Hoi ik ben net bij het consultatie bureau geweest en die vrouw zei dat mijn zoontje de ene kant van zijn heupen niet goed kan bewegen. Heb een formulier meegekregen die ik moet overhandigen aan mijn arts. Want moet naar het zkh voor een echo- rontgen foto Er staat op: Beperkte abductie re- beentje, asym bilplooien stuit (-). Graag uw beoordeling en verwijzing voor X- heupjes Iemand hiermee bekend?
Volgens mij betekend het niet meer en niet minder dan dat er dus beperkte beweging is bij het rechterbeentje? Dat de bilplooien a-symetrisch zijn en dat ze willen dat je HA een verwijzing geeft voor een echo van de heupjes
De echo stelt trouwens niet zoveel voor Onze dochter heeft de echo ook gehad, fysio wilde alles uitsluiten, was wat stijf in de heupjes.. Dokter die de echo maakte zei al dat t er goed uit zag en na twee weken ofzo kregen we de officiële uitslag dat er inderdaad niks te zien was.. Kregen daarna tips van de fysio om het wat losser te masseren zegmaar
Hij beweegt minder in zijn rechter heupje en de plooien zijn niet helemaal gelijk en nu voor de zekerheid een X foto. Hebben we bij onze dochter ook laten doen omdat ze een voelbaar knakje heeft in haar linker been. Toen ze ruim 9 maanden was hebben we een X foto laten maken en was helemaal goed. Ze willen op deze manier heupdysplasie uitsluiten. Misschien een kleine geruststelling dat HD bij meisjes veel vaker voorkomt en dat het meestal het linker been is wat is aangedaan. Gewoon even een foto maken om uit te sluiten. Goed dat ze zo allert zijn. Succes.
kan wijzen op heupdysplasie, met echo te zien (niet altijd even goed) en bij twijfel kan er nog een röntgenfoto volgen. Dat ze het niet eerder is opgevallen? dysplasie is vaak al bij 3 maanden duidelijk, al is onze dochter ook pas op 6 maanden ontdekt. Kijk voor meer informatie over dysplasie eens op de website heupafwijkingen.nl .
Oke, ik moet morgen naar de kinderarts toe.. Zoonlief heeft nl. ook Tracheomalacie (verslapte luchtpijp) en moest het formulier maar meenemen zeiden ze vanochtend aan de telefoon. Kan morgen ook gelijk een röntgenfoto laten maken.. ben benieuwd, en zenuwachtig er voor.
Niet zenuwachtig zijn. Het maken van de foto is zo gedaan.De radioloog beoordeelt direct of die goed is genomen en soms doen ze al voorzichtig uitspraak over eventuele afwijkingen. Succes. Mocht er iets aan de hand wezen dan ben je er op tijd bij.
het hoeft niks te zijn, misschien is hij gewoon iets stijf in dat been. wij hebben het ook gehad met 6 maand bij het cb, liepen bij ka en fysio en eerder was niemand wat opgevallen. mijn meisje had haar heup uit de kom. maar zij kon haar linkerbeen ook echt niet naar buiten doen bijv, dus daar maar geen zorgen over maken