Belastingaangifte: heffingsvrij vermogen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MommyA, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyA

    MommyA Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Hoi meiden,

    Even een belastingvraagje hoor. Ik ben er al de halve avond mee bezig maar ik word er niet echt wijzer van. Bij box 3 sparen en beleggen krijg ik iets in beeld wat volgens mij niet klopt. Of ik snap het na tig keer lezen nog steeds niet. Maar ik roep voor de zekerheid even wat hulp van jullie in. Komt ie:

    Hadden u en ... bezittingen zoals (maatschappelijke) beleggingen, spaargeld of een tweede woning? En toen ik "nee" invulde kreeg ik het volgende in beeld: volgens onze gegevens was de waarde van u en ... hoger dan het vrijgestelde bedrag (heffingsvrij vermogen).

    Nu ben ik gaan googlen op heffingsvrij vermogen en ik stap er de b*llen niet meer van haha. Heffingsvrij vermogen met fiscaal partner is 42.278 en dat bedrag halen we niet eens. We hebben geen spaargeld, beleggingen of een 2e woning.

    Is er een fout gemaakt bij de Belasting of doe ik wat verkeerd? Ik begin het nu een beetje zat te worden die aangifte, loop er al de halve avond mee te rommelen en durf niet zomaar wat te doen.
     
  2. marcelensanne

    marcelensanne Actief lid

    6 nov 2012
    186
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee.
    Wij hadden precies hetzelfde en ook geen spaargeld, tweede woning of beleggingen.
     
  3. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Dit is een fout in het programma. Ik had exact het zelfde. Wij hebben geen vermogen d. Dus ook nee ingevuld. Toch nog maar even met ze gebeld erna en kreeg dus te horen dat het een fout was in het aangifte programma.
     
  4. MommyA

    MommyA Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Wat fijn om te lezen G89, ik begreep er al niks van. Maar het is dus een fout? Ik kan ondanks het "commentaar" gewoon "nee" invullen en verder gaan?
     
  5. MommyA

    MommyA Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Ik vind het trouwens wel een slordige fout.
     
  6. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Dat probleem had ik ook al. Heb daarom gewoon op 'ja' geklikt, de volgende vraag was of het meer dan €42000 oid was, daar heb ik dus op 'nee' geklikt.
    Maar het blijft een vage fout in het programma.
     
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Volgens de medewerker moest je de melding negeren. Ik zei ook al: Goh, volgens jullie systeem hebben we een vermogen? Graag zie ik daar dan ook iets terug op mijn bankrekening :D

    Maarja, als jouw antwoord nee is, dan moet je dat ook invullen en ja een hele slordige fout. Dat vond de medewerker ook.
     
  8. mami196

    mami196 Actief lid

    1 sep 2012
    205
    1
    0
    Bij de vooraf ingevulde staat ook bij de gedownloade gegevens je saldo's.
     
  9. UkkieENnien

    UkkieENnien Actief lid

    19 apr 2010
    132
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Eindhoven
    Goed om te lezen dat het om een fout gaat, hier precies hetzelfde... Nu kan ik hem gerust versturen! Thanx
     
  10. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.309
    893
    113
    Hier had ik het ook ik had ook al gebeld of ze me wilden zeggen waar zodat ik er van kon genieten, maar helaas ze hadden geen idee dus ook maar NEE ingevuld want heb het echt niet :D
     

Deel Deze Pagina