Wij wonen in een huurwoning. Boven hebben we enkel glas. En zodra het kouder is beslagen de ramen. Vanmorgen begon het alweer dus. Kan wel meerdere keren met de Karcher ze droog maken, niks helpt. Het vervelende is dat het er 's nachts af druipt je hoort gewoon plassen water vallen. Nu ben ik opzoek naar tips hiervoor. Hebben al bij de woningbouw gevraagd of er een mogelijkheid is voor dubbelglas maar dat.doen ze niet. Ze hebben plannen om op termijn kunstof kozijnen te plaatsen maar wanneer? Ze zijn nu net bezig om de huidige kozijn te verven en houtrot te verhelpen dus dat gaat vast nog wel ff duren. Mocht wel zelf dubbelglas erin laten zetten.
Helaas hier ook dat probleem. Enkel glas boven, begint ook nu al weer. Wij leggen een handdoek op de vensterbank. En sochtends maak ik het raam droog met een wisser. Ik vind het maar niks, maar dubbelslag laten plaatsen zit er hier niet in. Gelukkig in de zomer geen last er van
Wij hebben dat ook, wonen wel in een koopwoning dus we gaan voor de winter de ramen vervangen door dubbel glas. Dochter had vorige winter ouderwetse ijsbloemen op dr raam. Heeft ook wel wat Ik heb laatst wel iets gelezen over folie wat isoleert, dat is doorzichtig en plak je over je ruit heen. Ga ik in onze kamer proberen. En idd op een kiertje zoveel als maar kan.
Zelf dubbel glas laten plaatsen in een huurwoning zal ik echt niet doen. Tenzij je er de komende 20 jaar wilt wonen.
Zo raar is het toch niet om je raam op een kiertje te hebben in de nacht. Ook met dubbelglas doen wij dit op de slaapkamers hoor. Misschien is een luchtontvochtiger iets? En geen wasgoed te drogen hangen boven.
Ik had het ook,ik heb folie besteld en dat voor het raam geplaatst.Het is even een klusje maar het werkt wel.De folie moet je ,na het plakken,strak föhnen en dan ben je van beslagen ramen af maar goed ventileren is wel de eerste stap.
Nou hopen binnen 2 jaar te kunnen verhuizen anders kunnen we niet meer huren. Ben gek maar zo gek Echt niet.
Het is heel gezond om met het raam open te slapen. Tegen evt. kou kun je een extra deken/dekbed over doen of een dikker pyjama ofzo aantrekken.
Verkleumen vd kou?? Als je nu al verkleumt van deze nachtkou (liggend in een warm bed onder je dekens) dan wens ik je veel succes in de echte winter Daarbij helpt luchten ook goed tegen schimmelvorming, wat nu de kop kan opsteken door het vocht op je kamer. En als je alleen je raam op een (kleine) kier hebt en je slaapkamer deur dicht, dan heb je toch geen tocht waar je last van kan hebben?
Wij hebben het nu ook. Ik laat hem zo veel mogelijk op een kiertje staan. Heb je roosters die open kunnen en helpt dat misschien al genoeg? Zou die statische foli ook werken? Dat is minder gedoe met plaatsen en makkelijker weg te halen dan die met een plaklaag
Het is nu toch nog niet zo koud in de nacht? Maar hier ook altijd ramen open hoor, ook midden in de winter. Veel gezonder en met een goede deken kan dat meestal prima in Nederland (en ben wel een koukleum). Luchten is gewoon erg gezond. Wij hebben dubbelglas, maar als we met zijn allen slapen met alle ramen potdicht, hebben we ook condens op de ramen staan.