Wat dacht je van 'gewoon' elke dag een half uur gaan wandelen met je kinderen? Dan wel de oudste op een meerijdplankje of zo, want anders moet je haar tempo aanhouden en dat zet geen zoden aan de dijk Of je wandelt met de jongste in de buggy als de oudste op school zit. Mijn probleem is, dat ik sporten echt stom vind. Lopen ook, maar als ik het doe voor de kinderen, of in elk geval dat ik weet dat die het leuk vinden en dat het ook goed voor ze is, dan valt het nog wel mee. *maakt mental note om straks eens te gaan wandelen*
Wilde ik ook vragen. Bij (zwaar) overgewicht zou ik trouwens niet je gewrichten en pezen teveel belasten door dat touwtjesspringen. Wat iemand al zei, interval training is het meest effectief. Je moet je hartslag op een bepaalde hoogte krijgen anders verbeter je niet daadwerkelijk je conditie. Koop zo'n Polar hartslag meter en begin met snel wandelen, fietsen, zwemmen. Lees je in, google.
Touwtjespringen is wel gewoon hartstikke goed voor je conditie hoor. Oke, misschien niet voldoende om topfit en afgetraind te worden, maar als jij gewoon je conditie wat wil verbeteren dan is - zoals gezegd - iedere extra beweging goed, en touwtjespringen kan zeer effectief zijn. Moet je het wel voldoende doen natuurlijk, of in ieder geval opbouwen. Een jaar lang een minuut springen zal geen zoden aan de dijk zetten.
Bedankt dames, ik blijf springen ; Vandaag een uur gewandeld op flinke pas *zweet* Ik heb geen overgewicht en een half uur met de jongste in de buggy of fiets doe ik elke dag.