Dag iedereen, Mijn baby schopt al een tijd hard, of soms beweegt ie helemaal en voel ik dit ook heel hard. De voorbije dagen had ik het gevoel dat zijn voet in mijn ribben rechts schopten. Een paar keer voelde het zelfs alsof ie in mijn ribben vast was geraakt en zich probeerde los te schoppen Maar sinds gisteren heb ik een constante pijn aan mijn rechterribben, ook als ik mijn baby niet voel bewegen. Het is geen afschuwelijke pijn, het hangt wat af van mijn zithouding hoe hard ik dit voel. Maar het is wel heel de tijd aanwezig, precies of er een inwendige blauwe plek of zo zou zijn. Nu vraag ik me: kan een baby echt een kneuzing aan ribben veroorzaken? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? (ik las ook eens ergens dat pijn aan de rechterkant ook symptoom van zwangerschapsvergiftiging kan zijn. Ik ben zelf nogal een hypochonder, dus ik probeer -alvorens hierover te panikeren - even na te gaan of het ook gewoon normaal kan zijn). Groetjes
Vorige zwangerschap had ik dit ook in laatste weken. Het is gewoon een 'broze' plek nu denk ik, omdat er constant tegen aan getrapt wordt.
Ik had dat ook inderdaad, voelde echt aan als een beurse plek. Moet zeggen dat het nu weer wat minder is sinds een week of 2.
Ik heb dit de vorige zwangerschap ook gehad, en was inderdaad gekneusd. Ook na de bevalling heeft het nog een tijd geduurd voordat dit weer 'genezen' was. Ook bij ademen enz een hele nare pijn. Daarnaast was zelfs mijn huid blauw op die plek. Probeer jezelf niet te gek te maken met allerlei dingen die je leest, mocht je iets niet vertrouwen bel de vk of huisarts even en bij zwangere vrouwen zijn ze extra voorzichtig dus zoeken ze echt wel uit wat er met je aan de hand is. Succes in ieder geval met de pijn, ik ben blij dat deze zwangerschap de baby iets voorzichtiger is met mij, haha.
Hier ligt de baby al weken in dezelfde houding (vanaf de eerste echo heb ik hem alleen maar zien liggen hoe die nu ook ligt) en dat is met zijn billen tegen mijn rechter ribben aan. Heb wel zitten/liggen huilen van de pijn, een kneusing zou dus best kunnen gebeuren alleen is er niks aan te doen Nog even doorzetten en wachten tot de bevalling
Aha, nog 'slachtoffers' dus... Ik heb het gevoel dat de pijn al wat minder is, behalve als ie zijn billen draait, is altijd net op die plek. Maar ik maak me al minder zorgen Bedankt!