Toestand omgeving vaals

Discussie in 'De lounge' gestart door Somita, 15 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.481
    839
    113
    Misschien een hele stomme vraag,

Iemand hier op deze pagina, die in de buurt van vaals woont en enig idee heeft hoe het daar is wat betreft de overstromingen enz.

Wij hopen morgen naar de camping te gaan dichtbij vaals, maar geen idee hoe het daar is en of we wel heen kunnen.
    Wel een mailtje gestuurd naar de camping,maar nog geen reactie terug gehad.

2. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.606
    1.733
    113
    Mijn broer zou dit weekend naar zuid Limburg gaan. Hij heeft een mail van de camping gekregen dat de camping onderwater staat en er geen stroom is..

Niet leuk allemaal..:(

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.135
    12.110
    113
    Ik kan mij niet voorstellen dat dat toegankelijk is en er komt nog meer regen aan. Echt waardeloos vooral voor de mensen die daar wonen, maar ook als dit je lang verwachte vakantie is.

Ik zag een plaatje met wegen die afgesloten zijn:

Bijgevoegde bestanden:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.481
    839
    113
    Nee zeker niet leuk.
    Wij hebben niets van de camping gehoord, we zitten in epen kwartiertje vanaf vaals.

Ach onze vakantie valt al 3 jaar in het water, dus het is toch eens wat anders als het voor een vierde keer is .

Maar vind het erg sneu voor de mensen in het gebied daar, je zal daar maar wonen.
    Vooral de beelden vanuit Valkenburg zijn erg om te zien.

5. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.606
    1.733
    113
    Tis heel sneu voor de mensen die daar wonen. Verschrikkelijk zelfs. Maar jullie mogen er ook wel van balen.
    Krijg je ze telefonisch ook niet te pakken?

6. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.481
    839
    113
    Baal meer voor de kids.
    3 jaar terug hebben we onze vakantie moeten afbreken vanwege kinkhoest bij 1 van de kinderen.
    2 jaar terug kregen we de avond voor vertrek te horen dat het bedrijf waar mijn man voor werkte failliet was en we zijn een week weggeweest, maar manlief heeft alleen maar gebeld en achteraf hadden we niet moeten gaan, want je bent alleen maar met de toekomst bezig.
    Vorig jaar vanwege corona dat we een weekje heen geweest zijn, maar toen werden er kids ziek dus mochten we niet bij de tent vandaan, zijn toen eve ruim een week geweest.

Nu zouden we weer gaan en vanwege long covid is het een aangepast vakantie maar de kids zijn er zo aan toe.
    Maar we hebben ook geen annuleringsverzekering dus we zijn ons geld dan kwijt vrees ik.
    Maar erger zou het zijn voor de campingeigenaar natuurlijk.

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.135
    12.110
    113
    Die dekt volgens mij niet bij natuurrampen, dus daar hoef je niet over in te zitten.

Als het weer beter wordt en de situatie is daar goed gebleven, kan je wellicht de komende week alsnog gaan. Kan je naar de camping bellen, uit interesse hoe de situatie is?

Ik herken het gevoel, ook hier al lange tijd geen ‘normale’ vakantie gehad.

8. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Naar welke camping zou je gaan in Epen? Camping Oosterberg heeft er geen last van, werd op fb gemeld maar die camping ligt hoog. Ik denk dat de campings in het dal wel problemen hebben, daar stond het water gisteren al heel hoog. Dit was te zien op de fb pagina van de ijskraam in Epen.

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    Ook al ligt je bestemming misschien hoger, zou je niet overwegen iets later te gaan?
    Er geldt grip4 (of misschien al 5) in regio's waar je langs moet, je kunt niet overal komen, mensen zijn in nood en moeten hun huis uit, miljardenschade... ik zou me erg ongemakkelijk voelen als ik daar met mijn volgeladen auto/caravan langs kwam karren.. de ruimte is nodig voor de hulpdiensten en de mensen die zich noodgedwongen moeten verplaatsen voor hun veiligheid.

Bovendien, er is heel veel regen gevallen, dus alles is modderig, ook hoger gelegen, en vanaf zaterdag/zondag wordt het droog en zijn de wegen hopelijk ook weer wat beter begaanbaar. Heb je in elk geval niet op je eerste dag alles nat en klam...

Bellybell, Queen, Zomerbloem en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.481
    839
    113
    Ik probeer contact te leggen met de camping.
    Ik begrijp je punt hoor en we laten het nu nog open,maat met 2 kinderen met autisme is het niet altijd makkleijk dat schakelen.
    Dat moeten ze natuurlijk leren en daar zijn we ook erg mee bezig, maar na 3 jaar een vakantie die anders liep dan anders en die vroegtijdig afgebroken moest worden hadden ze er weer zo'n zin in.

Dat weegt natuurlijk niet op tegen de problemen en de ellende die de mensen daar hebben en daarom zijn we nu aan het kijken wat we gaan doen.

11. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.606
    1.733
    113
    Er was net een campingeigenaar op het nieuws (editie nl?). Hun camping moet vanwege het hoge water ontruimd worden. De kosten zijn voor hen zelf en de gasten krijgen allemaal hun geld terug zei ze. Heeft misschien te maken met dat de camping (hoe sneu ook) in gebreke blijft..

Maar goed, daar heb je geen andere camping voor natuurlijk.

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik weet niet waar jullie vandaan komen, maar als je niet direct op je camping terecht kunt zou je een tussencamping kunnen zoeken. Toch weg, maar nietbin in het rampengebied.

13. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik snap echt dat je er van baalt, en dat het niet leuk is. Maar heel eerlijk, ik zou echt die kant niet op gaan. Misschien is de situatie maandag alweer beter, kijk dan of het beter te doen is.

14. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.481
    839
    113
    We hebben contact gehad met de camping.
    De camping daar ligt hoog en buiten dat het er wat drassig is is daar weinig aan de hand.
    De wegen er na toe zijn ook weer open.

We zijn blij dat daar alles goed is en de koeien gewoon lekker in hun eigen stal kunnen staan.

We gaan hebben morgen nog even contact met de boerin en bepalen dan wat we gaan doen.

zwaaistaart, Zeebra, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.854
    4.104
    113
    #15 olleke, 15 jul 2021
    Laatst bewerkt: 15 jul 2021
    Mark Rutte is heel duidelijk: 'Blijf weg in het rampgebied, je hebt er niks te zoeken en laat ze daar hun werk doen'.

Ik denk dat je echt beter even kunt wachten, hoe zuur het ook is voor jullie gezin. Misschien idd ergens een tussencamping nemen.
    Vraag is überhaupt of je er wel zou kunnen komen nu.

Balen voor jullie natuurlijk, maar ga nu niet die kant op.

Edit, je hebt inmiddels contact gehad lees ik. Goed om morgen nog contact te hebben, want de situatie is er echt beroerd nu, dus misschien verandert er nog wat.
    Fijne vakantie!

GossipGirlxoxo, Sado en jade2011 vinden dit leuk.
  16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    succes! als zij zeggen dat je welkom bent en dat dat stuk rustig is, zou ik zeker gaan. Juist ook vanwege de inkomsten. Ik lees ook juist qua voorspellingen bij Vaals amper regen meer nu.... hopelijk een fijne vakantie!

bloem82 vindt dit leuk.
  17. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Feitelijk is de weg er naar toe toegankelijk. Ik woon in zuid-limburg. Werk in de crisiszorg in de psychiatrie. Kreeg zojuist bericht dat we morgen geen huisbezoeken mogen doen en niet naar kantoor mogen komen. De huisartsenpost in het ziekenhuis van Maastricht is gesloten. Morgen gaan er geen poli afspraken door. Op Facebook zijn er oproepen voor plekken waar men kan slapen. Er dreigt een voedseltekort in en rond Valkenburg. Vrienden zijn de auto's op parkeerplaatsen verderop parkeren omdat er gevaar op overstroming is. Het leger is druk bezig met afzettingen neer te zetten. De ME is ingeroepen ramptoeristen uit Valkenburg weg te sturen. Kortom, het is hier rampzalig en geen vakantieoord momenteel. Hoe jammer ook

YaelStone, Sado, jade2011 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.481
    839
    113
    Wat heftig allemaal, heel veel sterkte...

We komen niet in de buurt van Valkenburg we zitten verder naar beneden.

We houden contact met de campingeigenaren en kijken morgen wat we doen.
    Daar is de situatie verbeterd gaven ze vanavond aan.

19. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.854
    4.104
    113
    Valkenburg en Vaals is maar amper 20 km uit elkaar hè. En je zal toch via de wegen daar in de buurt er langs moeten (Heerlen etc). Ik zou het nog effe goed informeren en navragen.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij zitten niet in Vaals, wel in Maastricht en familie in oa Valkenburg, ik vermoed dat heel Zuid-Limburg nu niet echt meer in vakantie-stemming is. Het is echt heel heftig hier, ik zou als het even kan het hele gebied echt vermijden. Sowieso ga je de ene afgesloten weg na de andere tegenkomen, praktisch gezien dus ook echt niet te doen denk ik…

GossipGirlxoxo, Sado, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina