Ik heb echt even jullie hulp/mening nodig, vind dit nl een lastige situatie. Vannacht is mijn vroegere buurman overleden, een lieve man van 83. Nu is het zo dat deze man 3 zoons heeft. Naar de oudste zoon zou normaal de condoleance-kaart verstuurd worden, maar: De oudste zoon kennen we (vaag) gaan we niet mee om. De middelste zoon, is de vader van mijn zoon zijn beste vriend, de kleinzoon dus van de overledene. Deze jongen komt hier veel over de vloer, en mijn zoon (bijna 17) ook bij hen. Zijn vriend gaat ook regelmatig mee met ons op vakantie, we drinken ook af en toe koffie bij de ouders (de zoon en schoondochter van de overledene dus) De jongste zoon is de beste vriend van mijn man, en tevens zijn collega. Hij rijdt ook alle dagen met mijn man mee naar het werk. Nou zat ik te denken om de jongste zoon een kaart te sturen, en de middelste. De oudste doet eigenlijk wel de post, maar ja, daar hebben wij niets mee. Ik zat ook nog te denken om de kleinzoon een kaart van mijn zoon te sturen, met sterkte wensen voor zowel zijn broer als zijn ouders van ons..... Dilemma dus....Wat zouden jullie doen? Wie een kaart?
Vaak staat er op de kaart een correspondentie adres hierheen zou ik 1 rouwkaart sturen voor de hele familie. Daarnaast zou je middelste en jongste nog extra kaartje sturen met bijvoorbeeld sterkte. Je zoon een kaart laten sturen naar vriendje zou ik denk ik niet doen. Daar maak je het misschien wel erg zwaar mee allemaal voor die jongen.
Ik vind dat als jij die 2 zoons en kleinzoon een kaart wil sturen dat je dat moet doen je bent niet verplicht om ze allemaal een kaart te sturen. Ik zou zelf misschien die andere zoon ook een kaart sturen maar dat is meer mijn eigen gevoel omdat het voor hem net zo moeilijk is als voor die andere twee zoons....
Ik zou gewoon alle 3 de broers een kaart sturen, ook al heb je niet zoveel met de oudste daarvan, het is ook zijn vader die overleden is..
Ik zou ze ook alle 3 een kaart sturen. Het gaat er ten slotte om dat je de mensen die je kent sterkte wenst. De andere ken je niet (goed), dus die zou ik geen kaart sturen.
Ja dat kan ik ook wel doen..... Is het niet overdreven dan, om naar alle 3 een kaart te sturen? meestal doe je er maar 1 natuurlijk. Ik bedoel meer van: staat dat niet raar?
Beter een kaarten te veel dan te weinig. Ik vind het erg lief dat je ze alledrie een kaarten stuurt. Ik vind het persoonlijker
Kan je niet de middelste doen en adresseren aan de gehele familie? Komt dan vast wel aan bij de andere kaarten.
Ik neem aan dat het voor alle 3 zijn zoons zwaar is om hun vader te verliezen. Dat je met de oudste "geen" band heb, wil niet zeggen dat hij het niet fijn vind om post te krijgen. Jouw persoonlijke relatie met de oudste zou ik er even buiten laten. Het is voor hem net zo erg om een vader te verliezen!
Ik vind het helemaal niet raar om naar alle drie de broers een kaart te sturen, juist lief! Toen mijn vader overleed heb ik van de 'gekste' mensen een kaart gehad, dat vond ik juist heel fijn!
Ik zou naar alle drie een kaart sturen, maar dat is meer omdat ik het vervelend zou vinden als een van de drie zich benadeeld zou voelen terwijl het al een verdrietige periode is.