Ik heb sinds 2 jaar een digitaal fototoestel van Sony. Dit hadden we gekocht naar aanleiding van de bouw van ons huis. Fijn klein toestel en ideaal om in je handtas te stoppen als je ergens naartoe gaat. Daarnaast hebben we ook een grote Nikon, maar deze is nog analoog. Het toestel is nu 5 jaar oud, maar de kwaliteit blijft nog steeds optimaal. Niets op aan te merken, alleen is dat ding loodzwaar als je er een hele dag mee moet sleuren. We hebben 5 jaar geleden voor analoog gekozen omdat de digitale toestellen nog in testfase zaten en de prijzen te hoog lagen. We hebben 500 betaald voor het toestel met 2 lenzen. Omdat ik niet echt weet wat ik met mijn leven wil, heb ik al eens overwogen om een fotograafcursus te volgen. Maar daar heb je dan weer een spiegelreflex voor nodig (niet per se, maar het wordt wel aangeraden). Nu zag ik gisteren in een advertentie een semi-professioneel toestel van Nikon (met 10 megapixels) staan voor slechts 169. Een spiegelreflex was er al vanaf 449. Dit was wel zonder lenzen, maar ik denk dat onze lenzen daar wel op passen. Vermits onze analoog Nikon nog zo goed is, wil ik liever nog even wachten met een spiegelreflex. Maar dat ander toestel spreekt mij enorm aan. Ik zit dan alleen met mijn Sonytoestel dat ik dan kwijt wil (ben nl. tevreden van het toestel maar niet van de kwaliteit van de foto's, vandaar dat ik die kleinere Nikon zie zitten). Er scheelt niets met het toestel, heeft steeds in een tasje gezeten, alle accessoires zitten er nog bij, ... Ik heb totaal geen ervaring met verkoop op internet, omdat ik steeds twijfel of dat wel betrouwbaar is. En ik ken niet zo meteen iemand die een nieuw toestel nodig heeft... Mijn vriend zegt dat ik toch maar even moet wachten met een nieuw toestel en dat we dan gelijk een spiegelreflex kopen. Dat zie ik wel zitten, maar vind het zo zonde van die analoog...
Ik kan je helaas niet helpen met je keuze. Zelf heb ik een DSLR van Canon, echt een top ding. Ik heb er wel een 28-80mm lens bijgekocht omdat ik de kitlens niet top vond.
Hier hadden we hetzelde probleem. Ik heb nog een analoge spiegelreflexcamera (EOS) van Canon. Fijne camera, mooie foto's en bev alt dus prima. Op een gegeven moment toch een digitale Canon (geen spigelreflex) aangeschaft voor het gemak. Je maakt zoveel foto's tijdens vakanties en van zo'n ukkepuk dat het handig is dat je niet met fotorolletjes hoeft te werken. Maar toen bedacht manlief dat hij een fotocursus wou gaan volgen. Er werd ook daar een digitale spiegelreflex aangeraden. Omdat we op dat moment niet wisten van welke camera we afstand wilden doen (en nog steeds weten we dat niet) heeft manlief een Pentax K10D (of zoiets) met allerlei lenzen etc. erbij gekocht. Op zich natuurlijk super, maar ik vind het zonde om 3 camera's in huis hebben. Wij denken er nu over om de analoge spiegelreflex op marktplaats te zetten. Wij hebben al wat ervaring met marktplaats en op zich gaat het wel goed. Ik vind het alleen zo jammer dat je voor een analoge spiegelreflex (bijna) niks meer terugkrijgt......maar ja, als ie ongebruikt in de kast staat is natuurlijk ook zonde. Ik zou wel eerst even vragen voor je over stapt op die digitale spiegelreflex of je lens van de analoge erop passen. Het zou jammer zijn als ze later niet blijken te passen. Succes met je keuze. groetjes Laury
De analoog wil ik graag nog wat houden, omdat ik het zonde van het toestel vind om het te verkopen en er bijna niets meer voor te krijgen. Maar vooral: het zijn prachtige foto's! Digitaal is inderdaad handig om veel foto's te maken. Wij hebben een hond van bijna 1 jaar en daar zijn ook veel foto's van gemaakt! Elke ontwikkeling moest vastgelegd worden En dat heb je met kinderen ook he... Maar ik wil pas een nieuwe kopen als ik de Sony kwijt ben... Pfff, waarom doe ik mezelf dit toch aan...
ik heb een analoge nikon staan met 2paar kenzen*erfstuk van me schoonpa* ik wil zelf in de toekomst *binnen nu en 3/4 maanden* een digitale nikon kopen.... de lenzen van een analoge nikon passen ook op de digitale nikon.dus dat is het probleem niet. we moeten alleen nog sparen...... maar om even terug te komen op de vraag als je een analoge nikon hebt koop dan een digitale nikon daar kan je delenzen verder gebruiken anders niet!
ohw ja me analoge is trouwens wel een spiegel reflex. mijn schoonpa was beroeps fotograaf en is helaas 5 jaar gelden gestorven