Condoleance, wat mee nemen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Romy1979, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Meiden,

Vanavond heb ik een condoleance avond, maar ik ben nog nooit naar zoiets geweest (gelukkig). Nu vroeg ik me af: neem je dan nog bloemen mee? Of is het alleen condoleren aan de familie?

Het gaat om de exvriend van mijn zus waar ze bijna 2 jaar mee is geweest.

Groetjes,
    Romy

2. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    ik neem meestal niks mee bij de condeleance.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je hoeft niets mee te nemen hoor, tenzij je het zelf echt heel graag wil..Verder is het stilletjes wachten in de rij, hand geven en condoleren (of een knuffel, net waar jij je goed bij voelt) eventueel heel veel sterkte wensen en je loopt weer door....

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee ik neem nooit bloemen mee. meestal idd een rij en dan familie condoleren en kan je even afscheid nemen van de overledene als je dat wilt

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

De keren dat ik geweest ben of dat wij condolence hadden ivm overlijden in onze familie, namen we niets mee of werd er niets meegebracht.
    Maar wel lag er in een ruimte aan de zaal vast de overledene opgebaard. Half afgeschermd, dus niet pontivicaal in het zicht

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee hoor, ik neem nooit wat mee.

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    In principe neem je niets mee, behalve als daarom gevraagd wordt.

Ik heb nog maar 1x meegemaakt dat er gevraagd werd om een roos mee te nemen bij de condoleance. Die was de avond voor de crematie en zo stonden de rozen heel mooi naast de kist de dag erna.

Sterkte vanavond.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties. Dan weet ik wat te doen.

In de advertentie staat dat er de mogelijkheid is om afscheid van hem te nemen. Dus ik denk dat je hem ook kan zien. Mijn zusje wil hem vast nog wel even zien, dus ik ga maar mee voor haar, maar vind het best een raar idee. Hij is nog maar 34.

Deel Deze Pagina