geval echt de moeite waard!!
Trouwens voor dat ik bevallen was heb ik er ook eens 1 laten plaatsen, dat deed wel ZEER... Maar na de bevalling echt een makkie
zowel de vriendin van mijn vader als een vriendinnetje van mij hebben het laten doen en die vonden het beide HEL!
Nou 10000000000000000x liever nog een spiraaltje laten plaatsen dan bevallen. Helaas heb ik weinig keus en zal ik toch echt aan de bak moeten binnen nu en 6 weken....
Ik vond het erg pijnlijk hoor dat plaatsen. Nou ja poging tot (2x) want er zit nog steeds niks in. Ik heb een knik in mijn baarmoeder en dan blijft dat ding gewoon niet goed zitten. De tweede keer was wel minder pijnlijk want toen heb ik pijnstilling gehad, maar evengoed was het niet echt prettig te noemen.
Het valt echt wel mee hoor. Ik vind het verhaal van de assistente lichtelijk overdreven. Het doet wel even pijn, maar zo erg echt niet hoor. Ik heb 2x een spiraaltje laten plaatsen, 1x de mirena en 1x een koperspiraal. (kon niet zo goed tegen de hormonen in de mirena) de mirena tijdens de nacontrole na de bevalling en de koperspiraal op de laatste dag van mijn menstruatie. Leuk is anders, maar als je je ontspant valt het echt wel mee.
Ik heb dan wel geen spiraaltje, maar ivm het niet zwanger worden heb ik een inwendig onderzoek gehad, waarbij ze ook aan je baarmoedermond trekken met een tang. Nou ik wilde die vent echt een trap tegen zijn hoofd geven, men wat deed dat zeer zeg. Ben er de hele dag niet lekker van geweest. Dus meid ik geef je groot gelijk. Beter was het misschien geweest als je niet had geweten hoe zeer het deed, maar goed ze hebben niet voor niets condooms uitgevonden
Oooh wat erg, ik lig hier echt in een deuk om hoe je het verhaal geschreven hebt . Nooit geweten dat het plaatsen daarvan zo'n pijn kan doen...... Als ik het zo lees moet ik er gelijk al niet meer aan denken hihi
Persoonlijk durf ik zoiezo geen spiraal te nemen vind dat veelste eng doe mij maar gewoon de pilpleister Plakken en klaar ben je.