Grote slijmprop verloren, ovulatie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door speeters, 31 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Beste Verloskundige(n),

Ik ben nog steeds aan het ontpillen maar vermits ik de voorbije twee dagen 'vruchtbaar slijm' had dacht ik dat mijn eisprong eraan zat te komen.

Mijn bmm was gisteren nog erg hoog, hard en gesloten, maar gisterenavond was hij middelhoog, plat en open. Bij het zelfonderzoek vond ik tevens een grote prop/dikke schijf slijm (ter grote van een ring van een condoom). Deze 'prop' was volledig doorzichtig, taai en rekbaar (leek wel een groot vlies).

Ik kan nergens betrouwbare informatie vinden rond het verliezen van een prop en of dit met een bepaald moment in je cyclus te maken heeft. Ik vermoed dat dit de eerste eisprong zou kunnen worden na het ontpillen, misschien dat het daar iets mee te maken heeft?

In ieder geval verschoot ik er best wel van omdat hij zo groot was ;)

Bedankt alvast!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Speeters,

wanneer je rond je vruchtbare dagen zit (meestal net na de eisprong, dus houdt daar rekening mee), kun je inderdaad slijm verliezen. Dit komt meestal niet in een keer naar buiten. Als je bij jezelf naar binnen gaat en dan heb je de kans dat je ineens meer slijm vindt, dat normaal gesproken dus niet zo als een klont naar buiten zou komen. Dus maak je daar niet druk om. Het hoort gewoon bij de periode in je cyclus.

Groetjes Brigitte

3. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ah oké, dank je wel!

Het was geen 'los slijm' dat toevallig samen zat, het was een stevig geheel, leek wel een heel sterk stuk rubber. (Ik kreeg het amper stuk door eraan te trekken)

Hopelijk komt mijn eisprong toch nog, vermits die in mijn temp helemaal niet te zien was.

Deel Deze Pagina