Welke digitale fotocamera.

Discussion in 'De lounge' started by pluk, May 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Welke camera heb jij of zou jij kiezen

1. Nikon coolpix

2. fuji HS 20

3. fuji S 4000

4. een andere namelijk

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Wij zijn aan het neuzen voor een nieuwe digitale camera en hebben er nu 3 gezien die onze intresse hebben gewekt.
    Maar ja welke nemen we nu

Nikon Coolpix p500
    - 12.1 megapixel
    36 optische zoom
    kosten 339 euro
    werkt op accupakket

fujifilm HS 20 exr
    - 16,1 megapixel
    30 optische zoom
    kosten 429 euro
    werkt op aa baterijen

fujifilm S4000
    - 14 megapixel
    30 optische zoom
    kosten 239 euro
    werkt op aa baterijen

of heeft 1 van jullie 1 van bovenstaande camera's en hoe bevalt het.

Groetjes anita

2. Dana

Dana Niet meer actief

wij hebben een Nikon, geen idee of hij beter of slechter is dan de andere merken maar wij zijn tevreden :D

3. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zou in ieder geval gaan voor een digitale spiegelreflexcamera.

4. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zou een "simpele" spiegelreflexcamera kopen eigenlijk, ik zou geen geld investeren in een camera die nooit zulke goede foto's kan maken, foto's van je kindjes kan je nooit meer terugkopen.

Je hebt een leuk instapmodel voor leken de Nikon D3100 met lens voor 500 eur, daar kan e ook HD kwaliteit mee filmen dan meteen, je hebt ook live view voor de mensen die geen spiegelreflexcamera gewend zijn zeg maar ;) wel een goede geheugenkaart kopen (minimaal 16 gig voor HD filmen!)

5. poeze

poeze Actief lid

Dec 10, 2010
    381
    0
    0
    Ik zou voor een spiegelreflex gaan. Ik heb zelf een Nikon en ben er erg tevreden over.
    Ik vind persoonlijk een gewone digi niks

6. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik heb een canon spiegelreflex, ik heb daarnaast een klein cameraatje wat altijd in mijn tas zit (ook een canon) en die maakt oo prima foto's.

Spiegelreflex maakt natuurlijk mooiere foto's maarja een gewone digitale camera tegenwoordig ook, niks mis mee..

Persoonlijk zou ik wel gaan voor een Nikon camera, Fuji maakt minder mooie foto's.

7. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Als je googelt, kan je een hoop reviews vinden van die camera's. Ik heb overigens al 4 camera's van Nikon gehad, waren (en zijn) stuk voor stuk goeie apparaten :)

Een spiegelreflex camera is erg leuk, ik heb er zelf 1, van Nikon (D70s), en ga binnenkort een 2e kopen (D7000). Het is wel een prijzige keuze als je alleen geïnteresseerd bent om in de auto-stand te fotograferen. Het loont zeker de moeite om je dan te verdiepen in fotografie, want je kan echt enorm veel met een spiegelreflex.

Een gewone digitale camera regelt praktisch alles voor je qua instellingen, en is compacter, dus makkelijker mee te nemen.

Maar goed, het ligt eraan wat je precies belangrijk vindt in een camera.

8. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

Mar 5, 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Ik ben een canon freak..
    Ook omdat canon zowel bij de spiegel reflex als de gewone digitale nog steeds de ordinarie glazen lenzen gebruiken i.p.v kunstof wat de rest nu heeft..

Nee ik ben heel happy met mijn spiegelreflex camera. Heb een Canon EOS 400D

Share This Page