Condens op ramen.

Discussion in 'De lounge' started by panda86, Sep 16, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troeeeelaa

Troeeeelaa Actief lid

Jul 15, 2018
    407
    456
    63
    Female
    Roosters open als je die hebt en vochtvreters..

2. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,181
    113
    Brabant

Ik snap het ook niet..
    Ik slaap met het raam wagenwijd open, allewn onder mijn dekbedhoes en de afgelopen nachten de ventilator nog aan:)

Winterrrrrr kom maar op!

3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Ik had dat ook. Maar wij hebben dubbelglas en ik ging natte was boven op. Nu droger en sindsdien geen vocht meer. Super irritant idd!

4. Lunarosa

Lunarosa Actief lid

Jul 24, 2017
    183
    135
    43
    Female
    Mijn vorige woning was een eeuwenoud, beschermd monument met heel veel glas-in-lood en oude ramen en altijd vochtig en koud. Toen ik weer eens de ijsbloemen aan de binnenkant had staan heb ik voorzetramen laten plaatsen, geen condens meer en het scheelde stukken in de stookkosten.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik dacht vroeger ook dat ik niet met een open raam kon slapen ivm kou en geluid. Manlief stond er op een gegeven moment echt op dat we wel de ramen ‘s nachts open hadden. Na een paar dagen was dat idee uit mijn hoofd dat ik niet met open ramen kan slapen en slaapt het juist met een dicht raam minder fijn. Neus blijft open met open raam. Na een nacht met gesloten raam heb ik snel dat ik minder goed adem. Koud hebben we het ‘s nachts nooit. Ik doe in de winter wel eens overdag of begin van de avond de slaapkamerramen dicht zodat mn bed iets minder bevroren aanvoelt als ik er in stap haha.

We hebben rolgordijnen, overgordijnen en een hele dikke vierseizoenen donzen dekbed. En mevr koukleum herself (ik dus) heb een extra eenpersoons dekbed die ik als het tien graden vriest aan mijn kant nog over mn al twee lagen dekbed kan leggen. Soms een dikke joggingsbroek en een slaaptrui dan ook haha. Maar koud, nee dat ik heb ik ‘s nachts niet. Het is dus gewoon een mindset.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier trouwens wel dubbele ramen maar dan uit het jaar nul dus soms ook condens. Met open raam slapen helpt echt heel veel. Helaas door inpandige badkamer - ondanks afzuiger - krijgen we alleen soms ook wat condens in de winter. Ik droog dan met een handdoek de ramen ff ‘s ochtend na.

Share This Page