Wij gaan op zoek naar een schoonmaakster. Nu vraag ik me alleen af voor hoeveel uur je iemand nodig zou hebben. Ik denk dat ik wel iedere week iemand zou willen voor de volgende werkzaamheden: Van boven tot beneden afstoffen/poetsen Van boven tot beneden stofzuigen Toilet en badkamer schoonmaken We wonen in een eengezinswoning, een hoekhuis. Voor degenen die een schoonmaakster hebben, wordt jullie badkamer iedere week gedaan? Of om de week en dan afgewisseld met een ander klusje? Hoeveel uur komt er iemand bij jullie en wat betaal je hiervoor?
Hier komt ze 4-5 uur per week. Ze doet de badkamer elke week grondig, wel zo fris. Soms doet ze nog een extra klusje, dan blijft ze een uur langer.
Onze schoonmaakster komt 4 uur per week en we betalen €13 per uur. Ze doet dan; - De wc beneden - De keuken - Dweilen beneden - Stofzuigen beneden en boven - Stof afnemen - Badkamer, ook dweilen. Iedere week dus. - Nieuw beddengoed op de bedden Als ze tijd over houdt, doet ze extra dingen. Zoals de keukenkastjes schoonmaken of de koelkast bijvoorbeeld.
Bij een huisje van gemiddelde grootte en niet teveel 'troep/prullaria' zou ik 1x per week de schoonmaakster laten komen en dan voor 4 uur. En ja, zeker elke week grondig de badkamer. Die van ons deed ook nog de gehele strijk waar ze nog extra 1-1,5 uur mee bezig was.
Bij ons komt ze elke week voor 3 uur. Wat ze dan doet is: wc, keuken en douche grondig uitsoppen. Alle ramen waar ze bij kan schoonmaken (kindervingertjes erop), de trap stofzuigen, babykamer stofzuigen, alles afstoffen in de huiskamer/eetkamer, bank schoonmaken (stof uit slaan), alles nat afnemen, stofzuigen/dweilen in de huis-en eetkamer. En dan heeft ze laatst nog de slaapkamer van mijn dochters deels opgeruimd.
Een groot huis dus. Denk dat je kunt gaan voor 4 uurtjes per week, dat ze bedden opmaakt, stof afneemt, sanitair (wekelijks), opruimen, stofzuigen en dweilen. Dan doet ze ene week boven grondig andere week beneden grondig.
Thnx voor zover tot de reacties. Ons bed verschonen is ook nog wel een goede, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Bij mij komt ze op dit moment 2 uurtjes in de week en dat is alleen voor boven. 3 slaapkamers, de badkamer en de trappen stofzuigen. Badkamer doet ze echt grondig. Als onze zolder klaar is (worden 2 slaapkamers ) dan zal ze wat langer bezig zijn. Ik betaal 12,50 per uur.
Hier 2uur per week maar we hebben een kleine badkamer. Die wordt elke week gedaan en verder stofzuigen en dweilen, afstoffen en keuken. Ook €12,50 per uur.
Hier komt ze 1x per 14 dagen en doet dan de badkamer en toilet heel uitgebreid, ze ruimt op, stoft boven en beneden alles af, stofzuigt boven en beneden (grondig, dus ook de banken van de muur e.d.), poetst alle deuren en klinken, poetst de keuken en dweilt keuken & eetkamer. Hiervoor betalen we 45 euro en de ene keer doet ze er 3,5 uur over de andere keer 4,5 uur. Dat regelt ze zelf een beetje. Ook hoe laat ze komt en gaat regelt ze zelf, ze heeft een sleutel. Echt fantastisch, hoe grondig en zelfstandig onze hulp werkt. Als ze ergens op misgrijpt vind ik een boodschappenlijstje voor de volgende keer.
Bij mij komt ze 2 uur in de week. Ik heb een klein huis met 3 slaapkamers. Daarvan doet ze er maar 2 want de puber hier in huis is zelf verantwoordelijk voor zijn kamer schoonhouden. Verder een kleine badkamer en maar 1 toilet in huis. Ze doet de badkamer, toilet, boven en beneden stoffen, stofzuigen en dweilen. Keuken aan kant en nog een extra klusje. Ik zorg altijd dat het opgeruimd is zodat ze lekker door kan werken.