Conchacaustiek : geen narcose maar cocaine als verdoving ?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Wachtende, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik ben voor mijn zwangerschap al 2 keer geopereerd aan mijn neusschelpen. Deze zijn verkleind door elektrocoagulatie onder narcose. Dit is gedaan omdat de verdikking in de neusschelpen voor ontstekingen in de holtes zorgt. Deze reageren elke keer niet antibiotica..gevolg: koorts en hoofdpijn.

Nu mag ik de medicatie die ik normaal gebruik voor het voorkomen van zwelling in de neusslijmvliezen niet meer gebruiken. Nu alweer 8 weken het probleem van volle holtes, enorme bloedneuzen (duurt soms 40 minuten voordat het stopt) en veel hoofdpijn.
    Bij een scopie vandaag (geen verdoving was er nu ook al voor de holtes een beginnende ontsteking te zien en de rechterkant zat voor 100% dicht.

nu willen ze als ik 25 weken ben wederom de neusschelpen dichtbranden om verdere infectie te voorkomen en het bloedverlies te verminderen. Het kan natuurlijk dit keer niet onder narcose, dus willen ze het verdoven met een lage concentratie van cocaine in watjes die je in de neus krijgt. Het zou een lage concentratie gaan en omdat het maar 1 keer is zou het geen kwaad kunnen voor het kindje.

Het is natuurlijk een beetje kiezen tussen 2 kwaden op deze manier.
    Moet ik dit nog met de gyn overleggen of kan ik de KNO arts vertrouwen dat dit de beste keuze is?

Alvast bedankt !

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik kan me goed voorstellen dat eenmalig geen kwaad kan. Vooral in de aanleg periode van het kind kan het voor afwijkingen zorgen, wat dus nu al voorbij is. Daarna kan het voor groeiproblemen zorgen bij het kind. Echter gaat dit om echt cocaïnegebruik en niet over de mate waarin jij dit krijgt. Het kan geen kwaad lijkt me. Als je KNO arts dit zeker weet kan je daar ook op vertrouwen. Als hij twijfelt zou het het wel overleggen met de gyn.
    Sterkte!

Groeten evelien

Deel Deze Pagina