condens of warmtepompdroger

Discussion in 'De lounge' started by panda86, Jun 9, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Wij hebben sinds kort een Bosch warmtepomp en daar heel tevreden over.
    De droogtijd valt me reuze mee.
    Het programma start vaak op 2,5 uur maar is altijd eerder klaar (past de tijd zelf aan indien nodig) en dan is de was ook gewoon goed droog.

2. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Het ligt ook aan je combinatie met de wasmachine. Wij hebben van beide een Miele staan en het wasprogramma op katoen doet er 2:29 over en de droger 2:36 met moltons met zn plastic laagje dus veel water. En 1:56 met handdoeken, theedoeken etc. Dat gaat dus gelijk op met elkaar en daarmee nooit problemen dat de droger er heel lang over zou doen. En alles is gewoon droog. Beddengoed gaat op extra droog omdat dat vaak in elkaar draait en anders nog vochtige plekken heeft. Als de drooggraad niet goed genoeg is kun je zelf in de instellingen aanpassen dat het een stapje hoger droog moet zijn. Je kan geloof ik 6 of 8 tredes instellen qua droogtegraad.

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik lees gemengde reacties. Wat ook goed is om te weten is de hoeveelheid toeren van je wasmachine. Een 1600 toeren geeft drogere was als bv een 1200 toeren en dus zal de droger er bij die van 1200 toeren langer over doen om te drogen.

Neskio likes this.
  4. Roodborstj

Roodborstj Actief lid

May 17, 2020
    274
    265
    63
    Female
    Condens! We hadden een warmtepomp maar vond het echt 10x niks. 2 jaar geleden een nieuwe condens gekocht van bosch. Heel blij mee!

Share This Page